3174
Sök

Sjukt garage i tyskland

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Här gäller det att ha koll på gaspedalen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104866/541464_h1usck.jpg

Ge fan i TexasBoB!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
11 januari 2009
fejk!!!!

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
Det är VW:s lager...

EDIT:
Såg det på Discover Channel alltså.
De har två sådana "torn".
Senast redigerat av FireTraXX (11 januari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

672 Inlägg
11 januari 2009
Såg inslag om detta på Discovery... Realy big things har ja för mej... läckert! smile

Sköts automatiskt, ingen som gasar... wink
Senast redigerat av smiler (11 januari 2009)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
smiler skrev:
Såg inslag om detta på Discovery... Realy big things har ja för mej... läckert! smile

Jag hade för mig att det var på typ "Så funkar det" eller något, kan ha fel dock.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

672 Inlägg
11 januari 2009
FireTraXX skrev:
smiler skrev:

Jag hade för mig att det var på typ "Så funkar det" eller något, kan ha fel dock.

Nä... han hämtade tom en bil därifrån...
Han fick ducka för liften ett antal ggr... hehe...
Senast redigerat av smiler (11 januari 2009)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

526 Inlägg
11 januari 2009
Sånt garage finns i Stockholm, dock är det underjordiskt och inte lika stort..

Det är helautomatiskt, man ställer bara in bilen på en plattform, och sedan ställer den bilen på en ledig plats.

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/104866/541468_osn3di.jpg

Ge fan i TexasBoB!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 januari 2009
Jag, såg också ett reportage på Discovery, och det var Really Big Things med Matt Rogers, som flera redan ha sagt så hämtade han ut en ny bil i slutet av programmet.

Väldigt hightech!

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 337 Inlägg
11 januari 2009
Som tidigare nämnts, det är VAG:s lilla skrytbygge - Autostadt. Jag har varit där, jävligt imponerande faktiskt smile

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
smiler skrev:
FireTraXX skrev:
smiler skrev:

Då hade jag alltså fel. tongue

Kommer inte alls ihåg Matt i programmet, men jag kan tänka mig att han fick ducka för den rörde sig väl ganska fort?

Russel Crowe, Gladiator.

224 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare

Ge fan i TexasBoB!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
11 januari 2009
Såg det där på Discovery också. Förbannat coolt ställe. Snacka om att utvecklingen har nått långt. wink

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
11 januari 2009
Haha, fan va coolt. Finns ju många sådana fast i lite mindre skala i japan för att spara plats osv ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

831 Inlägg
11 januari 2009
Vet ej om detta är samma som Volkswagen tillhandahåller men det verkar vara något liknande fast er i parkeringshusform för vanligt folk: http://www.youtube.com/watch?v=M3obfEHV … re=related

Taskigt om man glömmer handbromsen och bilen åker in i det där systemet och bilen rullar iväg på sniskan då blir det lite "grus i maskineriet" smile Och som alla vet är inte den dummaste född ännu så risken finns.

1 948 Inlägg
11 januari 2009
gillar starkt personen som sa "fejk!!!" big_smile

köper du en ny vw i tyskland kan du få åka ner och hämta den där om du vill big_smile

189 Inlägg
11 januari 2009
Ett sådant skulle man ha på baksidan av huset smile

12 086 Inlägg
11 januari 2009
För massa år sedan va jag på Scania i Oskarshamn. Där har de ett liknande lager system fast för pallar och de inte är runt. Det va otroligt högt och 2 lr 3 "armar" åkte omkring på räls o hiss fort så in i helvete o hämtade pallar smile

Ganska fränt de med, o de finns i Sverige.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 januari 2009
FireTraXX skrev:
smiler skrev:
FireTraXX skrev:

Då hade jag alltså fel. tongue

Kommer inte alls ihåg Matt i programmet, men jag kan tänka mig att han fick ducka för den rörde sig väl ganska fort?

Du har inte fel pojk.
Detta sändes i "Så funkar det" OCH i det andra programmet gick ganska nyligen på Discovery i repris.
I "Så funkar det" så var det ju en äldre herre och dotter? som hämta en Golf.

Men VW:s torn är bra mäktiga, ser de lite som framtidens P-hus big_smile
Senast redigerat av Bjork (11 januari 2009)

OEM <3

Sök