Hej där, Har en audi s4 2,7t -98 , när ja laddar ur bilen rejält på 2an 3an så kan det förekomma att den hackar till typ vid 5-6 tusen varv. Känns som han inte får tillräckligt med bränsle eller luft, Han bara döör nån sekund ungefär. kommer bara ibland kanske endast 3-4 gånger per vecka, väldigt irriterande iaf. Har presic haft bilen inne på Service nu och trodde det skulle försvinna bytte alla filter olja osv. tänkte att det va bränslefiltret men icke.
Någon som har nån ide kanske?
Letar efter ett prisvärt avgasystem också så om ni vet nått beg eller nytt te bra pris så hör gärna av er. Helst 3" från katt till att börja med.
ah okej, Har presic haft den på verkstan och dem läste ju om det va några felkoder och han sa ingentingen. Men ska höra med han igen! Ska testa byta tändstiften iaf för har en svajjig tomgång också 1100rpm och lite orolig. Vilka stift kan ni rekommendera?
ah okej, Har presic haft den på verkstan och dem läste ju om det va några felkoder och han sa ingentingen. Men ska höra med han igen! Ska testa byta tändstiften iaf för har en svajjig tomgång också 1100rpm och lite orolig. Vilka stift kan ni rekommendera?
Mvh
hör med itsfun om dom har hört nåt liknande från deras chip. kan va så att programvaran är dålig och resulterar i detta.
hade samma sak på min s4 2.2t förut när jag chippa. va chipet som va dåligt så fick byta och då blev det bra.
Its fun chip suger fett.. Dom har lyckats förstöra många styrboxar.. P.S - inte av egen erfarenhet som tur är, fått höra detta av folk när ja skulle chippa min bil
tack för alla svar, blir attt byta stiften nu i veckan.! jo ska försöka slänga iväg ett mail till itsfun, vet att dem suger men det skulle tydligen vara ett itsfun chip i bilen, har tänkt länga att ja ska byta för det känns inte som 300hk+.
Mvh
låter som lmm eller chippet, du säger att den är svajig på tomgången... pröva dra ut kontakten till LMM , blir det sämre så vet du ju att lmm är hel, och blir det ingen skillnad så kan du utgå från att LMM är trasig, annars skulle ja gissa på chippet
tack för alla svar, ska pröva dra ur LMM också, se om det blir nån skillnad..ska det bli skillnad på tomgången direkt då eller? eller ska ja köra en sväng med urplockad LMM?
tänkte bara säga att jag har löst problemet. Va en slang som höll laddtrycket som va sprucken.. blev en jääävla skillnad när den byttes=P Tack för alla som försökte hjälpa till iaf.