TP_ skrev:
Du kan "chippa" Supran, då höjs laddet till 1bar. Går det över det slår det ifrån, känns som hela bilen ska rasa ihop..
På en j-spec funkar inte en boostcontroller (förenklat, elstyrd pysventil) så slösa in pengar på en sån, du köper en boostcutcontroller modell greddy, trycker dit den, byter ut minst en katalysator mot ett rent rör (annars får du en helvetes avgastemp som inte snurrorna mår bra av) och så gör du dig en bricka som du sätter mellan midpipe och bakre avgassystemet (catback..), som har ett hål på ungefär 2.4" så håller du laddet vid 1.15-1.2 vilket är max du ska köra med j-speccens sunkiga keramiksnurror.
Om valet stod mellan GTS-T och MKIV finns det absolut inget att tveka på, köp dig en MKIV.
Dawe: ja, vet du vad det kostar? man kan göra med egna metoder, bättre och billigare.
När jag frågade vad för storlek det skulle vara på restriktorbrickan, kom det några svar som togs bort, kvar fanns endast ett inlägg och det var att jag skulle köpa hans egna downpipe med inbyggd bricka så blir inget fel.
General fail, brickan kan man få göra om några gånger, att brickan med 2.4" hål i min gav 1.15-1.2bar behöver inte betyda att det gör det på någon annans, finns för mkt. mekaniska saker som kan variera för att det ska vara exakt, man kan få göra brickan mindre, eller större och det skiljer även mellan olika temperaturer.