3377
Sök

Golf vr6 ljudbygge! :) UPPDATERAD

170 Inlägg
13 januari 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
lågbudget på hög nivå, oooohh porrrrr , SÄGER EN SAK DEN 6*9:ORNA ÄR DEM BÄSTA NÅGONSIN DEM SLÅR ALLA ANDRA HUR LÄTT SOM HELTS, om ni säger emot säg ett par som är bätrre, om ni kan hitta det tongue, hade såna för ett tag sen kopplat till ett slutsteg, behövde nästan inte ens baslåda och dem låter suveränt big_smile

Det kan jag dls 1070 heter dom och var med i ett test för 6*9:or. Dom är större men galler fästet e lite högre än vanliga och passar i 6*9 hål och därfö var dom med och vann!!

Gbg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 januari 2009
Blir bra detta! smile

Roligt att följa hoppas du blir nöjd med ljudet sen då smile
Mvh Kim

729 Inlägg
13 januari 2009
Ser bra ut! smile Är själv sugen på att bygga ljud i Golfen och härifrån fick man minsann en hel del inspiration! wink

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
13 januari 2009
Aronsson_Kil skrev:
Petter_C skrev:
Hehe riktgt bra ljud får man av 6*9 ja! smile Stereo förslag mottages med 3st rca-utgångar! smile

Riktigt riktigt kasst ljud får man av 6*9or wink spelar högt men inte bra...

fel dessa 6*9 slår alla för att vara gammla, dem spelar både högt och bra!!! sök på youtube !!!!!
har hört att dls högtalare inte är något att ha ,iaf 6*9:orna och 5.2" högtalarna hmm

mina gt 6*9:or ligger på 280w och 2 ohm, dls 180 och 4ohm, det säger väldigt mycket , inte sant ???
JBL har alltid vart bäst när det gäller billjud.
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (13 januari 2009)

122 Inlägg
14 januari 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Petter_C skrev:
Hehe riktgt bra ljud får man av 6*9 ja! smile Stereo förslag mottages med 3st rca-utgångar! smile

fel dessa 6*9 slår alla för att vara gammla, dem spelar både högt och bra!!! sök på youtube !!!!!
har hört att dls högtalare inte är något att ha ,iaf 6*9:orna och 5.2" högtalarna hmm

mina gt 6*9:or ligger på 280w och 2 ohm, dls 180 och 4ohm, det säger väldigt mycket , inte sant ???

jo visst och elvis bor nere i min källare...

Jbl är absolut inte dåligt vad det gäller ljud men långt ifrån bäst..

Sedan säger inte dom där watten ett skit.

DLS är absolut inte dåligt !

Och till trådägaren vill jag bara säga lycka till det ser bra ut ! men försök fixa lite finare basar (iallfall dom db basarna) men så länge du är nöjd så kör på smile

Egentligen TSDI

57 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Tackar för alla kommentarer:) 12orna är ingen höjdare, men fan är man student så tar man det man har! Får duga än så länge, ska montera in allt i veckan tror jag, sen kommer plexiplattan nu någon gång med, stereo köp också! Men nog om det, bilder kommer lite senare!

Ha de nice!
Senast redigerat av Petter_C (14 januari 2009)

57 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Sååå  då var ljudbygget provmonterat! big_smile Satt som en smäck!

Här kommer lite bilder!
dock är det väldigt smutsigt, men det bjuder jag på smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76895/544308_2adfz4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76895/544309_tumdo9.jpg

57 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
ska fixa 6*9ornas placering och lite sånt, lock till slutsteget kommer sen!

Ciao

170 Inlägg
14 januari 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Petter_C skrev:

Hahaha vem har lurat i dig det därså . Ta ock kolla in våran hem sida eller så kan du ringa oss,pm-shopen, persöder som hade emmanet,autosound mm har själv jobbat på dls lager sedan jun 2000 och sett alla 1:a o andra priser dls kammat hem på raken http://www.dls.se/econtent/304 några tidningsatiklar.. men ska man spela högt och vara märkvärdig så e dom och andra billig hötalare bra.. sen e det kul och kolla på projekt även det som inte är dls....

Gbg

130 Inlägg
15 januari 2009
Jag har ägt DLS Ultimate Pro 5,25" och ja kan inte säga annat än att det var grymmt ljud! Iaf om man kör framsystemet aktivt via slutsteg. Testade aldrig via passiva filter utan slutsteg. smile

If it ain't broke, fix it 'til it is!

57 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Ska köpa plexiglas imon och fixa till locket till slutsteget, bilder kommer imon!
Även den nya mutant stereon ska kopplas in och provspelas:)

Ha det gött haaj

243 Inlägg
16 januari 2009
Ser bra ut big_smile

57 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Tackar!smile Har legat nere med projektet ett tag nu, men ät på g denna veckan nu! med att koppla ihop allt!

57 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Imorgon ska allt koppla in och provas! Använder mig av 3st rca-gångar mellan stereon och slutsteget, dock surrar det så behöver filter, behöver jag det till alla 3 eller bara ett? Någon som vet?smile

170 Inlägg
17 februari 2009
Gött att se dej igen!!! Tyvärr är 12" fula de ser gamla ut annars e det bra ut

Gbg

57 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
haha jo jag vet, sant.. dock är man student och då tar man det man har! så länge i alla fall:P

1 723 Inlägg
18 februari 2009
ser fint ut smile stör mig bara på att basarna inte sitter centrerat.... byt hey, that´s just me. smile

57 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
thanks:) haha jo men vafan bagaget är så dåligt utformat och olika utrymmen på sidorna, så då blir det så:P  Nya bilder kommer upp i veckan!

Avstängd
22 Inlägg
9 mars 2009
detta ska följas, älskar ljudbygge, då jag själv håller/höll på med de i min bil, men som sagt var, man är bara student wink

Sök