Det är såna iaktagelser som gör att jag får frågan typ 10-20 gånger per dag
För Westcoast Motor Show, krävs inte att allt skall vara färdigt så som läktare, omklädningsrum, gym m.m.
Det vi kräver är entré, tak, golv och väggar. Det enda som har varit under tidspress var sista gjutningen av betonggolvet, som nu håller på att gjutas. Så det ska inte vara några större bekymmer heller för våran del då.
Som på många byggen så ser det halvfärdigt ut rätt länge, men när man väl sätter upp de stora delarna, som plåt, eller stora rutor så går det ganska fort. När de satte all plåt på framsidan så tog det dom bara några timmar. Dagen innan såg det ut som "hej kom o hjälp mig" !!!. Men stommen för entrén/förmaket är ju redan byggd, så det är för dom att göra färdigt kabeldragningar och sånt mindre synligt jobb, så när det är gjort så sätts glaset upp rätt fort.
Angående området runt omkring, så kommer det grusas av och jämnas ut. Inte asfalterats eller planterats träd och så. Det kommer senare. Fokus ligger på arenan. De maskiner och material som kommer behövas för att göra klart det återstående efter Westcoast Motor show, placeras på arenans högra sida (mot vägen) innanför byggstaket som täcks av med banderoller, vepor, reklam och liknande. Så det blir allt ordning där också även om asfalteringen inte blir färdig i år.
Utanför arenan i övrigt kommer Bärgnings-Nicklas AB att ställa ut en kran, där vi bl.a. kommer erbjuda en topp parkerings plats (garanterad parkeringsböters-fri zon), ca 20-30 meter upp i luften under helgen ;-) Det kommer även stå ett antal snygga bilar utanför och lite förhandlingar sker just nu också även med polis, räddningstjänsten och ambulansen m.fl. om deras deltagande där också.
Sen pratade jag med gatukontoret så sent som i måndags, och dom skall innan mässan bygga om några trottoarer samt måla alla linjer på sportcentrum (utanför ishall, tennishall, idrottshall, skola m.m.) för att förtydliga vart det är ok att parkera. Man kommer även kunna parkera på VBG produkter, Bilprovningen samt Nymans bil på andra sidan gatan om arenan.
Alla som är nyfikna eller har frågor får gärna ringa mig på 0703571170 så svarar jag på era frågor!