2522
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

950 Inlägg
5 januari 2009
#21
torpis skrev:
Dansken- skrev:
torpis skrev:
Veyron åker 10.6 @ 220km/h på 402m, det börjar tydligen gå tungt även för en Veyron efter 100km/h med 4x4... 

Test done by RoadandTrack
- ONLY REGISTERED AND ACTIVATED USERS CAN SEE ALL LINKS - CLICK HERE TO REGISTER

0-50 km/h: 1,3 s (10,5 m)
0-100 km/h: 3,0 s (46,8 m)
0-160 km/h: 6,1 s (161,6 m)
0-200 km/h: 8,9 s (298,1 m)
0-250 km/h: 13,3 s (574,6 m)
0-300 km/h: 19,8 s (1076,8 m)
0-320 km/h: 23,8 s (1417,7 m)

0-402,34 m: 10,6 s
0-804,68 m: 16,4 s
0-1207,02 m: 21,3 s
0-1609,36 m: 25,9 s (329 km/h)



någon som sitter inne på fler tester med Veyron? vore kul med fler intervall.

Alltid bra att ha mål. Johannes körde väl runt 10,6s på 402 meter med 650 hk, så det är väl där någonstanns du bör hamna.

Japp, har för mig han åkte 225km/h som fortast på 402m med 650hk kittet. Vi får se hur långt detta räcker.

Mellan 200 och 300 km/h är aerodynamiken mycket avgörande, så kanske du även ska försöka göra din S40, så aerodynamisk som möjligt. Det är ofta små grejor, som kan göra väldigt mycket, så leta upp någon som har koll på sånt och börja "fila" lite på din S40.

SkenLaddRacing
130 Inlägg
5 januari 2009
#22
Det är riktigt skoj att en pijonär bygger vidare på sin redan grymma s40 men så är de när man alldrig blir nöjd, Sen är de rätt bra mål att piska en bugatti 0-300km/h hehe;P Själv har man en s40 t-01 som vill bli en snabb bil men är ung och lite erfarenhet:( men tummen där den ska vara ifall,Har ifall shoppat ett 3tums från jt med race katt när det åker på och chip från autotech så har man ju ca 260 hk, Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

SkenLaddRacing

4 506 Inlägg
5 januari 2009
#23
Säger som de andra, Riktigt trevlig att du gör en tråd nu!
Ska följas med stort intresse!

//Wallis

Kan du andas kan du dö.

313 Inlägg
5 januari 2009
#24
denna tråd kommer följas!
men när du drar en bugatti,va e då nästa projekt?
dra en koenigsegg kanske? wink

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#25
Mange_volvo skrev:
Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

Vevstakarna tål ungefär 450Nm, det är ca 300hk med original kammar.  byter du kammar och flyttar upp registret så kan du kanske hitta 330hk med en momentbegränsning på 450Nm.

Jag är osäker på om autotech har chip till 16T steget eller om de mappar. Byter du kammar blir det mappning i alla fall. Ballare kammar är aldrig fel big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#26
ezz4 skrev:
denna tråd kommer följas!
men när du drar en bugatti,va e då nästa projekt?

Filurar på att bygga flygplan då faktiskt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

x40
1 209 Inlägg
5 januari 2009
#27
jag har en 2.0 med steg 1 och 3" halv sats på, och så har jag köpt en Turbo: T4 avgashus och lagerdel med 15T kompressorhus och vill ha steg 4 måste jag bytta kammar eller klarar org. det???

Volvo S40 turbo.

SkenLaddRacing
130 Inlägg
5 januari 2009
#28
torpis skrev:
Mange_volvo skrev:
Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

Vevstakarna tål ungefär 450Nm, det är ca 300hk med original kammar.  byter du kammar och flyttar upp registret så kan du kanske hitta 330hk med en momentbegränsning på 450Nm.

Jag är osäker på om autotech har chip till 16T steget eller om de mappar. Byter du kammar blir det mappning i alla fall. Ballare kammar är aldrig fel big_smile

okej;) tro de är lia bra och spara ihopa lite så man får i värre kammar=roligare. När kamremsbyte måste göras ändå..lol Men lite roliga frågor är hur länge körde du på orginal grejor? och vad gjorde du först och främst sen gick vidare eller du gick direkt på 422 hk:cool:  Mvh/brange

SkenLaddRacing

45 Inlägg
5 januari 2009
#29
En liten fraga... ( Jag e i USA, darfor ser mina bokstaver inte riktiga ut) Jag ar en flitig lasare av tidningen bilsport och forljer artiklarna om Besiktningar av bilar med mer motorkraft i an orginal. Var gar gransen for S40 innan den behover bli ett ombyggt fordon??
Jag antar att det finns metoder dar man kringgar besikting pa ett eller annat satt, men det ar ju lite riskabelt om man som du pendlar med bilen!!
Tacksam for svar!


Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#30
volvo960 skrev:
En liten fraga... ( Jag e i USA, darfor ser mina bokstaver inte riktiga ut) Jag ar en flitig lasare av tidningen bilsport och forljer artiklarna om Besiktningar av bilar med mer motorkraft i an orginal. Var gar gransen for S40 innan den behover bli ett ombyggt fordon??
Jag antar att det finns metoder dar man kringgar besikting pa ett eller annat satt, men det ar ju lite riskabelt om man som du pendlar med bilen!!
Tacksam for svar!

Helbilsgodkänd = får inte ens köra annat än volvos tändstift om man skall hårddra det hela...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#31
mr_Hasse skrev:
jag har en 2.0 med steg 1 och 3" halv sats på, och så har jag köpt en Turbo: T4 avgashus och lagerdel med 15T kompressorhus och vill ha steg 4 måste jag bytta kammar eller klarar org. det???

Du har en -00 Den kommer klara av dina nya prylar utmärkt. Jag hade satsat på en större IC för att sänka insugstempen och således underlätta för motorn. läs lite i motordatatråden stycke #8, jag har sammanfattat lite där.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

x40
1 209 Inlägg
5 januari 2009
#32
tack så hemsk mycket på svar, och ang ic så vill jag ha nåt som passar där org e. finns d och vart kan man köpa d???

Volvo S40 turbo.

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#33
mr_Hasse skrev:
tack så hemsk mycket på svar, och ang ic så vill jag ha nåt som passar där org e. finns d och vart kan man köpa d???

Det enda som passar på originalplats är Racecoolings variant, finns ej nya utan bara begagnade.
Senast redigerat av torpis (5 januari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Trätekniker
387 Inlägg
5 januari 2009
#34
Haha, kollade din film på youtube. Fan vad ja gillar sånt.
Slår oxå lambon, med det är mest mil på en tank wink

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

1 833 Inlägg
5 januari 2009
#35
Förbannat intressant läsning! Denna tråd lär följas big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

8 156 Inlägg
5 januari 2009
#36
Du har inte bara fått till en snabb bil, utan även en riktigt snygg bil.
Cleant stuk smile
Den här tråden ska följas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

769 Inlägg
5 januari 2009
#37
jag önskar dig verkligen all lycka och välgång i projektet Torpis!

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

230 Inlägg
5 januari 2009
#38
Jag säger som väldigt många andra..."Det var på tiden att du starta en egen tråd" ;-) ...ska bli riktigt skojj att läsa vidare!

Mvh Ville

3 714 Inlägg
5 januari 2009
#39
att dra en Bugatti veyron e manligt mål iaf big_smile

lycka till o hoppas på det bästa

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Hojmek
748 Inlägg
5 januari 2009
#40
Sånt här gillar jag! big_smile


Sök