1734
Sök

740 som jag har cabbat men ej bes vad händer om man kör ändå å blir stoppad?

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
740 som jag har cabbat men ej bes vad händer om man kör ändå å blir stoppad?

Bilen e bes nu en månad till å undrar vad som händer om polisen stannar mig när den inte e reggad som cabbe?

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
18 januari 2009
antagligen böter. ev körförbud med tror jag? kör du utan att besikta den så blir det garanterat körförbud. eller nu var jag dum. ingen besiktning så blir det automatiskt körförbud ju =P

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
joo bilen är ju bes som bil en månad till alltså me tak.
Om bilen e påställd bes försäkrad fast då utan tak e de böter som gäller? eller något mer? eller kanske bara rent av körförbud?

Hur  mycke böter?

Har inget å skriva ännu

KHRacing
18 januari 2009
Du får troligen körförbud på plats då den inte är reggad i det utförande den har i nuläget.

Efter en ombyggnad har man (väl?) en månad på sig att regga/besiktiga, men man får under tiden bara framföra bilen i den mån man måste.

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
jo men vad tror ni? tror ni de bara blir körförbud eller stränga böter?

Har inget å skriva ännu

Körv
3 535 Inlägg
18 januari 2009
Under sommaren hade vi fulcabbat en 740 och inte besiktat eller något. Körde banne mig hela sommaren utan att ens bli stannade.

Snacka om flyt vi hade big_smile

Truckdriving Man

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
oki tur ska någon ha men vad händer? menar nui i vinter bör man bli stoppad

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
inte skoj om de blir massa böter hade varit nöjd med körförbud ingen som har varit med om de

Har inget å skriva ännu

1 801 Inlägg
18 januari 2009
När du ändrat utförande, som t ex bytt motor, kapat taket eller nåt annat som kräver en registreringsbesiktning skall denna utföras senast en (1) månad efter utfört arbete.
Tiden för när bilen var "klar" är ju inte lätt att bevisa, varken personligen eller för polis, så det enda som händer är att man får ett papper på att man måste registreringsbesiktiga fordonet inom en (1) månad.

Avstängd
914 Inlägg
18 januari 2009
Skulle kunna tänka mig att det blir både böter och körförbud.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Elektriker
1 138 Inlägg
18 januari 2009
ska du köra cabe nu.. känns som du kommer frysa röven av dig.. men jag tror dom inte direkt blir överförtjusta och kräver regg besiktigt och kanske böter på de

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

5 089 Inlägg
18 januari 2009
1500 i böter för att du kör obesiktat bara, för är den påställd och betalat försäkrningen kna dom inte klaga på det.. men sen kan dom väll även tvinga dig att ställa bilen för att det inte är speciellt säker när den är kapad så, enligt polisen då;)

\Lindgren

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
bilen är bes som bil med tak så den e helt laglig föruton att där inte e tak på den nu skoj å köra cabb i vinter men onädligt om de blir dtyr å bli stoppad bara för den inte e reggad som kabbe...

Så man får köra me cabbe oreggad en månad?

Har inget å skriva ännu

38 Inlägg
18 januari 2009
Ring Vägverket och fråga...   tips, dumt med en massa speckulationer..   dom har svar, ja lovar..    eller kör och så får du se vad som händer..  smile

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
har du kortet på prov så rycker det (jag vet)

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

1 801 Inlägg
18 januari 2009
jh-hindersson skrev:

Man blir INTE lättare av med kortet bara för att man har det på prov, när ska denna myt dö ut...

Mångsysslare
303 Inlägg
18 januari 2009
Hilmer skrev:
jh-hindersson skrev:

Man blir INTE lättare av med kortet bara för att man har det på prov, när ska denna myt dö ut...

helt rätt, blir man av med de får man de inte tillbaka utan får ta om de , så har ja fått de sagt till mig i allfall

1 071 Inlägg
19 januari 2009
Vi gjorde så att vi cabba, och åkte på flygande bes och fick en månad på oss att reg bes bilen, det roliga va att bilen bara va besiktad en vecka till men polisen gav en månad till eftersom dom inte tittat har länge bilen va besiktad... hum rörigt det blev men hoppas ni förstår.

Onödigt inlägg^^

11 Inlägg
19 januari 2009
volvo_grabb skrev:
jo men vad tror ni? tror ni de bara blir körförbud eller stränga böter?

böter borde det juh bli?

11 Inlägg
19 januari 2009
Hilmer skrev:
jh-hindersson skrev:

det e sant, alla säger att man bara får ha tre böter på prövotiden min pojkvän fick nio och han har det kvar

Sök