3181
Sök

Beställa ny bil, vad ska man ta ?

122 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tjenare ! Ny bil ska beställas innom familjen (Ny familjebil alltså)

Kollat lite med farsan på följande.

A6 3,0Tdi Quattro (Har en likadan nu så lite tråkigt val då det blir 4e A6an i rad..)
530XD
535D
320cdi 4matic

Samtliga med Automatlåda. Samtliga ska chippas och samtliga som Kombi

Vilken skulle ni välja ?

Vilka utrustningstillval ?

Mvh
Senast redigerat av Emil741 (26 januari 2009)

Egentligen TSDI

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2009
535D och så mycket komforttjosan som helst.
Är ni trötta på A6 så tror jag den är ett bra substitut. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

122 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
535D och så mycket komforttjosan som helst.
Är ni trötta på A6 så tror jag den är ett bra substitut. smile

Jo jag tror faktiskt också på det !

S-line, 18" och allt som är på A6an är inte alls nödvändigt då bilen går mestadels 60-70mil motorväg i veckan

Så en 535D Med komfortstolarna (el med minne) och 17" fälgar så borde den ju vara perfekt !
Finns det luftfjädring ? och är det i sånnafall bra ?

Egentligen TSDI

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 januari 2009
Varför inte en 530 E39 touring?, underbart bil som familjebil, gott om plats, säker, ekonomisk, mycket bra köregenskap, mycket bra väghållning, har själv en sådan och tycker att det bra familjebil.
Lycka till med din sökande!.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
26 januari 2009
alain skrev:
Varför inte en 530 E39 touring?, underbart bil som familjebil, gott om plats, säker, ekonomisk, mycket bra köregenskap, mycket bra väghållning, har själv en sådan och tycker att det bra familjebil.
Lycka till med din sökande!.

Men de börjar ju (Precis som t.ex. min bil) få ett par år på nacken nu.
Och nytt är roligt. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

517 Inlägg
26 januari 2009
535D med m-paket och panorama-tak tongue yummie !

1 703 Inlägg
26 januari 2009
Enligt Clarkson är det ju bara 'cocks' som kör Audi nu för tiden, så du får nog byta till dig en BMW smile

Rebel with a cause
224 Inlägg
26 januari 2009
Självklart 535D och gärna med M-paket. Men som familjebil kanske komforten är viktigast?
E39 i all ära men självklart är E6X en modernare bil på alla punkter!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
26 januari 2009
Hade jag fått välja mellan alla dessa så hade jag nog utan tvekan tagit A6:an...

122 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
M-paket går bort, som jag tidigare nämnde så är dagens A6 med S-line inte speciellt komfortabel, även om det är 10gånger snyggare med M-paketet !

E39 går ju inte att beställa ny så den går bort av det enkla skälet! (inte för den hade beställts om det hade gått men)

Panorama-tak sa någon ! det var en jäkligt bra ide !

Vill höra mera tips från folk som är riktiga nördar (såg tex att om man tog röststyrning så fick man blåtands tele för typ 3000kr på bmw sånna tips är guld värda !

Det var bara en ren slump att jag såg just den kombinationen, och man lär ju missa sånt då jag egentligen inte skulle välja röststyrning, men pga att jag råkade trycka där såg jag att telefonen blev så billig)

Tror jag ska dra över till bmw och lyssna på de olika stereo alternativen, har hört att "HI-FI" stereon ska vara rättså dålig ?

A6 sa någon, det är en riktigt bra bil ! men är inte bmw's motorer bättre ?
Sen är det ju lite kul med omväxling, men för och nackdelar mellan de olika bilarna är också välkommna !

Egentligen TSDI

Teddan
2 495 Inlägg
26 januari 2009
535d är underbar, har själv aldrig ägt någon 535 men däremot en 335d...

skippa m-pkt och satsa på komfortstolar så har ni en bil som är underbar att åka länge och långt i.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 januari 2009
Om du skulle vara intresserad av BMW 530 touring eller sedan E60 (nyare model) som kom efter E39, här har du att välja:
http://www.autopower.se/modellguiden/e60.asp
http://www.google.se/search?sourceid=na … ;q=BMW+E60
Eller gör en besök på: (www.autopower.se) det är en BMW säjt där du kan får bra svår på olika funderingar. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 januari 2009
535D förstås, underbar motor i underbar och bekväm bil. Går snålt med tanke på vikt och effekt också.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

oo=00=oo
374 Inlägg
26 januari 2009
535 utan tvekan. Bekvämt långfärdslok ena stunden, en liten dutt på pedalen så har du en kompetent sportkombi med rejäl dos kräm i spisen.

Freude am fahren!

SLK
610 Inlägg
26 januari 2009
Har haft en BMW 530d och bilen är riktigt skön att köra. Bra drag, billig i drift och riktigt jävla snygg!!! Satsa på BMWn !

Avstängd
1 714 Inlägg
4 299 Inlägg
26 januari 2009
Emilius skrev:
'09 challenger såklart dum fråga

De e ju fan ingen familjebil...

1 814 Inlägg
26 januari 2009
Komfortstolar på en 530d, låt bli stora fälgar om de gör färden sämre wink

2 751 Inlägg
26 januari 2009
Jag hade valt A6, men när ni ändå har haft 4 st så hade jag valt bmw.... Synd bara att bmw e sjukt fula i kombiutförande..

Who Djaa bless no man curse

122 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tack för allas åsikter ! riktigt kul att få höra !

Var över på bmw idag, och vi byggde ihop ett förslag.

Tänkte höra lite vad ni tycker om färg också ?

Denna har jag fastnat för ! och bilen på bilden är inte en M-bil så vitt jag kan se ? ser ändå helt okej ut i min mening. Tog man en 530XD och M-paket så var det tydligen så att bilen förblev i orginal höjd och fjädring.

Men på en 535D som tvingas till RWD så blir den sänkt ihop med m-paket där av går det bort på 535 iallafall.

Sedan var försäljaren lite si och så, mycket trevlig men ändå lite "dryg" han sa att om man tog en 535D så "måste" man ha m-paket, addaptiv styrning osv osv..han menade på att den inte skulle gå att sälja annars :S

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104380/554233_gvbhcb.jpg
Denna färgen har jag fastnat för !

Egentligen TSDI

Sök