3680
Sök

Böter för att inte ha blinkat, någon som faktiskt har fått det?

7 276 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Tja!

Tänkte bara höra om det faktiskt är någon som någonsin har fått böter för att man inte har blinkat.
Tror aldrig jag har hört någon säga det och med tanke på att det måste vara en utav dom allra mest irriterande moment ute i trafiken så är det lite konstigt.

Och när vi ändå är inne på dim- och helljus bländningar så kan jag väl även slänga in en till fråga.
Har någon fått böter för felaktigt inställda halvljus?
Dimljusböter verkar inte vara några problem att skriva ut, det vet jag.
Men felaktigt inställda då?
Kanske en ombesiktning vore på sin plats...

Finns det fler saker ute i traffiken som inte fungerar nå vidare men det är inget som polisen gör något åt?

3 059 Inlägg
5 januari 2009
Aldrig heller hört någon i mina kretsar som fått böter eller nått för att inte använt blinkers..
Skulle behövas lite hårdare tag där.. 75% vet inte var spaken sitter, 5% blinkar på fel håll, 15% blinkar innan "fel" avfart i rondell..
Fattar inte hur svårt det ska vara.. De kanske e coolt att inte blinka? NOT!
Senast redigerat av Smajly (5 januari 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 januari 2009
Och de som inte blinkar om det ska sväng när man står och väntar med väjningsplikt. Om man ser att det står någon och väntar och vill köra ut kan man förbubblan börja blinka tidigare. Eller de som håller ut fingret när de svänger så att det träffar blinkers-reglaget i samma ögonblick man vrider på ratten.

Det finns mycket man stör sig på i trafiken, tur att man är den som kör bäst eller hur! tongue

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

SLK
610 Inlägg
5 januari 2009
Vet inte men jag skulle rösta för den regeln. Straffa alla som inte blinkar

Överladdad!
530 Inlägg
5 januari 2009
Tycker folk kan vänta och se vart man svänger tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

16 197 Inlägg
5 januari 2009
Burnout89 skrev:

haha då tycker vi samma big_smile  ser man inte att en bil svänger så ska man inte ha körkort..hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

212 Inlägg
5 januari 2009
jag fick det den dagen jag köpte min AMG, körde egentligen för snabbt men fartkameran va inte igång, så dom gav istället för att jag inte blinkat när jag kört om på 3 filig motorväg

835 Inlägg
5 januari 2009
Polisen borde plocka fler muppar som inte blinkar.

824 Inlägg
5 januari 2009
alminjo skrev:

håller med dig. här i borås är dom värdelösa på blinkersen, helt hopplöst i rondellerna,
extra jobbigt när man kör lastbil.
Får göra som alla andra och bara köra utan att tänka på alla andra.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 januari 2009
tongue  Det är väll ett steg i det nya Polis synen på saker som ger störande moment i trakiken som
orsakar diverse till bud ....... som ny skall sävjas ..... i tät trafik skall enligt min mening den där
spaken andvändas i varje fil förfluttelse ....

Det med dimljusen e att vissa outbildade på besikningen ej kollar dom ... samt att dom borde göra det
tror dom gjorde det på min senaste besiktning ...
Senast redigerat av lonewolf-holm (5 januari 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Diktator
968 Inlägg
6 januari 2009
sthlm är ju omöjligt att köra i om man inte är speedad på amfetamin och förblindad i sitt egna piss... annars dör man ju av allt jäkt... ingen blinkar där, vem vet, kanske är av snålhet för dom inte vill köpa nya lampor i blinkerna?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
6 januari 2009
alminjo skrev:

Ja, dödsstraff borde det vara på det!!
Sen en inbetalningslapp till familjen!

Haha näe men det är ganska irriterande om folk varken visar genom att placera fordonet korrekt eller använder blinkersen. Gör man inget av detta så kan man helt enkelt inte köra bil eller så tror man väl att man äger gatorna och att alla ska anpassa sig efter en själv...

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
6 januari 2009
det VÄRSTA jag vet är alla dessa J-vla puckon som blinkar vänster i rondellen men inte blinkar ur rondellen

dom får gärna blinka vänster men jag fattar inte att folk är så tröga att dom inte fattar att man ska blinka ur
fast polisen verkar aldrig bry sig fast dom vet väll inte själva vad som gäller för dom är lika röttna dom

Kör fort så hinner inget hända...

Häst
1 099 Inlägg
6 januari 2009
evilaudio skrev:
Burnout89 skrev:

haha då tycker vi samma big_smile  ser man inte att en bil svänger så ska man inte ha körkort..hehe

Ännu en klok kommentar.
Blinkers sitter på bilen av en anledning.. roll

Än är inte den sista idioten född..

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
6 januari 2009
straffa även dom som börjar blinka men kör förbi två infarter/gator innan dom kör in där dom tänkt sig.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Professionell amatör
451 Inlägg
6 januari 2009
Jag va på väg o få böter för detta en gång, men när jag påpeka att polisen inte heller blinkat fast dom svängt efter mig fick jag åka igen ^^

AUDI - Four rings to rule them all

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 januari 2009
Growe skrev:
det VÄRSTA jag vet är alla dessa J-vla puckon som blinkar vänster i rondellen men inte blinkar ur rondellen

dom får gärna blinka vänster men jag fattar inte att folk är så tröga att dom inte fattar att man ska blinka ur
fast polisen verkar aldrig bry sig fast dom vet väll inte själva vad som gäller för dom är lika röttna dom

när tog du ditt körkort?..
saker och ting förändras..

1 418 Inlägg
6 januari 2009
där jag bor blinkar inte ens polisen (:

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
6 januari 2009
hmm.. ja jag lär väll bli bland de första i så fall... mina blinkers på volvon funkar inte hmm

Sump Runk Rätt O Slätt!

151 Inlägg
6 januari 2009
Vad jag lärt mig så Ska man blinka men det är inte lag på det? Har en bekant som fick 500kr för att han inte blinkat, vilket jag tyckte va skitkonstigt  neutral

Dessutom glömmer väl alla blinka nångång så det skulle i praktiken aldrig funkat att bötfälla alla för det? Glida runt på motorvägen när alla pensionärer är ute och gasar i 90 knutar är ju bara drygt och ligga o blinka höger o vänster hela tiden.. Jag brukar blinka ut men inte in i dessa fall och vågar inte ens tänka på vilken skuld detta skulle ge mig om man fick böter varje gång man skiter i att blinka big_smile

Sök