2256
Sök

vad betyder BMW:s M märke?

469 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
hej jag undrar vad M märket står för? jag har en 318is som jag helatiden blir sågad för att jag har M märket på bakluckan, jag har M-lister och M-inredningen men inget mer utvändigt m-paket får jag därför inte ha M märket på min baklucka? MvH Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

979 Inlägg
12 januari 2009
Står inte "M" för motorsport som i Bmw Motorsport?! Lr e jag helt ute å cyklar?

Hpc

961 Inlägg
12 januari 2009
du har väl M-paketet då .. är den sänkt ?

Pure DieselPower

469 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
du har väl M-paketet då .. är den sänkt ?

jag köpte den för 1 månad sen=) vet ej om den är säkt och vet ej om det är M-paket, vet bara att förra ägaren satte i alla M inredning och lister.

961 Inlägg
12 januari 2009
M-emblemet på BMW:s bilar förkunnar att BMW M gjort specialversionen och man har varit en starkt bidragande orsak till BMW:s uppgång till prestigemärke ... så står de på wikipedia smile ..

Pure DieselPower

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 januari 2009
de har man tänkt på ibland vad BMW:s M märke står för

Nissan Silvia

1 567 Inlägg
12 januari 2009
http://sv.wikipedia.org/wiki/BMW_M

M- märket står för mig för för Förort

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

4 586 Inlägg
12 januari 2009
du har ej helt m-paket på din bil fronten är ifrån en helt vanlig 318. Sedan att ha ett m-märke på en e36 utan att ha 3.0 eller 3.2an under huven är bara fel

M står för motorsport
Senast redigerat av jorre83 (12 januari 2009)

469 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
jorre83 skrev:
du har ej helt m-paket på din bil fronten är ifrån en helt vanlig 318. Sedan att ha ett m-märke på en e36 utan att ha 3.0 eller 3.2an under huven är bara fel

nu tycker jag att du förknippar det hela med M3 märket? eller har jag fel?

Thorssa
12 januari 2009
Man ska åtminstone ha komplett M-paket för att ha ett M-märke på bakluckan. Jag skulle ändå inte ha det där, speciellt inte på en 318is...

4 586 Inlägg
12 januari 2009
exoop skrev:
jorre83 skrev:

det finns inga bilar som bara har just har m-märke på bagageluckan ifrån fabrik utan det står alltid m3 eller m5 därefter

Avstängd
512 Inlägg
12 januari 2009
De skulle fortsatt och bara byggt flygmotorer..ler

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 januari 2009
jorre83 skrev:
exoop skrev:
jorre83 skrev:

det finns inga bilar som bara har just har m-märke på bagageluckan ifrån fabrik utan det står alltid m3 eller m5 därefter

Bullshit.
Hade ett ex vars mamma hade en bmw 5 serie med M märke på, och det var då ingen M5a, utan bara ett M märke för att vissa grejer var M eller hur fan de va. Inget dekaltrim..

469 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
jorre83 skrev:
exoop skrev:

Bullshit.
Hade ett ex vars mamma hade en bmw 5 serie med M märke på, och det var då ingen M5a, utan bara ett M märke för att vissa grejer var M eller hur fan de va. Inget dekaltrim..

så tror jag med att just M märket är en signatur att det finns något med bilen som förknippas med M3 M5 eller M6.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 januari 2009
Crozzfire skrev:

förklara?

2slow

961 Inlägg
12 januari 2009
dom flesta bmw modellerna har en M modell , vilket är ett annat chassi och samma "kjol"paket som dom riktiga M modellerna .. bara söka på blocket eller kika på autopower ..

Pure DieselPower

469 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
azid skrev:
Crozzfire skrev:

förklara?

från början gjorde bmw bara flygplansmotorer det är därifrån emblemet kommer, det vita i märket är propellrar och det blåa är himmlen!
Senast redigerat av exoop (12 januari 2009)

4 586 Inlägg
12 januari 2009
Mortalis skrev:
jorre83 skrev:
exoop skrev:

Bullshit.

okey något nyare bmw då?
mer än jag visste

ifall vi just pratar om e36 så finns det inte

FreddeK
12 januari 2009
Hej dom bilarna som har M-märket original är Bmw M535 (e28), M635 (e24). Dom andra har märken som M3, M5, M6 osv. Tyvärr är M-embemlet felanvänt och vid detta så kan personen i fråga hånas!
Senast redigerat av Freddeponken (12 januari 2009)

BMW fantast
1 172 Inlägg
12 januari 2009
M står väl för motorsport.  det är ju toppmedellen av varje serie. sen ett M paket är uppgradering till dom lägre. det är instegslister coh sånna små detaljer, men även andra krängningshämmare, dämpare och lite mer avancerade saker för att göra bilen mer rå som toppmedellen.. så sa dom när jag praktiserad på en bmw verkstad.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Sök