S60 känns bra mycket mindre än S80 tycker jag så S60 kanske känns lite mera smidig.
Jag gillar båda modellerna men tog S80 för den känns lite större och lyxigare. Tycker dom är snygga och med lite lätt styling går dom att göra sjukt cleana om man känner för det med toning, säkning å med några snygga fälgar.
Men bästa är nog att provköra för din del så du får rätt uppfattning själv, med dagens priser så är det nog bland dom bästa beg.bilarna man kan köpa och dom finns ju helt klart i väldigt bra priser i dagsläget.
Sen om S80 är en gubbbil, ja visst. Det är det säkert, Men med en T6:a under huven så känns det som man har läget under kontrol. Själv gillar jag att glida och veta att man har pulver om det behövs.
Oavsett vilken du köper, så fråga ändå när kamrem är bytt om du inte känner för att ha den kostnaden efter köp. Kanske lite prut på det om det börjar närma sig ett kamremsbyte vid beg.köp. Då är det lika bra att byta drivrem, vattenpump och spännare när man ändå har loss allt.
Truth in Engineering | URQ