5 januari 2009
Trådstartare
Hej
Sambons Calle har börjat uppföra sig märkligt, I morses så vart den väldigt svårstartad och sedan när hon skulle parkera vid jobbet så dog den och det kom vit rök från motorrummet. Vattenkärlet vart tomt så en läcka finns ju!
Efter jobbet mitt så åkte jag till hennes jobb & kollade igenom calibran lite snabbt, Den ville inte starta alls. Det lät som om den inte ville tända riktigt efter 2 timmar så åkte jag tillbaka till bilen för att bogsera, Och då ville den starta den gick illa, Ville inte ge full respons på gasen, Samt att den bluddrade lite när jag ville varva den.
Efter ett par minuter så släppte detta fenomen och bilen tycktes gå som vanligt, Bortsett ifrån att värmen inte kickade igång. Jag körde hem bilen & när jag skulle backa in och parkera på tomten så gick varvtalet upp till 3000rpm i friläge & sjunk därefter sakta. Och sen kom den beryktade röken/ångan ur motorrummet. Större delen av röken tycktes komma mellan: Låda , Batteri, Kyl..
Min första tanke är; Oh Noes, Toppen har gått!
Glömde skriva tidigare att det är omkring 15 minusgrader här nere!
Vad tror ni ?
Jag kan inte så himla mycket om bilar så var snälla med bilspråket när ni kommer med tankar!
Tack på förhand
Vänligen Daniel & Agnes
Senast redigerat av ninjafisk (10 januari 2009)