3654
Sök

hur mkt pengar hr ni

85 Inlägg
11 januari 2009
#21
Im with TS!

Men jag gör som så ibland att jag skriver ner (förlagsvis i words eller liknande) precis allt jag köper, från minsta lilla McD till större inköp så får man en blick över hur mycket skit man lägger pengarna på!

I´m a Gubbe !

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
#22
Turbo_Erik skrev:
Du får flytta till Stockholm, här har vi mycket jobb hela 2009.
Men som över allt annars så är det anställningsstopp..
Hehe jo tack, jag vet.
Har jobbat i Sthlm förut men osäkerheten sätter som sagt stopp
för byggföretagen.
Överlag så är Vi i den bransch som klarar sig bäst även om det ser illa ut just nu.
Söker byggjobb för fullt och det ser ut som att det kommer att börja röra på sig
till sommaren, blir ingen semester i år..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

526 Inlägg
11 januari 2009
#23
_Jonex_ skrev:
Turbo_Erik skrev:
Du får flytta till Stockholm, här har vi mycket jobb hela 2009.
Men som över allt annars så är det anställningsstopp..
Hehe jo tack, jag vet.
Har jobbat i Sthlm förut men osäkerheten sätter som sagt stopp
för byggföretagen.
Överlag så är Vi i den bransch som klarar sig bäst även om det ser illa ut just nu.
Söker byggjobb för fullt och det ser ut som att det kommer att börja röra på sig
till sommaren, blir ingen semester i år..
Jo så är det,, kul att du ser att det inte är kört iaf..
Jag är på ett jobb nu som blir klart i juni-juli, men det kom ett nytt nu som snart ska dra igån.
Då drar vi dit, och det ska hålla på tills semestern 2010 ungefär.. Så det ser jagnska ljust ut.
Men firman jag jobbar på har redan varslat 2000 st. Dock så berör det södra delen av sverige..


672 Inlägg
11 januari 2009
#24
Själv tycker ja krisen e toppen... trevligt me dumpade räntor nä man har relativt mkt lån smile
Trist för andra som inte e i samma bransch dock...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

12 086 Inlägg
11 januari 2009
#25
Jag vart av med mitt jobb och får nästan exakt hälften ut av vad ja fick innan, det svider oavsätt hur mkt det är.

1 002 Inlägg
11 januari 2009
#26
Jag har 3.50:-
Senast redigerat av dahboy (11 januari 2009)

...

88 Inlägg
11 januari 2009
#27
Ca en årslön på banken.

174 Inlägg
11 januari 2009
#28
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#29
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
ska vi se hur lång tid det tar o hålla skulden ifrån dig.. tanken på alla nästan alla ungdomar nu

174 Inlägg
11 januari 2009
#30
Abeed skrev:
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
ska vi se hur lång tid det tar o hålla skulden ifrån dig.. tanken på alla nästan alla ungdomar nu
haha ja vi får väll se! har inga som helst planer på att ta lån när ja blir äldre, ska jobba ihop pengarna! jobbar 4-7 kvällar i veckan även fast ja går gymnasiet och gymmar  4 gånger i veckan!wink

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 januari 2009
#31
Subw000fer--92 skrev:
5000:- thx studiebidrag tongue
BS att du får 5papp i studiebidrag!!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Byggare Behm
562 Inlägg
11 januari 2009
#32
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
Fortsätt så !
Kan man inte betala saker, ska man inte köpa saker.
Med vissa undantag dock, hus till exempel.
Hus har oftast ett bestående värde, till skillnad från bilar..
så pengarna på huset får man igen när det säljs.

Abeed : Snart 21, har haft 3 bilar i 30 k klassen, inte ett lån.
Tänker inte ta något heller förräns det blir husköp om några år.

Men ungdommar idag ska bara ha och ha, för "alla andra " har ju.
Kanske blir det ändring på det nu när föräldrarna får det sämre ställt.
Hoppas.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

906 Inlägg
11 januari 2009
#33
Jadu, får lägenhet,mat,garage, försäkring, osv att gå runt iaf, dock är plånboken tunn när det där är betalt, men jag är lika glad för det:)

=)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#34
_Jonex_ skrev:
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
Fortsätt så !
Kan man inte betala saker, ska man inte köpa saker.
Med vissa undantag dock, hus till exempel.
Hus har oftast ett bestående värde, till skillnad från bilar..
så pengarna på huset får man igen när det säljs.

Abeed : Snart 21, har haft 3 bilar i 30 k klassen, inte ett lån.
Tänker inte ta något heller förräns det blir husköp om några år.

Men ungdommar idag ska bara ha och ha, för "alla andra " har ju.
Kanske blir det ändring på det nu när föräldrarna får det sämre ställt.
Hoppas.
samma här är 21 om några månader , har en bil nu för 40k , vet inte om man ska ta abonnemang som skuld. men en sådan har jag big_smile

men läse här omdagen om landskrona ungdommar de är skyldiga staten 5 mille .. lr vad det u var
här har du länken .
http://hd.se/landskrona/2009/01/09/land … ulder-paa/

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#36
steifan skrev:
-11012,70 kr har jag totalt sett just nu wink
stolt? heheh fan hoppas du har gjort nytta av pengarna inte julklappar o några liter bensin big_smile

Muttley
11 januari 2009
#37
_Jonex_ skrev:
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
Fortsätt så !
Kan man inte betala saker, ska man inte köpa saker.
Med vissa undantag dock, hus till exempel.
Hus har oftast ett bestående värde, till skillnad från bilar..
så pengarna på huset får man igen när det säljs.

Abeed : Snart 21, har haft 3 bilar i 30 k klassen, inte ett lån.
Tänker inte ta något heller förräns det blir husköp om några år.

Men ungdommar idag ska bara ha och ha, för "alla andra " har ju.
Kanske blir det ändring på det nu när föräldrarna får det sämre ställt.
Hoppas.
ser faktiskt inget fel att ta ett lån till en bil. Vill man vänta enormt länge för att få en bil man bil man vill ha bara för att spara så får man väl det. men jag tog billån för jag skulle få en vettig bil istället för att köpa bilar i 20 tusen kronorsklassen som bara går sönder ändå med tanke på att jag pendlade mycket. Har man råd att betala ett lån så ska man klart köra på det.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 januari 2009
#38
Många yngre som får jobb, oftast ett hyfsat välbetalt sådant inser att dom helt plötsligt
har råd med saker.

Men mycket vill ha mer och till slut så börjar man plocka på sig en ny TV, hemmabio,
dator, bil, skaffar lägenhet där ska de va bredband, tele + alla försäkringar på div. saker
till slut har man avbetalningar upp till halsen och har knappt råd att äta..tyvärr finns de alldeles
för många som har de såhär sad

Jag har det INTE så...har 5 utgifter varje månad: Lägenheten, Bilen, Bilförsäkring, Mobilen och ngn liten skruttsak.

När lönen kommit lägger jag alltid undan en slant till mina sparkonton (en för bilen, en för backup ifall att ngt skulle paja osv) efter det så ser jag hur mycket jag kan leva på smile


Mvh

OEM <3

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 januari 2009
#39
JAg är också skuldfri! Sen angående förmögenheten.... hahaha... Näerå, men några slantar har man ju på börsen smile  Haha, är bara 19 så ja har inte hunnit med så mycket.

Sen så länge man har ett jobb så är ju finanskrisen perfekt. Billigare räntor, billigare bilar, billigare bensin...  De var längesen räntorna var nere på runt 3 % smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#40
tkd_rille skrev:
_Jonex_ skrev:
ErikJohansson skrev:
Jag har inga skulder! (Och det är ju en förjävla tur med tanke på att ja är 17 big_smile)
Fortsätt så !
Kan man inte betala saker, ska man inte köpa saker.
Med vissa undantag dock, hus till exempel.
Hus har oftast ett bestående värde, till skillnad från bilar..
så pengarna på huset får man igen när det säljs.

Abeed : Snart 21, har haft 3 bilar i 30 k klassen, inte ett lån.
Tänker inte ta något heller förräns det blir husköp om några år.

Men ungdommar idag ska bara ha och ha, för "alla andra " har ju.
Kanske blir det ändring på det nu när föräldrarna får det sämre ställt.
Hoppas.
ser faktiskt inget fel att ta ett lån till en bil. Vill man vänta enormt länge för att få en bil man bil man vill ha bara för att spara så får man väl det. men jag tog billån för jag skulle få en vettig bil istället för att köpa bilar i 20 tusen kronorsklassen som bara går sönder ändå med tanke på att jag pendlade mycket. Har man råd att betala ett lån så ska man klart köra på det.
men det är ju inte smart med tanken på räntan och bilen värde höjs aldrig ... så det är två minus på ett köp därför tycker jag att det inte är alls smart och köpa en bil med lån...

en annan sak om du är Rik och vill ha pengar på kontot köp en bil och om du förlora 100 tusen eller några tusen lapar bryr man sig inte.. men jag skule verkligen brytt mig om jag kastar bort 20 30 tusen för att inte vänta ett eller två år
Senast redigerat av Abeed (11 januari 2009)


Sök