3159
Sök

lampa till bromsljus?

9 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag har äntligen kommit över en orginal vinge till min v70,denna vinge har bromsljus,i kartongen ja fick vingen i låg alla delar,men inte nån lampa som ja antar ska sitta bakom bromsljuset för att de ska lysa när ja bromsar,eller ska de inte vara nån lampa.ja e ingen expert på detta,imorn ska min vän montera den...ja kanske behöver köpa en lampa innan,isåanfall nån som vet vilken som ska användas?,tack på förhand!

Bags are for bitches
296 Inlägg
12 januari 2009
Ferhat skrev:
Hejsan!
Jag har äntligen kommit över en orginal vinge till min v70,denna vinge har bromsljus,i kartongen ja fick vingen i låg alla delar,men inte nån lampa som ja antar ska sitta bakom bromsljuset för att de ska lysa när ja bromsar,eller ska de inte vara nån lampa.ja e ingen expert på detta,imorn ska min vän montera den...ja kanske behöver köpa en lampa innan,isåanfall nån som vet vilken som ska användas?,tack på förhand!

Bruker väl vara en massa dioder bara??

Eller har jag fel igen?

Lastbilschaufför
123 Inlägg
12 januari 2009
Till 740/940 är det iaf dioder. Bör väl så även vara till V70?

9 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
vilket innebär?smile,hallå?..ja e ingen expert,ja kan bara köra bilen och ja ville ha en vinge,that`s it

4 822 Inlägg
12 januari 2009
Ferhat skrev:
Hejsan!

om det är en vinge till en V70 97-00 så ska det inte vara nått bromsljus i vingen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
12 januari 2009
det inebär att det redan sitter ett 20tal små lampor i vingen.

9 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
nää..de gör ju inte det..jag har vinge separat med ett rektanuglärt hål i...sedan har jag en massa sladdar o skruvar.sedan en röd "reflex" som skall sitta på hålet,dvs bromsljuset..hur får ja bromsljuset att lysa?,när ja trampar på bromsen..e ja bara dum nu?smile

908 Inlägg
12 januari 2009
du menar inte att du har till en s70 då ?

9 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
nej..jag har en vinge till en v70n som ska passa min 03, den är beställd på volvo och i kartong från volvo fick ja den för ca 1 vecka sedan..min vän ska imorn montera den,han jobbar på volvo och ska ta med sig de verktyg som behövs..ja undra bara om ja ska köpa en lampa till bromsljuset eller inte..nu börjar ja bli lite orolig..tänk om det inte går imorn:/

Lastbilschaufför
123 Inlägg
12 januari 2009
Har du en sockel som det inte sitter en lampa i monterad på bromsljuset?

166 Inlägg
12 januari 2009
vore jag du så skulle ja höra med din vän på volvo smile han har kanske lite koll på dedär smile

hoppas de blir bra, och du.. om man ingenting frågar får man ingenting veta=)

Sök