2600
Sök

Dags att vässa hjärnan - Här är kluringarnas tråd

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 februari 2009
Nåt nytt tack, jag behöver använda hjärnan efter 2års dvala.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
11 februari 2009
Du ska rosta ditt bröd i stekpannan, vilket tar 30 sekunder på varje sida. Din stekpanna rymmer två skivor bröd åt gången. Hur kan du göra för att rosta tre skivor bröd på 1,5 minut istället för 2?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 337 Inlägg
11 februari 2009
Efter 30 sekunder lägger man en halvfärdig åt sidan och stoppar i en ny, samtidigt som man rostar klart den andra. Efter 60 sekunder är en helt rostad och två halvt rostade, således lägger man i dessa två och efter 90 sekunder har tre bröd rostats.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
11 februari 2009
Sarge skrev:
Efter 30 sekunder lägger man en halvfärdig åt sidan och stoppar i en ny, samtidigt som man rostar klart den andra. Efter 60 sekunder är en helt rostad och två halvt rostade, således lägger man i dessa två och efter 90 sekunder har tre bröd rostats.

Korrekt.. Följdfråga då: Vem faan rostar sina bröd i en stekpanna? ^^

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 814 Inlägg
11 februari 2009
te_wik skrev:
Sarge skrev:

Korrekt.. Följdfråga då: Vem faan rostar sina bröd i en stekpanna? ^^

Mvh Tommy

Eller hur, usch yikes

mera klurigheter!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
13 februari 2009
Te_wik rostar dom i stekpannan! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 814 Inlägg
13 februari 2009
emijl skrev:

lol

Försöker iaf
12 817 Inlägg
13 februari 2009
expect1991 skrev:
emijl skrev:

lol

Nää jag har värsta brödrosten från Ellos! smile

Mvh Tommy

237 Inlägg
10 december 2009
För att inte dra igång en ny tråd så väcker jag liv i den här gamla reliken istället.. Har en klurig jäkel som jag inte blir klok på. Hade varit sjukt tacksam för ett snabbt svar då den finns med i våran julkalender så det går bara att svara innan dagen är slut.

En konstnär hade efter mycket letande äntligen funnit ett vindsrum som han kunde inrätta till ateljé. Rummet låg mot norr.
- Fönstret släpper in för lite ljus, klagade han för en arkitekt. Vad kan man göra åt det?
Arkitekten funderade en stund, tog mått på fönstret och sa:
- Fönstret är en meter brett och en meter högt. Om jag gör det dubbelt så stort så kommer det väl in tillräckligt med lju?
Det höll konstnären med om och lät arkitekten skrida till verket. När han kom tillbaks för att se resultatet upptäckte han att fönstret fortfarande var en meter brett och en meter högt. Men det var inte desto mindre dubbelt så stort som förut. Hur är det möjligt?

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Försöker iaf
12 817 Inlägg
10 december 2009
Byggde han ut den på djupet? tongue
Den fan la in dubbelglas istället för enkelglas

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 december 2009)

Svetsare
3 150 Inlägg
10 december 2009
Det va ta mig fan en klurig jävel  smile     Läst den om o om i typ en halvtimma utan resultat  ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

237 Inlägg
10 december 2009
jag har hållt på hela dagen.. har fortfarande inte hittat någon som kan svaret

Ljudbyggare
170 Inlägg
10 december 2009
Den öppningsbara delen var fortfarande 1X1 meter. Men han la till "rutor" som icke är öppningsbara om ½meter på varsin sida?

EDIT:
Kom på 3 saker till.
Takfönster??
Tog bort gardinen?
Byta glödlampa alternativt tände den
Senast redigerat av Frostfjord (10 december 2009)

237 Inlägg
10 december 2009
20 min kvar, har fått ett tips om att han kan ha öppnat fönstret.. eftersom det inte omnämns att ljuset ökade bara att det blev dubbelt så stort

Försöker iaf
12 817 Inlägg
10 december 2009
Tror svaret är att arkitekten är eller anlitade en hantverkare. Eftersom hantverkare är kända för att inte dyka upp så var det inget gjort i kåken.. tongue hah

Mvh Tommy

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
10 december 2009
Har bara en liten liten kluring väldigt lätt men kul e den smile

2 mynt blir 6 kronor en av dom är inte en femma smile
Vad är det för mynt jag söker?

Försöker iaf
12 817 Inlägg
10 december 2009
Den ena är en femma, den andra är en enkrona smile

Mvh Tommy

Ljudbyggare
170 Inlägg
10 december 2009
Danijel skrev:
20 min kvar, har fått ett tips om att han kan ha öppnat fönstret.. eftersom det inte omnämns att ljuset ökade bara att det blev dubbelt så stort

men enligt matematik blir det bara en 50% ökning. Inte 100%. Då blir det 2X1 inte 2X2

4 571 Inlägg
10 december 2009
Danijel skrev:
För att inte dra igång en ny tråd så väcker jag liv i den här gamla reliken istället.. Har en klurig jäkel som jag inte blir klok på. Hade varit sjukt tacksam för ett snabbt svar då den finns med i våran julkalender så det går bara att svara innan dagen är slut.

En konstnär hade efter mycket letande äntligen funnit ett vindsrum som han kunde inrätta till ateljé. Rummet låg mot norr.
- Fönstret släpper in för lite ljus, klagade han för en arkitekt. Vad kan man göra åt det?
Arkitekten funderade en stund, tog mått på fönstret och sa:
- Fönstret är en meter brett och en meter högt. Om jag gör det dubbelt så stort så kommer det väl in tillräckligt med lju?
Det höll konstnären med om och lät arkitekten skrida till verket. När han kom tillbaks för att se resultatet upptäckte han att fönstret fortfarande var en meter brett och en meter högt. Men det var inte desto mindre dubbelt så stort som förut. Hur är det möjligt?

Arkitekten hade gjort en ritning på ett större fönster han hade inte snickrat upp ett större på riktigt.

Piratpartiet
339 Inlägg
10 december 2009
Frostfjord skrev:
Danijel skrev:

men enligt matematik blir det bara en 50% ökning. Inte 100%. Då blir det 2X1 inte 2X2

2*1 är en dubblering, 2*2 är en fyrdubbling

Sök