3918
Sök

940 Turbo problem

1 028 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#1
Nu när jag har en 740 turbo agg utan dump platta som de sitter på orginal turbon på 940ltt.Den dör när man gasat upp å släpper den... sen tycker ja de slår tillbaka i turbon när de dumpar inte riktigt bra? hur ska ja bli av med de problemet om ja kör med tex t04 som inte har dump platta presice som 740 agg? e de bara jag som har detta felet?

Har inget å skriva ännu

1 196 Inlägg
6 januari 2009
#2
fixa bild

528 Inlägg
6 januari 2009
#3
Du kan väl inte bara köra med annan turbi hur som helst?  Skriv tydligare, precisera,  det går ju inte förstå vad du sysslar med och vad ditt problem är.

Mekaniker / Kabel-TV/Lan-tekniker
4 Inlägg
6 januari 2009
#4
Förstår inte, har du ingen dumpventil alls nu lr?? Sätt i såfall dit en återcirkulerande i närheten av och framför spjället. Så kanske du löser ditt problem...??

1 028 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#5
jag rasa min 940ltt turbo agg och på dom agg finns det ju en dumplatta som dumpar i luffiltret.
Jag satte på ett 740 turbo agg som inte har dumplatta...

jag har dump men de låter somm de slår tillbaka å bromsar i turbon.

Och när jag gasar upp motorn å släpper gasen dör den..

hur gör ni som moterar tex to4 hx turbo på era 940is då när dom turbona inte heller har dump platta.

Har inget å skriva ännu

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
#6
volvo_grabb skrev:
jag rasa min 940ltt turbo agg och på dom agg finns det ju en dumplatta som dumpar i luffiltret.
Jag satte på ett 740 turbo agg som inte har dumplatta...

jag har dump men de låter somm de slår tillbaka å bromsar i turbon.

Och när jag gasar upp motorn å släpper gasen dör den..

hur gör ni som moterar tex to4 hx turbo på era 940is då när dom turbona inte heller har dump platta.

Menar du att du inte har nån dump på den eller vad...?

78 Inlägg
6 januari 2009
#7
Jag fattar ingenting men... Antingen har du ingen dump alls, och då är det ju klart att det slår tillbaka! Eller om du har en öppen dump så går bilen bajs på tomgång så är det om man monterar det på FT, det går ha öppen på ET med klaff LMM wink


1 028 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#8
jag har öppen dump!
de funkade ihop med orginal turbon... fattar ni vad jag menar för skillnad på 740 å 940 turbo agg?

Har inget å skriva ännu

948 Inlägg
6 januari 2009
#9
är det en gammal garret aggregat du slängt på istället? och har för mig som du säger att återströmningsventilen på dom sitter separat.. släng upp en bild på turbon och dumpen och hur du har anslutit allt


Sök