Ont om tid är det gott om när man har små barn...men skam den som ger sig!
Växellådan har rivits ner och kopplingen ditsatt ordentligt...med skruvlåsning och moment
Sen stod jag i valet och kvalet om jag skulle sätta dit den 4-växlade lådan igen och köra ett år och sen byta till den 5-växlade lådan nästa år, då det skulle behövas lite kulor att fixa bla kardanen osv...
Men iom en skoter försäljning tidigare i år så fick jag loss kulor så jag bestämde mig för att göra klart rubbet i år istället. Tråkigt på skotern när det varit en snörik vinter, men ingen blir lycklig att ha en sådan maskin ståendes i ett garage ändå så.....och dessutom sa frugan att en leksak räcker...
Sagt och gjort...den 5-växlade lådan dammades av och kardanen plockades ner från bilen och måttades upp för kortning och byte av medbringare. Sedan lämnade jag in den hos Svea bilverktstad som fixade biffen...
Kvar är att få dit lådan i bilen och det räknar jag med att fixa någon av kommande helger...
Sen kom jag över en rolig ratt En Yngve Rosqvist ratt rättare sagt...Den fick ta över efter Prototipon som satt där tidigare för att jag tyckte den var snyggare och var lite större. Efter lite narvsvärta och läderfett blev den mycket fin igen och redo för attack!
Sen kom jag över ett Ansarör som jag lindat in med häftig avgasbandage.... Men jag hoppas att den gör någon nytta iaf...
Det var allt..