Killen ja bytte till min min nyvarande bil har nog gått miste om lite cash
Han köpe bilen för 50000 och satte i baslåda och slutsteg i den ja fick några lappar för de när ja sålde dom sakerna så han gav ca 55000 samanlagt i maj-juni nån stanns
Bytte emot en volvo 855 t5 som han sålde 2 månader efter vi bytt han fick 22000 för han skapa i bakluckan emot en stolpe.
Ja bytte ifs med honom och bilen hade gången topplockspackning men gav ca 3500-4000 o bytte den
så han gick väl miste om ca 30000 på 6-7 månader bra deal
min röda volvo 745:a...skaffade en billig kombi inför att vi skulle få barn...men det var en lagom rolig lista på besiktningen....inte jätte dyr att rusta upp igen men just nu är den reserv dels bil till min svarta 740...
Audi A4 1,8TS -2000. Största skitbilen jag nånsin haft. Hade inte en minsta gnutta körglädje i den bilen. Stor, tung, trist, slö och kostade massa kulor i reparationer. Hade den ett halvår och fick punga ut över 20 lax på skitsaker. Helt värdelöst!
Jag fattade inte ett dugg av ditt inlägg. Vad menar du?
mickius skrev:
Killen ja bytte till min min nyvarande bil har nog gått miste om lite cash
Han köpe bilen för 50000 och satte i baslåda och slutsteg i den ja fick några lappar för de när ja sålde dom sakerna så han gav ca 55000 samanlagt i maj-juni nån stanns
Bytte emot en volvo 855 t5 som han sålde 2 månader efter vi bytt han fick 22000 för han skapa i bakluckan emot en stolpe.
Ja bytte ifs med honom och bilen hade gången topplockspackning men gav ca 3500-4000 o bytte den
så han gick väl miste om ca 30000 på 6-7 månader bra deal
Mitsubishi Lancer GLXi 96a. Köpte den av en bilhandlare som mina föräldrar känner. Handlaren sa till mig att jag skulle köpa bilen eftersom det var en bra bil att ha. Så jag köpte bilen för 14.000kr. 4 månader senare fick jag byta stötdämpare höger fram, vänster bak och bromsrör vänster back. Ena fjärrkontrollen fungerade inte vid köp. Slitna däck, fick nästan köpa nya direkt. 9 månader senare efter köp fick jag hål i kylaren och därmed gick topparpackningen. Mätaren inne i panelen visade inte överhättning förräns bilen dog. Sen så var där grymt mycket rost under karrosen som till och med gav "Bra att veta" på besiktningen och ytterligare bromsrör behövdes bytas. Sålde den för 9000kr inkl fina original Mitsubishi alu fälgar
Men gud vad jag älskade att köra lancern. Mycket skön bil och goda egenskaper på vägen och prestandan för 110hk är mer än förväntat!
morsan köpte 740in för 25k för nått år sen och nu är den väll knappt värd 3k, nån som är intresserad föresten? besiktad utan fel, knappt nå rost alls, gått 26k kamrem 50mil typ m.m,
En viss Pegeou jag köpte, köpten för 3000:- för att två månader senare skrota den för 400:- jag förlora inte bara pengar utan även ett band med Vikingarna Bandet var väl värt minst 50:-
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
En viss Pegeou jag köpte, köpten för 3000:- för att två månader senare skrota den för 400:- jag förlora inte bara pengar utan även ett band med Vikingarna Bandet var väl värt minst 50:-
jag fick med massa vikingarna band i 740 vi köpte o sladda med som du kan få (a)
Hursomhelst, man gör väl ett val när man köper bil, man vill ha den och åka i och helst ska den vara driftsäker, dvs. inga dyra verkstadsbesök i onödan. Sen värdeminskningen är ju rätt oundviklig. Såna sugiga tider nu, köparens marknad. Man ska älska sin bil och betala alla raspengar med glädje och omsorg!
min Datsun 280zx, lagt ner runt 200.000 på den och inte sålt den ännu, men snart haft den i 6 år så blir inte så mycket per år, även om jag kanske kört 1000-2000 mil med den totalt....
får se vad man får för den när den ska säljas i vår. något som är intresserad av en bil som syns och är välkänd och vunnit en del priser och varit med i en del tidningar?