Funderat på att konvertera min kines 50cc, något jag bör tänka på? Har läst lite och ifall jag uppfattat det rätt måste man ge motorn mer etanol (mer än bensin) Dvs. 11:1 blandning. Men bör jag göra något med bränsle trycket? Vet inte ifall det går att ha en t-koppling vid bränsle slangen och köra tryck från egrn (trycket ska justeras med en form av pys ventil/ tryckreglator) Hoppas någon förstår vad jag menar
Jo den sidan är bra, finns även ett stort etanolforum.. Membranen är nog ingen fara med.. Jag har kört på så mycket skit med min moppe. Aldrig haft problem med förgasarna pga det..
Skillnad och skillnad, finns ju folk som kör sina gräsklippare på e85. Men vet inte ifall det är värt att tanka e85 med tanke på effekten. Hade vart bra ifall någon berättade om hur mycket effekt man får ut med etanol konvertering på 50 kubikare (3hk org.)
Borde gå att trycka på en lite större förgasare.. typ en som flödar 30% mera
Varför det? Du vill ha 30% mer bränsle, inte luft. Alltså byter du till ett huvudmunstycke med 30% större area. OBS! - area, inte diameter.
mazdamx6 skrev:
Skillnad och skillnad, finns ju folk som kör sina gräsklippare på e85. Men vet inte ifall det är värt att tanka e85 med tanke på effekten. Hade vart bra ifall någon berättade om hur mycket effekt man får ut med etanol konvertering på 50 kubikare (3hk org.)
3,5 hk, max. Så länge du inte ändrar mer saker, typ kompressionsförhållande etc.
Så jag behöver inte tänka på att öka bränsletrycket? Bara mängden etanol/luft? Bara å hitta munstycke till min pz-19mm förgasare nu
Bränsletrycket? Har den ens bränslepump? Den suger väl bara genom förgasaren eller? Om den har bränslepump så kan du välja mellan att öka trycket eller storleken på huvudmunstycke, inte både och..