Personligen skulle jag aldrig en E39 mot en E36, E39an är betydligt mer bil och verkligen en rejäl bil medans E36 mer är en leksak, att den är trång invändigt och man inte sitter i linje med ratt/pedal är saker som åtminstone retar mig.
Vad det gäller E36 och dess brister, kolla upp bärarmsbussningarna bak, vanligt att dessa glappar och kostar en slant om man ska lämna in. Likadant med de stora bussningarna fram, också en detalj som t ex gör bilen väldigt spårkänslig.
Torkarsegmentet fram är det gärna glapp i. Fukt i strålkastare. Elhissar/låskistor är en annan sak som kan spöka, kolla så att allt fungerar och inte glappar.
Rosten då, det är som sagt ingen ny bil och man kan då inte förvänta sig att den ska vara fri från rost, dörrar som sagt är en punkt man bör kolla, även underdelen på framskärmarna för innanför innerskärmen samlas massor av skit som ligger och gottar sig.
Ang miltalet, räkna med att den gått mer än vad mätaren står på, det är mer regel än undantag att dessa bilar gått mer. I övrigt får man se över det maskinella, ser det ok ut och går tyst och snällt o inga missljud i transmissionen så har man iaf gjort vad man kunnat.
Senast redigerat av Hilmer (17 januari 2009)