halloj.. nu äntligen tänkte ja slänga upp en projekt tråd nu när jag äntligen har nytt garage så man kommer in med den.
de är då iaf min 760/s90 tic det handlar om.
det som ska göras är:
påbörjat:
bredda
ränsas på inredning
det som kommer:
bromsar.
bygga bur.
t5 maskin ska i.
bmw getrag 260 låda ska i: ligger och väntar på att få en ny bult cirkel.
byggas om till 2dr.
ny lack.
bredda fälgarna.
byta hela front partiet från en 760-88 el nyare alt 960 så man sligger allt krångel med egna gångjärn..
960 fronten ska på igen.
på med alu ic.
catch tanken ska i och även en fuil cell med dubbla pumpar.
det som är gjort och inhandlat är:
gammla et motorn är ur.
catch tank inhandlat.
stor alu ic är inhandlat.
17"dezent alu fälgar inhandlade och ska bräddas och ska skos med mönstrade slicks för ban åkande.
sedan blir det breddade 17,18 el 19" plåtisar för vardags bus
mm. listan kommer att fyllas på allt efftersom att bygget når sitt slut (förhoppningsvis till vallåkra 09)
lite bilder på hur den har sätt ut tills så den ser ut i dagsläget
fyll på med komentaret, tips och ideer. även kritik kan jag ta om ni förklarar vad el hur jag hadde kunnat göra nå bätre..
//mårten
ursäkta dom senaste bilderna
vart lite suddiga
ska fixa bätre bilder i veckan..
så såg den ut för ett par år sen ingen vacker syn...så här såg den ut när jag köpte den. motorn är urlygt då det var några hål i blocket.. å dom som hafft den tidigare har mekkat dig 940 fronten "tattigt" som fan å fusk lagat olvet men de är fixat nu slängde på en s90 front å körde ett tag tyvärr sålde jag den lite senare men ca 1 månad senare va den hemma igen fast svart då bytte skärmhörn oxå innan jag sålde den bytte även lykt plåtarna.. tack insport (kommer från hans 940)precis upplastat och på väg hem igen från en sväng i värmlands skogarna börjat lite smått med den och lagt igen listhål och plockat ur motorn.. men sen blev det kalt och jag kom inte in i gamla garaget med den så då stannande den ett tag inne i nya garaget nu börjar det hända grejer.. skärmen är från min 745/945 tic så skit i den behövde få den ur vägen så ja hängde den därdå börjar den bli bredare.. 5cm per sida bak vet att svetsarna inte är dom finaste men har inge gas i fina svetsen så nu kör jag med lilla biltema svetsen med fluss tråd men de får duga.. blir ju spackel sen iaf..klars spackel nu då å sen blir de tröskel nån anan dag hihi spacklat å klart.. massa slipande här näst då..lite bredare är den ju iaf man måste ju få vara lite diskret