2446
Sök

Volvo 850 eller volvo 940?

526 Inlägg
8 januari 2009
#181
940 tycker jag har bättre kvalite på inrdeningen..
850 har en förmåga att spricka i hårdplastpaneler, tex den som går runt växelspaken..


huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2009
#182
Turbo_Erik skrev:
940 tycker jag har bättre kvalite på inrdeningen..
850 har en förmåga att spricka i hårdplastpaneler, tex den som går runt växelspaken..

Om du bortser från dörrsidorna som är rena skämtet på 940 och 960 from 1993. Riktigt pinsamt
att klädseln släpper där. roll Volvo åtgärdade det inte ens på garantin har jag för mig.


Reservdansk
6 271 Inlägg
8 januari 2009
#183
Turbo_Erik skrev:
940 tycker jag har bättre kvalite på inrdeningen..
850 har en förmåga att spricka i hårdplastpaneler, tex den som går runt växelspaken..

Jag har aldrig märkt av några såna tendenser på min inredning åtminstone... roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 570 Inlägg
8 januari 2009
#184
Turbo_Erik skrev:
940 tycker jag har bättre kvalite på inrdeningen..
850 har en förmåga att spricka i hårdplastpaneler, tex den som går runt växelspaken..

Japp. Riktig kexig plast och de här plastskålarna som är vid dörrhandtagen på insidan spricker i kanterna också.

MuThEr KrUtEr
29 Inlägg
8 januari 2009
#185
skulle ha valt 940in, har själv 2 stycken 945or båda turbo såklart smile men det beror ju på att ja tycker om lite gamlare bilar och 940 har blivit en favorit för mig, lätta att meka med och härlig körkänsla i dom alltså en härlig bil big_smile, men 850 är bra också, min bror har en 850t5r och är nog bra bilar det, modernare förstås och dom är inte direkt slöa om jag säger så, mycket sköna att köra också smile

<3 SreamPipe <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 januari 2009
#186
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Du har så rätt, varje gång jag kör en framhjulsdriven bil bilr jag förbannad när man ska vända och parkera. big_smile

Håller med, krävs ju en hel gårdsplan i många fwd bilar

850 med 15-16" har också väldigt bra svängradie för att vara FWD, men när man går upp på 18-19", då tar det i innerskärmar, med 225 eller bredare.

Jag håller med om att de gamla volvona har bättre svängradie, men det har nog inte hänt att jag störts av svängradien på 850n.

Då ska du testa en Alfa 156 eller en Nissan primera wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

526 Inlägg
8 januari 2009
#187
Ang plasten så kanske det inte gäller alla 850,
Men svärmorsans 850 glt -91 har sprickor lite överallt..


Reservdansk
6 271 Inlägg
8 januari 2009
#188
Turbo_Erik skrev:
Ang plasten så kanske det inte gäller alla 850,
Men svärmorsans 850 glt -91 har sprickor lite överallt..

Jag har inga problem med plasten på min -95a, inte farsan heller på hans glt -96, eller polarens gle -93a. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 januari 2009
#189
Rquired skrev:
Då ska du testa en Alfa 156 eller en Nissan primera wink

Bättre eller sämre menar du? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

huh?
10 427 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 januari 2009
#191
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Då ska du testa en Alfa 156 eller en Nissan primera wink

Bättre eller sämre menar du? wink

Mycket sämre förmodligen, vänder inte på en normal gata lol Hur 850 är vet jag inte med du beskrev att den hade bra vändradie så wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 januari 2009
#192
Rquired skrev:
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Då ska du testa en Alfa 156 eller en Nissan primera wink

Bättre eller sämre menar du? wink

Mycket sämre förmodligen, vänder inte på en normal gata lol Hur 850 är vet jag inte med du beskrev att den hade bra vändradie så wink

Om du läser Steifans inlägg ovan, så låter det ju rätt så lika. smile
Läste på ett forum att V70R däremot har 13,3m svängradie, men det framgår inte om det är nya eller gamla modellen, om det är AWD eller inte, eller hur stora däck det sitter på, eller om det sitter styrutslagsstoppar.
Senast redigerat av TurbOla (9 januari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

★★★★★
455 Inlägg
9 januari 2009
#193
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
TurbOla skrev:

Bättre eller sämre menar du? wink

Mycket sämre förmodligen, vänder inte på en normal gata lol Hur 850 är vet jag inte med du beskrev att den hade bra vändradie så wink

Om du läser Steifans inlägg ovan, så låter det ju rätt så lika. smile
Läste på ett forum att V70R däremot har 13,3m svängradie, men det framgår inte om det är nya eller gamla modellen, om det är AWD eller inte, eller hur stora däck det sitter på, eller om det sitter styrutslagsstoppar.

kan nog stämma, hade en s70r o den hade en fruktansvärd svängradie hade dock 18" men endå, kunde knappt köra in på en vanlig parkering på stan utan o backa 100 ggr tongue kasnke beror på föraren med dock

huh?
10 427 Inlägg
9 januari 2009
#194
Dom där 3 dm som skiljer kan ju göra en del rent praktiskt om man vill vända på en liten väg med diken på båda sidor. Har ju upplevt det som fullt möjligt på en 740 utan större manövrar, så vet inte.. känns ju smidig på så sätt iaf smile


1 062 Inlägg
9 januari 2009
#195
steifan skrev:
Dom där 3 dm som skiljer kan ju göra en del rent praktiskt om man vill vända på en liten väg med diken på båda sidor. Har ju upplevt det som fullt möjligt på en 740 utan större manövrar, så vet inte.. känns ju smidig på så sätt iaf smile

att svänga runt på en vanlig väg e inga bekymmer med an 7/900 bil

bara te att lägga en liten "u-börn" big_smile lite jobbigare kanske med 850 kanske xD

Team Björkeryd

huh?
10 427 Inlägg
9 januari 2009
#196
wildboy_87_ skrev:
steifan skrev:
Dom där 3 dm som skiljer kan ju göra en del rent praktiskt om man vill vända på en liten väg med diken på båda sidor. Har ju upplevt det som fullt möjligt på en 740 utan större manövrar, så vet inte.. känns ju smidig på så sätt iaf smile

att svänga runt på en vanlig väg e inga bekymmer med an 7/900 bil
bara te att lägga en liten "u-börn" big_smile l

Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue


Reservdansk
6 271 Inlägg
9 januari 2009
#197
steifan skrev:
Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

216 Inlägg
9 januari 2009
#198
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

haha då måste du ju har bra mkt högre fart, med en bakhjulsdriven är de bara gasa lr stampa koppling
Senast redigerat av Grantomta (9 januari 2009)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

1 062 Inlägg
9 januari 2009
#199
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

skulle vilja se det big_smile


mvh

Team Björkeryd

Körv
3 535 Inlägg
10 januari 2009
#200
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

Inte direkt världens bästa handbroms va? wink

Truckdriving Man


Sök