2880
Sök

montera ett luftfilter direkt vid insuget

161 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
#21
Tysken|GBG skrev:
Varför gör alla att bilarna ska låta mycket men gå långsamt ? :S

Hade för mej att man ska leta effekt istället , men kanske fel forum :S

går bilarna långsamare om man monterar ett luftfilter:O?


1 867 Inlägg
22 januari 2009
#22
Monterar man ännu ett luftfilter längst ut på en sån luftsnok och förväntar sig att bilen ska bli piggare och ljudet annorlunda så misstar man sig grovt.
Släng ur filtret ur luftburken där uppe på motorn, kapa bort hela snoken och limma in ett 3" rör som du sen drar ut på sidan där och monterar ett öppet filter på. Då kanske ljudet blir fräckare.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

196 Inlägg
22 januari 2009
#23
schager skrev:
Tysken|GBG skrev:
Varför gör alla att bilarna ska låta mycket men gå långsamt ? :S

Hade för mej att man ska leta effekt istället , men kanske fel forum :S

går bilarna långsamare om man monterar ett luftfilter:O?

Nopp men kör du tex med förgasare så får du börja ställa förgasaren om du byter till ett mycket friare filter.
sen verkar hela garaget.org mest handla om slutrör och luftfilter:D


Med.lem
3 759 Inlägg
22 januari 2009
#24
Tysken|GBG skrev:
schager skrev:
Tysken|GBG skrev:
Varför gör alla att bilarna ska låta mycket men gå långsamt ? :S

Hade för mej att man ska leta effekt istället , men kanske fel forum :S

går bilarna långsamare om man monterar ett luftfilter:O?

Nopp men kör du tex med förgasare så får du börja ställa förgasaren om du byter till ett mycket friare filter.
sen verkar hela garaget.org mest handla om slutrör och luftfilter:D

Och dumpventiler...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

150 Inlägg
22 januari 2009
#25
är det ingen som trimmar seriöst här?  smile japsdämpare, öppetfilter och pysventil big_smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

196 Inlägg
23 januari 2009
#26
Japsdämpare = + 50 hk
Öppetfilter = minst 30 hk
Pysventil = minst 100 hk

Sen att det inte går snabbare är väll en annan sak tongue
låter som en traktor och det är tydligen poängen konstigt nog :S


161 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
#27
Tysken|GBG skrev:
Japsdämpare = + 50 hk
Öppetfilter = minst 30 hk
Pysventil = minst 100 hk

Sen att det inte går snabbare är väll en annan sak tongue
låter som en traktor och det är tydligen poängen konstigt nog :S

Men om ja ska montera ett öppet luftfilter, vart monterar ja det? på samma sätt som ett sportluftfilter eller?smile


Med.lem
3 759 Inlägg
23 januari 2009
#28
schager skrev:
Tysken|GBG skrev:
Japsdämpare = + 50 hk
Öppetfilter = minst 30 hk
Pysventil = minst 100 hk

Sen att det inte går snabbare är väll en annan sak tongue
låter som en traktor och det är tydligen poängen konstigt nog :S

Men om ja ska montera ett öppet luftfilter, vart monterar ja det? på samma sätt som ett sportluftfilter eller?smile

Vet du vad skillnaden är?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

196 Inlägg
23 januari 2009
#29
Öppet / Sport / Race filter u name it . .
Kör du med förgsare så kör me riktiga fullradie trattar istället tex k&n filter över
Och sen ställ in förgsaren me så han inte går för snålt
En lite vassare gat kam och bara upp putsad topp från gjutskägg osv och mira frästa säten
Och sen ett lämpligt extraktor och lite friare avgassystem så blir det lite roligare smile


5 710 Inlägg
23 januari 2009
#30
Tysken|GBG skrev:
Kör du med förgsare så kör me riktiga fullradie trattar istället tex k&n filter över
Och sen ställ in förgsaren me så han inte går för snålt
En lite vassare gat kam och bara upp putsad topp från gjutskägg osv och mira frästa säten
Och sen ett lämpligt extraktor och lite friare avgassystem så blir det lite roligare smile

...och det där svaret tror du hjälper trådskaparen någonting?
-Alla är vi nybörjare i början....och man måste starta någonstans.

>>schager, tycker du skall läsa den här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
....fundera över om du verkligen vill och klarar av att bygga en bra lösning.
Vill du är det bara mäta, leta reda på ett filter och bygga därefter.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

196 Inlägg
23 januari 2009
#31
Klart , så länge man börjar pilla lite själv och börjar förstå mera så får man bollen i rullning . .

När man sen börjar känna förändringar då har man ju fått belöning för det man gjort = man pillar lite mera....


161 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#32
jonTe skrev:
Tysken|GBG skrev:
Kör du med förgsare så kör me riktiga fullradie trattar istället tex k&n filter över
Och sen ställ in förgsaren me så han inte går för snålt
En lite vassare gat kam och bara upp putsad topp från gjutskägg osv och mira frästa säten
Och sen ett lämpligt extraktor och lite friare avgassystem så blir det lite roligare smile

...och det där svaret tror du hjälper trådskaparen någonting?
-Alla är vi nybörjare i början....och man måste starta någonstans.

>>schager, tycker du skall läsa den här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
....fundera över om du verkligen vill och klarar av att bygga en bra lösning.
Vill du är det bara mäta, leta reda på ett filter och bygga därefter.

mvh Jonas

Tack för hjälpen, fick reda på det ja ville få hjälp med:D


32 Inlägg
24 januari 2009
#33
schager skrev:
Mr_EmCom skrev:
Asså det ni gör/har gjort är att montera ett till luftfilter på bilen..
Eller tar ni bara bort orgfiltret och kör med org luftburk?

Effekt lär ni inte hitta iaf...

ja är inte ute efter någon effekt, vill bara ha ett dovare ljud:)

borra upp orginal burken så den ser ut som en ost haha gasa tills de rasar bara

161 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#34
men kan det vara värt att köpa ett luftfilter på biltema?, med tanke på att min bil är så gammal eller ska ja satsa på ett bättre?


32 Inlägg
24 januari 2009
#35
haha värt o värt va kostar dom 150kr??
det funkar nog till golfen smile

161 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#36
_PrOzAc_ skrev:
haha värt o värt va kostar dom 150kr??
det funkar nog till golfen smile

haha japp det gör dom, det är ju inte billigt xD och som sagt det är ju till min gammla golf:P


32 Inlägg
24 januari 2009
#37
men det är bara o prova sig fram lite..det är alltid kul o laborera lite glhf iaf smile

Elektiker ;)
403 Inlägg
24 januari 2009
#38
mitt filter kostade 3000:P iofs ingick ju lite rör osv oxå smile 150 är ju inte så farligt wink

161 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#39
Clintan_86 skrev:
mitt filter kostade 3000:P iofs ingick ju lite rör osv oxå smile 150 är ju inte så farligt wink

haha nej det är ju lite sklillnad:P


161 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#40
_PrOzAc_ skrev:
men det är bara o prova sig fram lite..det är alltid kul o laborera lite glhf iaf smile

ja hoppas ja får ihop något, tack:D



Sök