3420
Sök

Volvo 850 eller volvo 940?

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Grantomta skrev:
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Rätt smidigt att kunna sladda till lite ibland med bakhjulsdrift.
Så inte bara lekstuga.. tongue

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

haha då måste du ju har bra mkt högre fart, med en bakhjulsdriven är de bara gasa lr stampa koppling

Åjo, sväng fullt, stampa på gasen och när man fått lite fart så drar man handbraken. wink

decib3L skrev:
Inte direkt världens bästa handbroms va?
wink

Är den bara spänd och man har fräscha backar så duger det fint. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

553 Inlägg
10 januari 2009
Har killen bestämt sig för någon än eller har han kanske redan köpt någon av modellerna ?

1 570 Inlägg
10 januari 2009
Chrill27 skrev:
Har killen bestämt sig för någon än eller har han kanske redan köpt någon av modellerna ?

Han fick väl nog av oss hysteriska Volvomänniskor så han köpte något annat bilmärke säkert lol

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 januari 2009
henrikh skrev:
Chrill27 skrev:

Han fick väl nog av oss hysteriska Volvomänniskor så han köpte något annat bilmärke säkert lol

Ja den här tråden spårade ur massa onödiga smådetaljer för länge sen tongue

Jonas

553 Inlägg
10 januari 2009
Haha, 10 sidor tjafs om fram eller bakhjulsdrivet hmm

Mitt bästa råd är ju att du provkör båda så vet du nog bäst sen.. och känn på stolar och övrig inredning smile
Senast redigerat av Chrill27 (10 januari 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Chrill27 skrev:

Mitt bästa råd är ju att du provkör båda så vet du nog bäst sen.. och känn på stolar och övrig inredning smile

Glöm inte lyssna på motorljudet när du drar på ordentligt. big_smile

76 Inlägg
10 januari 2009
Jag kan inte mycket om bilar och verkligen inte om 940 men ensak vet jag är att 850 är så jävla sköna att köra, älskar motorljudet och chassit e så snygg, gärna 95+ årsmodell med dom nyare ljusen. Mums!

Men min fassa har alltid sakt till mig, köp alltid den bil där det är många gubbar som ägare.
Senast redigerat av Frantz3n (10 januari 2009)

1 062 Inlägg
10 januari 2009
Frantz3n skrev:
Jag kan inte mycket om bilar och verkligen inte om 940 men ensak vet jag är att 850 är så jävla sköna att köra, älskar motorljudet och chassit e så snygg, gärna 95+ årsmodell med dom nyare ljusen. Mums!

Men min fassa har alltid sakt till mig, köp alltid den bil där det är många gubbar som ägare.

ja 940 big_smile cool

Team Björkeryd

huh?
10 427 Inlägg
10 januari 2009
Frantz3n skrev:
och chassit e så snygg

Förhoppningsvis är karossen finare än chassit wink

1 562 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Chrill27 skrev:

är de motorljudet han ska gå efter bör han kanske satsa på ngt helt annat än både 850 å 940

338 Inlägg
10 januari 2009
mange_240 skrev:
TurbOla skrev:
Chrill27 skrev:

är de motorljudet han ska gå efter bör han kanske satsa på ngt helt annat än både 850 å 940

Finns inget bättre än en volvo 5a wink

553 Inlägg
10 januari 2009
Volvos 5or låter riktigt skönt, dock är det försumbart då 940in är den bättre bilen enligt mig wink

Fattig student
1 282 Inlägg
10 januari 2009
Kvalitetsmässigt lätt en 940..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

216 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Grantomta skrev:
TurbOla skrev:

Nu kommer vi till handbromsen igen... tongue

haha då måste du ju har bra mkt högre fart, med en bakhjulsdriven är de bara gasa lr stampa koppling

Åjo, sväng fullt, stampa på gasen och när man fått lite fart så drar man handbraken. wink

aa tjena då är de ju redan försent

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Grantomta skrev:
TurbOla skrev:
Grantomta skrev:

Har du kört 850 ens? neutral

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
10 januari 2009
jag skulle lungt välja 940 (då jag kör båda) det är bättre vändradie lättare att mecka med och framför allt driver i rätt ände. nackdelen är att man inte alltid orkar byta däck varje gång man ska ut och leka. så 18"are över lever inte länge.

216 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Grantomta skrev:
TurbOla skrev:

Har du kört 850 ens? neutral

nää men första årsmodellen av s70 som va en 850 med lite annat utseende

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

1 562 Inlägg
10 januari 2009
Broena skrev:
det beror väl bara på vilken ände du vill att det ska ryka i!!! samma skithög vilket du än väljer i övrigt! dessutom tror jag inte du tänkt köpa, du vill bara tjabba. vem fanken frågar andra vilken bil man ska köpa? det är väl något man själv väljer, annars måste man ju fullständigt sakna självförtroende!!

jag tror nog att den som fråga från början inte ville att andra skulle bestämma.han ville nog mer ha reda på nackdelar resp fördelar mellan de två olika modellerna, innan denna tråd spårade ur.

518 Inlägg
10 januari 2009
850ins femma låter som en fyra med trasigt avgas, volvos fyror låter som en höfläkt.

har själv ägt både 740 ,940 & 850. var mest nöjd med 850in ( -95a )

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

2 021 Inlägg
10 januari 2009
Karl-Bertil skrev:
850ins femma låter som en fyra med trasigt avgas, volvos fyror låter som en höfläkt.

har själv ägt både 740 ,940 & 850. var mest nöjd med 850in ( -95a )

4an kan ja hålla med om, mekanisk fläkt förstör jävligt mkt, men 5-cyl motorer (både audi och volvo)  låter ju underbart

Sök