3301
Sök

Evil-Pain Garage (Pain´s garage) BMW -MDS showcar 2012. BILD update 10 Nov s.224

2 103 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
PAIN skrev:
evilaudio skrev:

fast efter elmia så åker STOR piskan fram om de ska bli "bil" av volvon...wink

OM de ska ...det ska bli en bil av den igen ...en högljuud sådan ... haha glädjande å höra att evil säger bil om volvo lollol

varför tror du ja skrev "bil"..   volvo på latin betyder väl typ "den rullar"  å de e nog inte mycke mer än så.. HAHA

haha nä speciellt inte om man dämpar upp hela bilen sen fyller den med MASSOR med ljud ....då kan de stämma bra big_smilebig_smile

Har alltid rätt!
689 Inlägg
22 mars 2009
Fasen killar va ni jobbar på! smile  Skulle va kul o se irl

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 mars 2009
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=46283&image=601246

Nä......har du verkligen räknat ut volymen bakom eller blir dte vad det blir? wink

Tycker nog att du får flytta bak baffeln mer och räkna ut en volym framför lådan och en STOOOOOOOR men kort port (20-50mm beroende på val av skiva) och börja spela högt på riktigt wink
Gör mao en enda fet bandpasslåda big_smile

Nä.......nu skall jag sluta. Är det show så är det smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
22 mars 2009
Lonefox skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=601246

Nä......har du verkligen räknat ut volymen bakom eller blir dte vad det blir? wink

Tycker nog att du får flytta bak baffeln mer och räkna ut en volym framför lådan och en STOOOOOOOR men kort port (20-50mm beroende på val av skiva) och börja spela högt på riktigt wink

kan säga att den baffeln går inte å flytta bak en mm till..tongue   de sitter 2st hjulhus i vägen..tongue

de kommer spela högt så de räcker..tongue   den spelar ju 152,7 me musik förra året (inkl ett STORT fasfel å 10,5 volt..) å nu kommer den spela högre. wink

å ska man bygga en bandpasslåda me 32st 10" basar så har ja nog inte volym så de räcker i bilen.
Senast redigerat av evilaudio (22 mars 2009)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 241 Inlägg
22 mars 2009
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

kan säga att den baffeln går inte å flytta bak en mm till..tongue   de sitter 2st hjulhus i vägen..tongue

de kommer spela högt så de räcker..tongue   den spelar ju 152,7 me musik förra året (inkl ett STORT fasfel å 10,5 volt..) å nu kommer den spela högre. wink

å ska man bygga en bandpasslåda me 32st 10" basar så har ja nog inte volym så de räcker i bilen.

Jodå......det går.... wink
Gäller "bara" att beräkna vilket avstånd man skall ha mellan basarna o porten och sedan såga ut en måttanpassad ram wink Sett lösningen ngr ggr och det FUNKAR.... Verkar dock vara ett rent helvete att räkna ut det big_smile

Men spelar det högre nu så spelar det högre wink
Se nu till att ha fullt med spänning nästa gång den mäts upp. För 10.5V är ju inte mkt att hänga i granen wink
(Fast imponerande siffror då det var felbyggt för ren SPL big_smile )

16 197 Inlägg
22 mars 2009
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

Jodå......det går.... wink
Gäller "bara" att beräkna vilket avstånd man skall ha mellan basarna o porten och sedan såga ut en måttanpassad ram wink Sett lösningen ngr ggr och det FUNKAR.... Verkar dock vara ett rent helvete att räkna ut det big_smile

Men spelar det högre nu så spelar det högre wink
Se nu till att ha fullt med spänning nästa gång den mäts upp. För 10.5V är ju inte mkt att hänga i granen wink
(Fast imponerande siffror då det var felbyggt för ren SPL big_smile )

å sen vill ja gärna kunna spela musik me den oxå..wink

de e rätt mycke som ändras på jettan detta år va gäller ljudet.  å som sagt så e de ju ingen dbbil utan en showbil som ska spela lagom högt big_smilebig_smile

744 Inlägg
22 mars 2009
d
spela lagom högt  kommer den väll göra hehe

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 mars 2009
PAIN skrev:
evilaudio skrev:
peter.w skrev:
Detta va en rejäl baslåda må jag säga.. Ni ligger inte på latsidan direkt det går fort fram..

OM de ska ...det ska bli en bil av den igen ...en högljuud sådan ... haha glädjande å höra att evil säger bil om volvo lollol
de här är inte så mycket som ska in i min volvo ........
http://www1.garaget.org/archive/34/33879/28614/28614-1290975.jpg
om man jämför med allt evil redan har i sin tongue

Hehehe.. jag lovar att skruva ner om du vill spela lite i sommar.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

rakäre
1 275 Inlägg
23 mars 2009
I think tokken`s  bubble will blow evil up............................................ I`d buy that for a doller wink

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

2 103 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Tokken skrev:
PAIN skrev:
evilaudio skrev:

de här är inte så mycket som ska in i min volvo ........
http://www1.garaget.org/archive/34/33879/28614/28614-1290975.jpg
om man jämför med allt evil redan har i sin tongue

Hehehe.. jag lovar att skruva ner om du vill spela lite i sommar.. wink

e nog bäst det annars tar jag med mitt mobila tattoo kit å märker dig med volvo lollol

2 103 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
PaintWorX skrev:
I think tokken`s  bubble will blow evil up............................................ I`d buy that for a doller wink

han kommer spränga sin egen bil lol  har han redan gjort 1 gång lollol

rakäre
1 275 Inlägg
23 mars 2009
Ha haaaaaaaaaaaaa EVUUUUULLLLLLLL

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
23 mars 2009
Solstice skrev:
grymt! vart köper du acceton på 1-liters dunk?

varför inte köra thinner ist, funkar  finfint för oss, dock blir man jävligt flummig av den efter ett tag xD

2 103 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
Solstice skrev:

varför inte köra thinner ist, funkar  finfint för oss, dock blir man jävligt flummig av den efter ett tag xD

Har både och ..men acetonen stod närmast...lättare å ta bort lacken på tånaglarna oxå big_smilebig_smile

rakäre
1 275 Inlägg
23 mars 2009
HHHHHHHHHHHHhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmm Apl 5000 is also evulllllll

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

1 752 Inlägg
23 mars 2009
PAIN skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
Solstice skrev:

Har både och ..men acetonen stod närmast...lättare å ta bort lacken på tånaglarna oxå big_smilebig_smile

Tur det då så du kan skifta lite mella svart o rosa:D Ser ut som att ni har fått in ett bra flyt i garaget nu! Jævligt kul o se!smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

16 197 Inlägg
23 mars 2009
PaintWorX skrev:

spelar han inte högre än mig så kommer ja MOBBA honom.. alla mina basar kostar sammanlagt knappt 16.000.  Tokkens BAS kostar över 50.000.. tongue

7 241 Inlägg
23 mars 2009
evilaudio skrev:
PaintWorX skrev:

spelar han inte högre än mig så kommer ja MOBBA honom.. alla mina basar kostar sammanlagt knappt 16.000.  Tokkens BAS kostar över 50.000.. tongue

App app nu vart du lite fel ute.
Nuvarande listpris är 34 863,00:-  wink (Taget direkt från Digital Designs svenska sida)

16 197 Inlägg
23 mars 2009
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
PaintWorX skrev:

Nuvarande listpris är 34 863,00:-  wink (Taget direkt från Digital Designs svenska sida)

inte enligt Tomas på DD..tongue   priset har gått upp en del..

hur som helst så kostar systemet i jettan mindre än de som sitter i bubblan..wink
Senast redigerat av evilaudio (23 mars 2009)

7 241 Inlägg
23 mars 2009
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

inte enligt Tomas på DD..tongue   priset har gått upp en del..

hur som helst så kostar systemet i jettan mindre än de som sitter i bubblan..wink

Amen vad *beep*......då får han väl uppdatera priserna wink
Man kanske skulle passa på innan priset har uppdaterats? roll
YEAH RIGHT......den basen kostar enligt det priset mer än dubbelt så mkt som min egna anläggning big_smile

Mmm.......ibland är billigt bra wink
Billigt = kvantitet big_smile
Nåja...gäller ju att veta vad man gör med...vilket ingen av oss gör big_smile wink

Sök