2988
Sök

Liggande baslåda - Går det?

47 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsaan alla!

Jag håller på med en hemma lösning på hur ja ska få in baslådan i bagaget på min lilla peugeot 206 samt att det ska se snyggt ut....

Har nu kommit fram till att det bästa (platsmässigt) skulle vara om man la baslådan på rygg så den spelar med basarna uppåt och mot bagagedörren om man säger så.. har också kollat att man kan vända på basarna så att GAS märket blir mot bagagedörren..

Men jag är lite osäker om jag skulle förlora någon effekt eller något annat iom att den ligger ner?

Baslådan är en GAS med dubbla 10:or

tacksam för svar

730 Inlägg
12 januari 2009
#2
De ska inte spela så stor roll

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

47 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#3
Så det är lixom skit samma vilket håll den ligger åt?

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
12 januari 2009
#4
generellt så brukar de spela bäst med basarna bakåt.. men prova o vänd o vrid lite?

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

47 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#5
Nichlas_H skrev:
generellt så brukar de spela bäst med basarna bakåt.. men prova o vänd o vrid lite?

Joo det har jag också hört men då ser det lite konstigt ut haha...... ja jag får la prova mig fram lite när allt är inkopplat

tack iaf

6 851 Inlägg
12 januari 2009
#6
i din bil funkar det ganska så ok att ha den liggandes. Kompisen hade en bas liggandes och det gick utmärkt.


INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
12 januari 2009
#7
jag har en baslåda som jag hade i min peugeot 306 innan som jag har i min polo(bruksbilen) nu.. och den ligger ner där och inga problem för mig så det borde funka

47 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#8
aa hoppas det! big_smile bilen är ändå så pass liten att det inte borde skilja så jätte mycket!

tack för svaren!

457 Inlägg
12 januari 2009
#9
tror inte heller de skiljer så enormt mycket för vardagslyssnig så att säga, men jagar man tiondelar i dB drag då gör de nog skillnad... big_smile men lägg ner den du tongue

med lem
1 925 Inlägg
12 januari 2009
#10
ante_hedis skrev:
tror inte heller de skiljer så enormt mycket för vardagslyssnig så att säga, men jagar man tiondelar i dB drag då gör de nog skillnad... big_smile men lägg ner den du tongue

det är precis som du säger. till vardags hör du nog ingen skillnad, men under mätning kan det göra enorm skillnad. vet att salle minskade 3 db på att lägga lådan ner i sin civic.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

547 Inlägg
12 januari 2009
#11
Såhär har jag gjort i min Escort, 2x10".
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52621/541991_xoqpun.jpg

Innan hade jag en vanlig fyrkantig låda med basarna vända bakåt.. Visst det spelade mer djupbas, men det ända som överröstade dom var plåtskramlet.. Dessutom tog lådan hiskeligt mycket plats i bagaget. Nu behöver man inte ha basarna så högt uppvridna och det spelar ändå riktigt skönt. Dock vill jag ju inte ha maxbas heller utan en trevlig utfyllnad till framsystemet i dom lägre frekvenserna. Ska man ha max ur basarna + mycket plåtskrammel så att alla hör dig komma på stan är det nog bäst att ha basarna vända bakåt. smile

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

457 Inlägg
12 januari 2009
#12
de va en jävla massa cigg du hade! yikes


Sök