2581
Sök

Skyline r33 gts-t något att jämföra med en toyota supra MKIV TT?

139 Inlägg
13 januari 2009
#21
när du kör metanol så kan du köra väldigt hög kompression, och extremt höga laddtryck med jätte turbo, hyvlar man av topp eller block så att man får ett jäkla komp och sen fyller upp blocket med betong, svesar igen kylkanaler osv så kan du köra en jäkla massa effekt.
det är ju imponerande helt klart, men helt omöjligt utan att göra dessa grejjor, det är inga nybörjare som har knåpat ihopa det där, dom grabbarna har stenkoll på grejjorna.
hur du än vrider på det så är det ju "stock" ändån..
jag kör "stock" block och topp på min opel oxo...men där är inte så mkt original med den smile
Senast redigerat av JG (13 januari 2009)

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
13 januari 2009
#22
JG skrev:
när du kör metanol så kan du köra väldigt hög kompression, och extremt höga laddtryck med jätte turbo, hyvlar man av topp eller block så att man får ett jäkla komp och sen fyller upp blocket med betong, svesar igen kylkanaler osv så kan du köra en jäkla massa effekt.
det är ju imponerande helt klart, men helt omöjligt utan att göra dessa grejjor, det är inga nybörjare som har knåpat ihopa det där, dom grabbarna har stenkoll på grejjorna.
hur du än vrider på det så är det ju "stock" ändån..
jag kör "stock" block och topp på min opel oxo...men där är inte så mkt original med den smile

Fortfarande ingenting special byggt för en ohygglig summa pengar heller. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

139 Inlägg
13 januari 2009
#23
metanol är najs, jag har själv haft lite våta drömmar om att svepa ihop en opel sugis med 25kg kompförhållande, svinvassa kammar, stålvev och helfyllda kylkanaler, en massa varv och en jäkla massa effekt för en jäkligt prisvärd peng.
bränsle och tändning blir ju automatiskt en dyr bov med resten är faktiskt jäkla prisvärt.
det är som sagt lite trixxigt att köra med, men va fan vill man va värst... smile

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

139 Inlägg
13 januari 2009
#24
där är honda bilar i staterna som åker 8sek med fwd sugisar tex smile

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
13 januari 2009
#25
Skyline r33 gts och toyota supra är en fråga som jag tänker mycket på , men mitt råd när du har råd å köpa nån av dom , så prov kör bägge å se vilken du gillar å vill köpa

Nissan Silvia

360 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#26
s12 skrev:
Skyline r33 gts och toyota supra är en fråga som jag tänker mycket på , men mitt råd när du har råd å köpa nån av dom , så prov kör bägge å se vilken du gillar å vill köpa

Det kommer nog att bli så att jag testkör de bilar som står högst upp på listan då det är aktuellt smile
Hur är det med supras baksäte föresten? Får en normal stor kille plats där bak?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
14 januari 2009
#27
Fritzeen : jag har hört å sett att supra baksäte är inte alls stort om man jämför med skyline , de finns 2 sätt , ena att du har en snygg tjej brevid dig eller 2 tjejer i baksätet HA HA

Nissan Silvia

45 Inlägg
14 januari 2009
#28
Vet inte ett skit om motor o shit det enda jag vet är att supran är så jäkla mkt snyggare! big_smile

428 Inlägg
14 januari 2009
#29
Fritzeen skrev:
s12 skrev:
Skyline r33 gts och toyota supra är en fråga som jag tänker mycket på , men mitt råd när du har råd å köpa nån av dom , så prov kör bägge å se vilken du gillar å vill köpa

Det kommer nog att bli så att jag testkör de bilar som står högst upp på listan då det är aktuellt smile
Hur är det med supras baksäte föresten? Får en normal stor kille plats där bak?

hur stort baksätet är? skit i det.  vem fan bryr sig om det? haha. Är ju du som sitter bakom ratten så skit i vilket. så resonerar jag big_smile

1 255 Inlägg
14 januari 2009
#30
Baksätet är väl de ända en R33 GTS-T slår Supran i, annars är Supran bra mycket bättre på alla sätt skulle ja vilja säga.
Senast redigerat av Anubis (14 januari 2009)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

71 Inlägg
14 januari 2009
#31
Håller med fullständigt.

Thomas L.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
14 januari 2009
#32
Supran är sjuukt mycket mer överdimensionerad än skylinen precis överallt.  Drivlinor, motor, växellåda osv osv.  COdy philips kör med 1333hk i sin supra på orginal låda  på vägen. (Driftsäkra hästar)  Det säger det mesta..   


Tror inte det finns många bilar i suprans klass som klarar av 7-800hk driftsäkra hästar.


Mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

139 Inlägg
14 januari 2009
#33
suprans baksäte går ju att använda, men då har inte förare och passagerare fram speciellt kul.
jag skulle vilja påstå att baksätet enbart är för tillfälligtransport typ

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Lastbilschaffis
811 Inlägg
14 januari 2009
#34
valet är lätt om det står mellan GTS-T & Supra iaf smile De lirar inte i samma klass direkt

helt klart en supra äver en gts anyday men sen är det olika prisklasser på det där bilarna med om man nu inte köper en automat mkiv som ligger i samma prisklass som GTS-T

Men står valet mellan en GTR & supra då är det värre val men ja säger GTR då tongue

360 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#35
Jag har hört att supror inte trimmas med chip. Hur går man då till väga för att trimma bilen? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Är det nån som har en bra sida med trim delar till supra föresten? smile Vore kul att kolla runt lite
Senast redigerat av Fritzeen (17 januari 2009)

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
17 januari 2009
#36
Fritzeen skrev:
Jag har hört att supror inte trimmas med chip. Hur går man då till väga för att trimma bilen? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Är det nån som har en bra sida med trim delar till supra föresten? smile Vore kul att kolla runt lite

www.supramannen.com , dem kan fixa fram allt du behöver till supra!


mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Hertig
182 Inlägg
17 januari 2009
#37
Du kan "chippa" Supran, då höjs laddet till 1bar. Går det över det slår det ifrån, känns som hela bilen ska rasa ihop..

Edit: bättre o göra såhär:

På en j-spec funkar inte en boostcontroller (förenklat, elstyrd pysventil) så slösa inte pengar på en sådan, du köper en boostcutcontroller modell greddy, trycker dit den, byter ut minst en katalysator mot ett rent rör (annars får du en helvetes avgastemp som inte de keramiska snurrorna mår bra av) och så gör du dig en bricka som du sätter mellan midpipe och bakre avgassystemet (catback..), som har ett hål på ungefär 2.4" så håller du laddet vid 1.15-1.2 vilket är max du ska köra med j-speccens sunkiga keramiksnurror.

Brickan ska alltså vara bakom båda kattarna/ersättningsrör/decat för att undvika att mottrycket bildas för tidigt med tokhög avgastemp som följd.. som även originalkattarna bidrar till. Egentligen en helt kass konstruktion att original wastegate inte klarar hålla nere laddet utan kattar.. men men.

Om valet stod mellan GTS-T och MKIV finns det absolut inget att tveka på, köp dig en MKIV.

Dawe: ja, vet du vad det kostar? man kan göra med egna metoder, bättre och billigare.
När jag frågade vad för storlek det skulle vara på restriktorbrickan, kom det några svar som togs bort, kvar fanns endast ett inlägg och det var att jag skulle köpa hans egna downpipe med inbyggd bricka så blir inget fel.

General fail, brickan kan man få göra om några gånger, att brickan med 2.4" hål i min gav 1.15-1.2bar behöver inte betyda att det gör det på någon annans, finns för mkt. mekaniska saker som kan variera för att det ska vara exakt, man kan få göra brickan mindre, eller större och det skiljer även mellan olika temperaturer.
Senast redigerat av TP_ (17 januari 2009)


326 Inlägg
17 januari 2009
#38
TP_ skrev:
Du kan "chippa" Supran, då höjs laddet till 1bar. Går det över det slår det ifrån, känns som hela bilen ska rasa ihop..
På en j-spec funkar inte en boostcontroller (förenklat, elstyrd pysventil) så slösa in pengar på en sån, du köper en boostcutcontroller modell greddy, trycker dit den, byter ut minst en katalysator mot ett rent rör (annars får du en helvetes avgastemp som inte snurrorna mår bra av) och så gör du dig en bricka som du sätter mellan midpipe och bakre avgassystemet (catback..), som har ett hål på ungefär 2.4" så håller du laddet vid 1.15-1.2 vilket är max du ska köra med j-speccens sunkiga keramiksnurror.

Om valet stod mellan GTS-T och MKIV finns det absolut inget att tveka på, köp dig en MKIV.

Dawe: ja, vet du vad det kostar? man kan göra med egna metoder, bättre och billigare.
När jag frågade vad för storlek det skulle vara på restriktorbrickan, kom det några svar som togs bort, kvar fanns endast ett inlägg och det var att jag skulle köpa hans egna downpipe med inbyggd bricka så blir inget fel.

General fail, brickan kan man få göra om några gånger, att brickan med 2.4" hål i min gav 1.15-1.2bar behöver inte betyda att det gör det på någon annans, finns för mkt. mekaniska saker som kan variera för att det ska vara exakt, man kan få göra brickan mindre, eller större och det skiljer även mellan olika temperaturer.

Supran kan ej "chippas" den kan däremot "bpu" trimmas.. vilket betyder "Basic Performance Upgrade" kostar ca 16.000:- + arbete.. då har du ca 420hk i den..  delarna finns på www.xposeracing.se

"Sweet Insane Road Maniac"

Hertig
182 Inlägg
17 januari 2009
#39
De kan visst chippas..

Jag förklarade just "BPU" trimningen om du missade det.



Sök