3112
Sök

Ford sierra v6a går slöt

24 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Jag äger en ford sierra v6a 2,9l 1990

Har haft den i mindre än en vecka den har gått hur jävla bra som helst
tills nu för 2 dar sen. då den blivit riktigt slö går bra upp till 3000 varv sen låter de som om man chockar en förgasar motor för mycke.
han jobbar som fan men den händer inte mycke som de ska göra.

De jag har ändrat på från orginal e öppet luft filter pluggat slangen från oljelocket till
luftburken den gick hur bra som helst. sen börja han gnissla konstigt ur motorn körde med de då jag trodde de var sevrvo pumpen som höll på och ge sig den e redan trasig bilen gick fortfarande bra trots gnisslet. Harr även kopplat förbi relät som som brytar soppa tillförseln som sitter i skuffen.

Sen vart han som sagt slö och orkade inte mer för några dagar sen upptäckte då att slangen på den högra ventikopan som går till insuget var klämd  så jag fixade den och de slutade gnissla.
men bilen går slöt som fan i alla fall. går och köra men vågar inte.

har bytt till orginal burk nu och tagit bort pluggen.
btw den har stått i 2 år funderar på om sopa filtert e igensatt

Någon som känner igen sig kom gärna med tips e öppen för allt tack på förhand
/Ragge

blacken
4 januari 2009
Kolla stiften, dom kan ge ett hum vad som strular..

24 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
thanks
ska kolla de

252 Inlägg
4 januari 2009
Den där slangen du pluggade låter nästan som den är till vevhusventilationen. Kolla så att inget har hänt med den. Om denna bilen har insprutning så kolla lambdasonden. Rycker bilen och går ojämnt när den är varm så brukar det vara lambdasonen som måste bytas.

/Kickboxer
Senast redigerat av Kickboxer (4 januari 2009)

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Kickboxer skrev:
Den där slangen du pluggade låter nästan som den är till vevhusventilationen. Kolla så att inget har hänt med den. Om denna bilen har insprutning så kolla lambdasonden. Rycker bilen och går ojämnt när den är varm så brukar det vara lambdasonen som måste bytas.

/Kickboxer

okej men har rycker inte på tomgången
han e orkeslös svårt att förklara
han svarar inte på gasen som han ska
han låter bra upp till 3000 varv
sen låter de som om man chockar honom men de e insprut men de låter likadant som när man chokar en förgasar motor för mycke.
sen går han inte upp till varvstopp heller när man står och varvar

24 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Jag funderar på om de kan vara sopafiltret som kan ha blivit igensatt någon som känner igen de?

371 Inlägg
9 januari 2009
Skadar väl aldrig att göra en stor service med bla soppafilter, det skulle väl inte skada med tanke på att den stått så länge..

24 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
need_4_boost skrev:
Skadar väl aldrig att göra en stor service med bla soppafilter, det skulle väl inte skada med tanke på att den stått så länge..

jo de e sant ska även byta stiften får se hur de går.
sen e de bara att gå på nästa fel hehe

Sök