3352
Sök

MDS Audiophile pro 12" nåt att ha?

4 074 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
ja jo jag vet att det finns en tråd redan men den handlar om steg till 2 såna och jag vet att de finns sök funktion,har provat å hitta inget!

Nån som provat en eller flera såna? funderar på att skaffa en sån....
är och har varit lite allergisk mot MDS men jag funderar på att ge pro 12" an en chans ser ju trots allt ut att vara en rejäl skapelse. Tänkte prova driva den med 2st Audison lrx400 monoblock asså en på varje spole... vad tros om detta?

Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Diamond
540 Inlägg
17 januari 2009
har dem inte själv..   men lyssnat en del på dem.. och dom är riktigt grymma..  MDS grejer är helt okej ändå.. oavsett vad folk snackar..

I'm Rick James Bitch!

83 Inlägg
17 januari 2009
jag kan ju bara säga köp för helsike. den spelar hur fint som helst jag trodde inte att mds var så bra men när jag skaffade mina så blev jag överklycklig och dom spelade mer än jag kunde räkna med. jag kan lova dig att du inte blir besviken. har du vägarna förbi växjö så kan du få provlyssna mina:)

Mvh:Antoni

4 074 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
nån mer som kan ge några bra eller dåliga referenser?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

905 Inlägg
18 januari 2009
av mina erfarenheter så är mds dåliga på bas och slutsteg bitten när det gäller kvalitet. . . . men deras högtalare är grymma!!!

956 Inlägg
18 januari 2009
Det är väl audiophile pro apx12 vi talar om.
Tycker att det är en grym bas, har dock själv använt 15" i serien.  Spelade själv 144db med min i en ford explorer med en låda som inte var riktigt optimal och med ett sinus sl-a1500 steg. Men tror inte att det var termlab mätning då.

Men dom som säger att mds inte gör bra basar behöver man inte lyssna på. Apx pro basen är byggd av TC sounds, och det företaget har även byggt basar åt andra tillverkare som GZ, Eclipse, Dls, och då några av deras tyngre basar.
Så att basen skulle vara skit bara för att den säljs av mds är skitsnack.

Har även läst att om hur inbitna stereo entusiaster tyckt om denna bas för dess välljud i slutet.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 januari 2009
Har en sådan. Tycker att det har varit krånglitg att hitta rätt låda till den. provat 5olika och hittat en låda jag tror blir bra nu. 70liter och 40cm lång 130cm2 port.

Behöver enormt med effekt. Jag har spelat 142.4db musik med ett eyebride 1y1200 steg och felbygd låda i en bmw e36 coupe med fälda säten

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

573 Inlägg
18 januari 2009
en kompis sa till mig att inte köpa sådana för dom gav ingen bra attack och lät mest "fladder" men men. har ju endel mds saker i min bil och inte fan e de dåliga grejjor.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

956 Inlägg
18 januari 2009
Miramithe skrev:
en kompis sa till mig att inte köpa sådana för dom gav ingen bra attack och lät mest "fladder" men men. har ju endel mds saker i min bil och inte fan e de dåliga grejjor.

Det behöver ju inte bero på basen. Som ToTTen skrev så behöver dessa mycket med effekt, tex mds steget man fick med dessa förut är för klent för dessa monster. Så kör man med förklent steg blir dom okontrollerade.
Sen kan lådan vart felbyggd med. Dessa är krångliga att bygga lådor till och mds lådor som dom rekomderar duger inte till mer en brasved. Tror själv jag körde på runt 70 liter och 2 4" portar på runt 30cm.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Sök