2480
Sök

Volvo 850 GLT // 2,5T

12 bästa maskin mek -08
12 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Hallå!!

LÄS HELA MITT INLÄGG INNAN NI SKRIVER

ÄR NI INTE 100%!!!! SÄKRA SÅ SKRIVER NI DET... ANNARS KUNNDE JA SJÄLV GISSAT FRAM ETT SVAR! smile

Detta gäller skillnaden på block, topp, kolvar och stakar i en volvo 850 GLT vs 2,5T

Jag har en 850 glt och en bunke extra motorer som står

Min polare har en 850 2,5t allså lätt-tryckaren med 193hk org ca 300hk efter vissa justeringar

vad skiljer sig i dessa motorer??

komprssionsförhållandet:
volvo 850 GLT 10,5:1
Volvo 850 2,5T ?????

Nu till själva grejen.. vi har tänkt trycka en turbo på en GLT motor för att se hur mycket laddtryck denne orkar innan en stake eller likanande kommer ut i sidan , men skulle vilja veta om de te.x är samma block samma kolvar osv. för att kanske få den till att hålla lite längre

vi tackar för alla svar big_smile

8 250 Inlägg
26 januari 2009
Blocket är samma förutom att glt'n troligen inte har uttag för oljereturen, men det kan finnas, fast pluggad såklart. Toppen är bara lika i avgassidans kanaler, insuget skiljer ju det med, och det gillar inte riktigt laddtryck. 2,5T har andra kolvar och stakar, dock ingen exakt koll på komp. Men det är högre än T5:ans 8,5 i alla fall.

12 bästa maskin mek -08
12 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
men med nya kolvar och stakar och fräsa lite i toppen så skulle de kanske kunna gå... kanske blir ett trevlig projekt. smile

tackar för ditt svar.

424 Inlägg
25 april 2009
Marlboroman skrev:
Blocket är samma förutom att glt'n troligen inte har uttag för oljereturen, men det kan finnas, fast pluggad såklart. Toppen är bara lika i avgassidans kanaler, insuget skiljer ju det med, och det gillar inte riktigt laddtryck. 2,5T har andra kolvar och stakar, dock ingen exakt koll på komp. Men det är högre än T5:ans 8,5 i alla fall.

Någon som vet om det är samma stakar i 850 2.5 GLT och 2.3 T5? eller om det skiljer något?

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök