5185
Sök

Beställa ny bil, vad ska man ta ?

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 januari 2009
r-ted skrev:
Nu är ju Suv diskussionen helt oväsentlig.

Men ellertz tror att Q7 är någon super suv ???

har du ens åkte en POrsche cayenne och denya X5 ?

jag har åkt mycket i allihop och i mina ögon är Q7 ganska medelmåttig.

den bästa Suven är den kommande X5 med V10 motor eller porsche cayenne turbo S Gemballa.

jag älskar annars X6 den är helt underbar, vilken väghållning i en suv.

hur går det annars för trådskaparen , har  det blivit någon 535d ?

Jadu... ja har åkt Q7, Cayenne och gamla X5 årsmodell 06.

Cayennen tycker jag är den klart sämsta. Volvo lyckas bättre. Utan porsches "status" skulle inte nån köpa en cayenne.

Bmw:n är inte dålig, men jag personligen tycker Audin känns bättre, speciellt i lite högre snö. Bmw:n känns lite svajigare och svampigare. 

Visst är inte Audin nån superbil, men ja tycker de är bästa Suven på marknaden just nu.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 001 Inlägg
29 januari 2009
Ellertz skrev:

Cayennen tycker jag är den klart sämsta. Volvo lyckas bättre. Utan porsches "status" skulle inte nån köpa en cayenne.

Bmw:n är inte dålig, men jag personligen tycker Audin känns bättre, speciellt i lite högre snö. Bmw:n känns lite svajigare och svampigare. 

Visst är inte Audin nån superbil, men ja tycker de är bästa Suven på marknaden just nu.

vad förvånad jag är att just du tycker att Audin är bäst...  tongue

finns det någon tråd där du skrivit som Audi inte är bäst?

Edit: glömde att detta var internet så det är väl lika bra att skriva att det är ironi
Senast redigerat av kolvas (29 januari 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Teddan
2 495 Inlägg
29 januari 2009
Ellertz skrev:
r-ted skrev:

den bästa Suven är den kommande X5 med V10 motor eller porsche cayenne turbo S Gemballa.

Jag vet inte vad du åkte för cayenne men du måste jämföra likvärdiga motoralternativ och utrustning.

Min bror har haft ny cayenne, jag har haft X5 och Cayenne så det har blivit många resor i dessa bilar.
Men  allt är ju upp till individen att avgöra vad som är bra eller dåligt

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 januari 2009
r-ted skrev:
Ellertz skrev:
r-ted skrev:

Jag vet inte vad du åkte för cayenne men du måste jämföra likvärdiga motoralternativ och utrustning.

Min bror har haft ny cayenne, jag har haft X5 och Cayenne så det har blivit många resor i dessa bilar.
Men  allt är ju upp till individen att avgöra vad som är bra eller dåligt

ja vet inte riktigt vad de var för motorer i dem. Men de kördes på ett sånt ställe så de skulle inte spelat så stor roll. Cayennen är ju väldigt lik VW touareg och den känns lite "gammal".

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
29 januari 2009
kolvas skrev:
Ellertz skrev:

vad förvånad jag är att just du tycker att Audin är bäst...  tongue

finns det någon tråd där du skrivit som Audi inte är bäst?

Edit: glömde att detta var internet så det är väl lika bra att skriva att det är ironi

hehe jag vet... kanske inte är så objektiv jämt. Men i detta fall tkr ja audin är bättre.

- Har du champagne?

237 Inlägg
30 januari 2009
Jag har provat alla 3motoralternativen av cayanne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken.

V10
30 januari 2009
Riccardo skrev:
Jag har provat alla 3motoralternativen av cayanne och alla var nya 2008. Vart grymt besviken.

Trådskaparen har ju redan en 530xi hemma men jag är nyfiken...Cayenne Turbo kör ifrån båda dina bilar, ändå är du besviken? På vad?

261 Inlägg
30 januari 2009
Ta Bmwn men låt dej inte luras av nån bilförsäljare!

Me-BboyLuna

237 Inlägg
30 januari 2009
Vi fick pröva alla porscharna på strägnäs flygbana och jag tyckte cayannen var shit.Jag tvivlar på att cayanne turbo går bättre en min c32. Bara för att du kör en nyare m5 behöver du inte spela Alan ballan. Jag gillar inte cayannen och smaken är som baken .
V10 skrev:
Riccardo skrev:

Trådskaparen har ju redan en 530xi hemma men jag är nyfiken...Cayenne Turbo kör ifrån båda dina bilar, ändå är du besviken? På vad?

535 Inlägg
30 januari 2009
Jag går emot mängden och säger MB 320 cdi.

Den ÄR större än 5 serie.
Varken audi eller bmw rår på mercedes i komfort då de just är MB's starka sida.

Har själv 320 cdi motorn och den tillsammans med mercedes underbara 7vxl automat är en riktigt bra mix. Bilen går GRYMT bra och fint.

Kör ifrån polarens e60 530i.
Senast redigerat av aha_100 (30 januari 2009)

V10
30 januari 2009
Riccardo skrev:
Vi fick pröva alla porscharna på strägnäs flygbana och jag tyckte cayannen var shit.Jag tvivlar på att cayanne turbo går bättre en min c32. Bara för att du kör en nyare m5 behöver du inte spela Alan ballan. Jag gillar inte cayannen och smaken är som baken .
V10 skrev:
Riccardo skrev:

Wtf...mad

Vad fan har min M5 med saken att göra? :S Jag vet bara hur potent en Cayenne Turbo är, så möter du en, underskatta den inte, punkt slut! Min bil har inte ett skit med det att göra!

Jag frågade dig vad som var så dåligt med en Cayenne, sen att du tycker som du gör är ditt problem och din smak, det har inte jag med att göra.

Omg...roll
Senast redigerat av V10 (30 januari 2009)

194 Inlägg
30 januari 2009
köp en bmw eller toyota, då blir du nöjd

om du köper bmw så ändrar du inte åsikt ifall den strular jätte mkt, du är ändå övertygad om den är bäst smile

köper du en toyota blir du nöjd för att du fått en riktigt bra bil tongue

1 570 Inlägg
30 januari 2009
Jag skulle tittat på en BMW 5-serie helt klart.

535 Inlägg
30 januari 2009
Ellertz skrev:
Vill man ha en sporitg Suv så finns de bara Q7.

är det så stor skillnad alltså?

trodde att ML63 amg var en bra utmanare till q7an men där ser man.

V10
30 januari 2009
aha_100 skrev:
Ellertz skrev:

Haha, nej det är inte så! X5 och Cayenne är dom sportigaste Suvarna, och det är inte bara min personliga åsikt, läs gärna tester så ser du vad dom säger smile Dock är Q7 en mäktig bil, den är bra!

Mekaniker
48 Inlägg
30 januari 2009
Provkörde Volvo XC60 igår, trevlig bil tyckte jag iaf. Kanske inte världens piggaste bil, men i dag är de väl ändå en bra totalekonomi som är viktigt?

Team Chevy740

535 Inlägg
30 januari 2009
V10 skrev:
aha_100 skrev:
Ellertz skrev:

Haha, nej det är inte så! X5 och Cayenne är dom sportigaste Suvarna, och det är inte bara min personliga åsikt, läs gärna tester så ser du vad dom säger smile Dock är Q7 en mäktig bil, den är bra!

Okej kanske är så,

har inte läst något test alls men åkt i en ML63a och det kändes lika smidig som en Eklass samtigit som den gick som saten. Trodde det var en av dom värsta suvarna.. Spec när den kör ifrån Cayenne turbo rakt fram. Prestandan på x5 vet jag inte.

Men man lär sig nåt nytt varje dag smile
Senast redigerat av aha_100 (30 januari 2009)

7 120 Inlägg
31 januari 2009
Kollat på någon Lexus eller Chrysler 300C? smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 januari 2009
aha_100 skrev:
Ellertz skrev:

Hmmm... ja menade inte enbart prestanda. För mercedes ML är troligen något av de fulaste bilarna nånsin gjorts. Q7:an har väl egentligen bara V12 TDI som har rejäl prestanda. Men däremot har dom enormt fina linjer, och känns riktigt "sportig". Speciellt på vinterväg, då är dom helt underbara.

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 januari 2009
V10 skrev:
aha_100 skrev:
Ellertz skrev:

Cayenne är för många en riktig besvikelse. Inte bara jag som tycker det. Och X5 är alldels för kantig för att verka sportig. Men prestanda har den säkert.... Men köper man en SUV är de väl inte prestandan man är ute efter.

- Har du champagne?

Sök