Vore ganska dåligt om itne ett företag som BSR gör så att 95 funkar i bilen även efter trimning...
Givetvis går bilar att köra på 95-oktan även med BSR-trim, men frågan är väl snarare varför man snålar 20 öre per liter med bensinen efter att ha lagt sjutusen kronor på en trimsats? Känns inte det lite bakvänt? Som att köpa nya stötdämpare, fjädrar fälgar och däck till bilen för väghållningens skull men sedan inte orka pumpa däcken till korrekt tryck...
Sedan skall man i ärlighetens namn erkänna att det inte är många mackar som kan garantera att den bensin som säljs som "98 oktan" verkligen håller det i realiteten...
Jag vet inte riktigt var BSR kom in i bilden men ändå Det var mest en allmän fråga. Oavett var man trimmar bilen. Tänkte just ur 9-5 perspektiv. Just med knackregleringen osv.. Om de är "farligt" för motorn om man skulle köra på 95 för länge om det är så att dem rekommenderar en att köra på 98 eller v-power ?!