3675
Sök

Tja vad tycker du man ska ha som första bil ?

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
Gäller könslöst och driftsäkert, Toyota, eller annan japs...annars är det köparens marknad nu, pruta så du skämms!

677 Inlägg
12 januari 2009
Gör inte samma misstag som jag bara o köp en Supra eller liknande...
Och sen kom också ihåg att inköpskostnaden är en men att hålla en bil i drift är mycket dyrare....

Det har jag fått lära mig, visst älskar min bil men överdrivet dyr i drift.... specielt bensin

Köp en liten o billig bil det kommer du klara dig bättre på!

Markolainen
12 januari 2009
Kaffepannan skrev:
Problemet är att alla säger olika saker om bilar osv.

Du tror inte att alla här kommer säga olika saker?roll

4 001 Inlägg
12 januari 2009
Kaffepannan skrev:
Hallau alla på Garaget smile. Är ny här och håller på me mitt körkort och som alla andra är ellr va i min ålder så undrar jag va ska jag ha för första bil ? ar funderat mellan 10 och 30 tusen. Problemet är att alla säger olika saker om bilar osv. Men va tycker ni ? Länka gärna någon bil på garaget ellr blocket så man kan tänke lite smile. Har länge vatt inne på bmw ellr en golf.

kolla över din ekonomi och räkna på hur mycket du har råd att lägga i månaden på skatt/försäkring/bensin och allt annat som kostar, sen väljer du bil efter det, provkör lite bilar i den prisklass du tänkt dig och välj därefter.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
12 januari 2009
Lada Niva eller en Lada Samara.
Kanske en Fiat 126:a?

Mycket svårt å säga vad du ska ha för bil, köp någon som du vill ha och har råd med, fråga inte om det här, det är ju bland det dummaste man kan göra då du ändå kommer köpa något som du själv vill ha, förhoppningsvis iallafall.

/Påsen

PÅSEN RACING

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 januari 2009
Bmw-håller bra och är roliga att köra. Kostar inte mer än andra bilar i klassen att äga/köra och drar ofta mindre soppa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

624 Inlägg
12 januari 2009
bmw med 24v m50b25.mycket hållbar motor med kamkedja och bra med effekt.
e34 eller e36 är en smaksak-e34 billigare. rwd med bra effekt. dock ej turbo=(

min första bil är bmw på min bild.

andra bakhjulsdrivna alternativ- volvo 740- min andra bil= stridsvagn, mkt hållbar och billiga delar i överflöd!

framhjuldrivet?? nja inte så kul kanske men titta på  SAAB 900 runt 94-96 2,0t den motorn är bäst! kamkedja och turbo! blir inte bättre.finns färdiga trimkitt på upp till 430hk ur 2liter=)
( kika in på speeparts, nordic uhr, maptun med flera.
kostar satan då, men tjacka en fin och bygg på vartefter degen rullar in, så får du en killer i slutändan-SOM GÅR ATT BESIKTA!

ovanstående bilar finns i prisklass 0-40 000:- i varierande skick, finns många guldkorn.

who´s the man?

Japan Quality
670 Inlägg
12 januari 2009
Reanult Clio.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

231 Inlägg
12 januari 2009
Volvo 740 / 240 spelar ingen roll om skiten krossas i bitar;) mohahaha

Sök