3861
Sök

Varför dånar det bara om baslådan???

Mollllgan
14 januari 2009
Trådstartare
Tjenna.

Nyss var jag ute o handlade och skulle öppna bagaget och märkte att det liksom bara dånar..
Det dunkar som fan och inga missljud inne i bilen. men öppnar man bagaget så blir man inte direkt imponerad.. man hör liksom inte musiken alls utan bara ett dåååååååånnnn..

Mvh

807 Inlägg
14 januari 2009
_S40_ skrev:
Tjenna.

Nyss var jag ute o handlade och skulle öppna bagaget och märkte att det liksom bara dånar..
Det dunkar som fan och inga missljud inne i bilen. men öppnar man bagaget så blir man inte direkt imponerad.. man hör liksom inte musiken alls utan bara ett dåååååååånnnn..

Mvh

jag misstänker att det sitter en bas som spökar i lådan...

I'd rather die like a man, than live like a coward

1 400 Inlägg
14 januari 2009
drazen_gti skrev:
_S40_ skrev:
Tjenna.

Mvh

lollollollollollol

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Mollllgan
14 januari 2009
Trådstartare
drazen_gti skrev:
_S40_ skrev:
Tjenna.

Mvh

hmmm asrolig du var... har du inget o bidra med i tråden så återvänd till lunarstorm ist..

kötthuvud

807 Inlägg
14 januari 2009
hahaha smile kan inte återvända till lunarstorm, jag blev bannad därifrån wink

Nä skämt åsido, du måste jobba lite på dina förolämpningar... Kötthuvud, jag menar hallå, är du 11 år?!! Kom på nåt lite grövre, så jag blir upprörd iaf...

BTW DUMMA FRÅGOR FÅR DUMMA SVAR wink

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
14 januari 2009
jo måste nog säga som föregående, dumma frågor får dumma svar! för så som frågan ställs anser jag att den är dum iaf! SKA inte en bas dåna? liksom det som är mening med den, den ska ju inte direkt spela någon musik!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Najs
14 januari 2009
Trådstartare
basen förflyttar ju luft inne i bilen. ju mer luft i en bil desto mer "dån" som du beskriver det. o öppnar du då skuffen så blir det ju inge tryck i bilen. spec kombi bilar brukar kunna ha det problemet. jag har samma "problem" gå på en bilutställning o lysna på vilka bilar som står me skuffen öppen o egentligen låter bra i basen.

627 Inlägg
14 januari 2009
drazen_gti skrev:

Nä skämt åsido, du måste jobba lite på dina förolämpningar... Kötthuvud, jag menar hallå, är du 11 år?!! Kom på nåt lite grövre, så jag blir upprörd iaf...

Finns inga dumma frågor..bara nötter som svarar med skeva svar...

We Ride Togheter, We Die Togheter!

4 074 Inlägg
14 januari 2009
mastrovious skrev:
drazen_gti skrev:

hur långt är ett snöre?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

627 Inlägg
14 januari 2009
BJonsson skrev:
mastrovious skrev:
drazen_gti skrev:

hur långt är ett snöre?

Du vet skillnaden mellan dumhet och ironi eller?

4 074 Inlägg
14 januari 2009
mastrovious skrev:
BJonsson skrev:
mastrovious skrev:

hur långt är ett snöre?

vad är ironi? big_smile

627 Inlägg
14 januari 2009
BJonsson skrev:
mastrovious skrev:
BJonsson skrev:

hur långt är ett snöre?

vad är ironi? big_smile

Snyggt! wink

1 785 Inlägg
14 januari 2009
drazen_gti skrev:

Jag förstår varför du blev bannad från lunar haha.... tongue

Nu till frågan. Du upplever det som ett dånande ljud när du öppnar bagaget men sålänge den är stängd så är ljudet okej. Har jag uppfattat dig rätt?

Hur ser din installation ut och vilken bil gäller det? Det ger lite mer info så man kan reda ut vad det är som ger detta fenomen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 723 Inlägg
14 januari 2009
kompisens bas gav bara i från sig ett irriterande dån/brummande. passgerarsätet hade kört av kabeln (när man flyttar stolen fram å tillbaka) så det jordade i stolens fäste.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
14 januari 2009
Hej och välkommen till garaget.org. Till oss ansluter du dig då du blivigt bannad från lunarstorm. Här kan du även skryta om att du blivigt bannad där ifrån. Mvh Tomten. Jag slår vad om att barack obama som 2 åring är mognare än vad folket i den här diskussionen är.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

120 Inlägg
14 januari 2009
om du har dragit + kabel och rca kabel på samma sida av bilen kan detta ljud förekomma

6 851 Inlägg
14 januari 2009
För att vara lite mera seriös i frågan: Vid vilka Hertz har du delat basen i Lp? för hög delning, alltså över ca 80-90hz, så blir det inte mycke till subbas. Då kan ljudet kanske uppfattas som enbart dånande.

Kan du försöka utveckla din fråga om dånande tack?

4 074 Inlägg
14 januari 2009
mastrovious skrev:
BJonsson skrev:
mastrovious skrev:

vad är ironi? big_smile

Snyggt! wink

haha...

807 Inlägg
14 januari 2009
LOL! Nöt och kötthuvud på en o samma dag... Kul o bli lärd om ironi och dumhet av folk som inte har en droppe humor i kroppen. NI måste väl ändå fattat att jag drev om det där med lunar... men men,
Om vi tar killens/tjejens fråga på allvar så kan han alltid flytta runt lådan tills det låter bra utifrån, sen hur det låter inne är väl skitsamma, man bygger ju ljud i bilen så folk utanför ska njuta, inte den som kör(ironi).

627 Inlägg
14 januari 2009
drazen_gti skrev:
LOL! Nöt och kötthuvud på en o samma dag... Kul o bli lärd om ironi och dumhet av folk som inte har en droppe humor i kroppen. NI måste väl ändå fattat att jag drev om det där med lunar... men men,
Om vi tar killens/tjejens fråga på allvar så kan han alltid flytta runt lådan tills det låter bra utifrån, sen hur det låter inne är väl skitsamma, man bygger ju ljud i bilen så folk utanför ska njuta, inte den som kör(ironi).

Coolt att du tog åt dig av mitt inlägg ändå..

Jag tror som tidigare skrivare sagt, att det har med flytten av luft att göra.. ljudet går rätt ut och låter därmed knepigt..

Sök