3542
Sök

bmw turkbil??

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 februari 2007
Men för f*n.. Lägg ner den här tråden nu innan det blir nåt inbördeskrig!
Det är ju en sida man ska prata om bilar med varandra. inte MOT varandra!
Jag blir så trött på folk som tjafsar...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fotograf
966 Inlägg
24 februari 2007
Hahaha.. Har ni inte lagt ner d här än? Orka?=p Kör den bil du tycker om och skit i andra! Avundsjuka bara, lägg ner denna tråd!

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Avstängd
63 Inlägg
24 februari 2007
wooowwww läste allt till slut.hahaha vilken tråd, lite rolig iaf.för det första så ser jag att många invandrare tar åt sig när någon säger bmw är turkbil och för det andra så finns det ganska många smyg nassar här, vilket är tragiskt.vi är alla här av en anledning.jo vi gillar våra bilar.jag är själv jugge och jag äger en m5 medans min brorshaaaaaa äger en m3 och jag kommer inte på att någon sa till mig turkbil.istället har det kommit svenska ute på stan, jag inte känner och sagt jävligt grym bil istället.medans ett antal invandrare kollar snätt på mig när jag kör ute på stan.

i dagens läge så ser jag att marioteten av invandrare kör jappsar, såsom celica, galant, corolla och ett antal bmw 3-serie. men de är kanppast pizzabagare, utan små pojkar som nyss har tagit körkort.

jag skulle inte ha nått emot att någon kallade bmw för juggebil istället.men tyvärr är det inte så, de är tyskar.och de gör en jävla bra jobb med sina bilar.

det var någon som nämnde att de flesta invandrare jobbar 10-15 timmar om dan.kanske bara pizza bagare, men de flesta jobbar vanlig tid, vad jag vet.utan vad jag vet så är det svenskar som jobbar mycket övertid och ändå så kör de sina småbilar med 1.4 l motor.så vart försvinner pengarna då? jooo svenskar tänker bara på en dag i veckan.när ska fredag komma så jag kan supa ihjäl mig.pallar inte jobba osv.medans de verkan har hus eller båt.(gäller vanliga svennsons) men en invandrare tar nån drink på krogen och går hem och lägger sig för att sen jobba nästa dag för att få ihop pengar för en bra tysk bil och lever i sin nybyggda hus eller en lägenhet ute på stan.

själv så jobbar jag mina 7.5 tim och utan någon som hellst övertid.jag prioriterar inget om det är många som tror det.utan jag får ihop mina 100k till semester varje år, med bara händerna i fickorna, och kopplar av på en skön strand i 5 veckor.

har jag fel så kom med synpunkter.

så vart hamnar jag i för grupp? turk? knappast.

MVH
Senast redigerat av Monster_Femma (24 februari 2007)

Bmw 750
73 Inlägg
24 februari 2007
Monster_Femma skrev:
wooowwww läste allt till slut.hahaha vilken tråd, lite rolig iaf.för det första så ser jag att många invandrare tar åt sig när någon säger bmw är turkbil och för det andra så finns det ganska många smyg nassar här, vilket är tragiskt.vi är alla här av en anledning.jo vi gillar våra bilar.jag är själv jugge och jag äger en m5 medans min brorshaaaaaa äger en m3 och jag kommer inte på att någon sa till mig turkbil.istället har det kommit svenska ute på stan, jag inte känner och sagt jävligt grym bil istället.medans ett antal invandrare kollar snätt på mig när jag kör ute på stan.

i dagens läge så ser jag att marioteten av invandrare kör jappsar, såsom celica, galant, corolla och ett antal bmw 3-serie. men de är kanppast pizzabagare, utan små pojkar som nyss har tagit körkort.

jag skulle inte ha nått emot att någon kallade bmw för juggebil istället.men tyvärr är det inte så, de är tyskar.och de gör en jävla bra jobb med sina bilar.

det var någon som nämnde att de flesta invandrare jobbar 10-15 timmar om dan.kanske bara pizza bagare, men de flesta jobbar vanlig tid, vad jag vet.utan vad jag vet så är det svenskar som jobbar mycket övertid och ändå så kör de sina småbilar med 1.4 l motor.så vart försvinner pengarna då? jooo svenskar tänker bara på en dag i veckan.när ska fredag komma så jag kan supa ihjäl mig.pallar inte jobba osv.medans de verkan har hus eller båt.(gäller vanliga svennsons) men en invandrare tar nån drink på krogen och går hem och lägger sig för att sen jobba nästa dag för att få ihop pengar för en bra tysk bil och lever i sin nybyggda hus eller en lägenhet ute på stan.

själv så jobbar jag mina 7.5 tim och utan någon som hellst övertid.jag prioriterar inget om det är många som tror det.utan jag får ihop mina 100k till semester varje år, med bara händerna i fickorna, och kopplar av på en skön strand i 5 veckor.

har jag fel så kom med synpunkter.

så vart hamnar jag i för grupp? turk? knappast.

MVH

nä, inte turk.. vore en
stor förnedring mot turkarna! Du hamnar juh helt klart i den STORA töntgruppen, med allt ditt (bla bla) osv...

fuck you.. i`m from skåne

Avstängd
63 Inlägg
24 februari 2007
tyvärr så e det sanningen, men du e för lat för att inse det.

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
24 februari 2007
MickeTuncer skrev:
Hahaha.. Har ni inte lagt ner d här än? Orka?=p Kör den bil du tycker om och skit i andra! Avundsjuka bara, lägg ner denna tråd!

Ja kan bara hålla me, varför bry sig om va alla andra tycker, kör den bil du vill o skit i resten!

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

Power on wheels
2 Inlägg
24 februari 2007
De gustibusnon est disputandum "tycke & smak bör man inte tvista om" stolt BMW ägare tilika "blatte"

Qui tacet, consentit, Quod scripsi, scripsi,

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
24 februari 2007
Jag ä'r sydostasiat har tänkt på att köpa bmw länge men inte vill man fan kallas för ja ni vet... men tittar på den där kinesen han kör bmw vilken turk bil han kör o sån man bli inte glad när folk säger så:-(

7 120 Inlägg
24 februari 2007
isse26, asså. Ta det lugnt för helvete.
Jag menade INGET illa, jag sa bara att jag tyckte överstylade e36 316 med M3 märken osv var fula, tycker inte om 740 heller. Nånsin hört talas om fri vilja?

Skitsamma, lås tråden.

1 723 Inlägg
24 februari 2007
efter 21 sidor (varav 19 sidor off topic?) så kom jag att tänka på....

Pizzaracer har jag hört om min bil. Inte ofta men ändå. Tror det var i filmen Sällskapsresan som de uttryckte sig så om en 3e generationens Camaro (identiskt med min Trans Am). Sen har jag hört det uttrycket nån gång till.

3 113 Inlägg
24 februari 2007
de nya bmw modellerna är riktiga "turk" bilar.. enligt mig. och bmw är inte den ända heller..
för mig då har det inget med avundsjukan med att göra eftersom jag mer eller mindre ogillar bilar som bmw och mercedes.. hmm
sen vem har sagt att turk bil är någonting dåligt? big_smile klart att man inte vill bli kallad turk när man åker med sin kärra men det tror jag inte att någon blir heller.. fall det någongång händer så har personen som sa det gått alldelles förlångt. vi har ju svensson bilen Volvo också.. smile

någon som tänker likadant om som mig är han här..
http://www.youtube.com/watch?v=JRc8v5-AC-Q
(checka vid 3.18 så fattar ni big_smile)

Semper Fi

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
24 februari 2007
AkkE skrev:
de nya bmw modellerna är riktiga "turk" bilar.. enligt mig. och bmw är inte den ända heller..
för mig då har det inget med avundsjukan med att göra eftersom jag mer eller mindre ogillar bilar som bmw och mercedes.. hmm
sen vem har sagt att turk bil är någonting dåligt? big_smile klart att man inte vill bli kallad turk när man åker med sin kärra men det tror jag inte att någon blir heller.. fall det någongång händer så har personen som sa det gått alldelles förlångt. vi har ju svensson bilen Volvo också.. smile

Intressant inlägg *fniss

Du kallar bla nya BMW för turkbilar men om nån säger det om din,
så har personen gått för långt hahaha

De va den roligaste dubbelmoralen på länge!!! wink
-Det är riktigt kul med forum ibland. . .

- V8 - 4 ever . . .

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
24 februari 2007
Om nu folk har lust att kalla bmw för turkbil, och 740 för bonnbil så låt dom då göra d! Jag kör 740, men jag bryr mig inte om folk som kallar mig för bonnraggare o dyl.. jag kör den bilen för att jag tycker om den bilen end of story! Men att ge ett visst bilmärke en stämpel så e ju bara helt flaad enligt min mening.. Jag tycker att man ska låta alla köra den bil dom vill utan att ge dom nån stämpel.. Alla tycker om de bilar de tycker om och så är det bara!

Mvh// Davve

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

498 Inlägg
24 februari 2007
Om man säger turkbil till någon jag känner så kan jag lova att 100% skulle veta att det är bmw vi pratar om.
Det är p.g.a. att en del yngre män i ovan nämda grupp jagar status för att hävda sig.
Faan jag måste ha en bmw för det är status tänker de och sedan är det inte sen med att vid alla tillfällen trycka upp det i ansiktet på svenskar som det känner ett behov att hävda sig emot.
Allt vad som är svenskt säger att det är lite fult att stå ut för mycket och då går ju inte detta hem så bra, resultatet blir: bmw= turkbil.
Efter detta kan man som ung svensk kille inte äga en bmw utan att få höra turkbil, är man äldre går det däremot bra att ha en utan att folk noterar detta.

Vad som orsakar detta ska jag inte ge mig in i djupare men man kan ju fundera på varför en viss grupp beter sig som de gör (muckar gräl på stan osv).
Vad är det som föder detta behov av att hävda sig? Är det vi som inte tar emot dessa personer väl eller är det de som inte kan anpassa sig??
Senast redigerat av enpatte (24 februari 2007)

3 113 Inlägg
24 februari 2007
jimmy1977 skrev:
AkkE skrev:

Intressant inlägg *fniss

Du kallar bla nya BMW för turkbilar men om nån säger det om din,
så har personen gått för långt hahaha

De va den roligaste dubbelmoralen på länge!!! wink
-Det är riktigt kul med forum ibland. . .

inte dirket så jag mena.. utan om en person blir kallad turk bara för man kör en bmw eller so what ever.. då har ju allt gått förlångt.

Semper Fi

Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 februari 2007
Poon skrev:
Jag tycker att det är fler turkar som kör Merca... Jag tycker det är riktigt tråkigt att BMW har fått turkstämpel, kanske för att jag är lite utav ett BMW-freak...men ändå...

Poon

Du får det nästan att låta lite dåligt att turkar kör en viss bil, kanske borde du känna dig hedrad som BMW - freak att olika folkgrupper föredrar din favoritbil? wink

Sky´s the limit...

125 Inlägg
24 februari 2007
Turkstämpel har man allt fått sedan man tog o saffa sig sin bmw när 18:års åldern närma sig.. men vissa säger e30 är inte en turk bil ..bla bla bla.. men får ofta höra de av sånna som köra 740 mm att de e turk-bil.. men vem har rätt o fel? de e så med alla märken.. men men avensjuka? de e bara o leva med det..

MVH /// Grundberg

Avstängd
63 Inlägg
24 februari 2007
Gr00v skrev:
Turkstämpel har man allt fått sedan man tog o saffa sig sin bmw när 18:års åldern närma sig.. men vissa säger e30 är inte en turk bil ..bla bla bla.. men får ofta höra de av sånna som köra 740 mm att de e turk-bil.. men vem har rätt o fel? de e så med alla märken.. men men avensjuka? de e bara o leva med det..

jag ser att du har båda turkbilar smile

125 Inlägg
25 februari 2007
Monster_Femma[/quote skrev:

jag ser att du har båda turkbilar smile

vad menar du?

MVH /// Grundberg

2 911 Inlägg
25 februari 2007
Skällsorden på bmw, och inte minst andra bilar uppkommer ju ifrån dom som inte har en wink

Sök