2812
Sök

Vilka 12"-15" basar ska jag satsa på?

81 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Det är väldigt,väldigt mycket snack om att spela högt här i forumet nu!
och jag ska väl inte vara sämre! smile
Jag har tänkt skaffa mig 2st 12" eller 15" basar så BILLIGT som möjligt,alltså inga DD och GZ grejor mm..mm. Frågan är om nån vänlig själ kan hjälpa mig att hitta några som skulle passa mig? Det bör vara 2x2ohms spolar för dom ska drivas med varsitt mutant monoblock på 800wrms. Kommer uppgradera slutstegen så småningom men just nu är det dom som får vara maskin till basarna! Bilen är väl inte direkt optimal,volvo 745a men det ska ju vara en utmaning ochså! skulle vilja komma upp i så mycket db som möjligt. Har precis köpt mig 2s tRockford Fosgate P152S framsystem som ska drivas av ett 4 kanals Mutant steg. Bifoga gärna länk till basarna som ni tipsar om! och kom ihåg att det gärna får vara så billigt som möjligt då jag ej är gjord av pengar,basarna får max kosta 2000:- styck.
Kan ju tillägga att jag vill spela musik högt inte nåt burp på några sekunder.

Trevlig kväll!
Senast redigerat av vinalkis (27 januari 2009)

1 142 Inlägg
26 januari 2009
kör med dubbla 12" tänkte sätta 15" i min 745a men dom på brl sa att du vinner inte så mycket på 12" och 15" bara de att de låter typ mer utanför bilen med 15" än med 12"... så ja satsar stenhårt på 12" rockford i min bil nu:P

4 074 Inlägg
26 januari 2009
vinalkis skrev:
Det är väldigt,väldigt mycket snack om att spela högt här i forumet nu!
och jag ska väl inte vara sämre! smile
Jag har tänkt skaffa mig 2st 12" eller 15" basar så BILLIGT som möjligt,alltså inga DD och GZ grejor mm..mm. Frågan är om nån vänlig själ kan hjälpa mig att hitta några som skulle passa mig? Det bör vara 2x2ohms spolar för dom ska drivas med varsitt mutant monoblock på 800wrms. Kommer uppgradera slutstegen så småningom men just nu är det dom som får vara maskin till basarna! Bilen är väl inte direkt optimal,volvo 745a men det ska ju vara en utmaning ochså! skulle vilja komma upp i så mycket db som möjligt. Har precis köpt mig 2s tRockford Fosgate P152S framsystem som ska drivas av ett 4 kanals Mutant steg. Bifoga gärna länk till basarna som ni tipsar om! och kom ihåg att det gärna får vara så billigt som möjligt då jag ej är gjord av pengar,basarna får max kosta 2000:- styck.

Trevlig kväll!

Ser att du bor i Borlänge! Kliv ner på brl å snacka med lasse han kan nog hjälpa dig med nåra fina basar!
Annars funkar ju Carpower basarna fint,finns på Ullared för 2199:- (15") tror jag det var,lite över ditt max men du kanske kan pruta lite! big_smile
Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
26 januari 2009
Swedenrockers skrev:
BJonsson skrev:
Ser att du bor i Borlänge! Kliv ner på brl å snacka med lasse han kan nog hjälpa dig med nåra fina basar!

Mvh

Bättre att prata med Lars, han installerar ju.

ja jo det är ju sant! men han kanske ska bestämma sig för basar innan han ska installera! big_smile
och det är väl lättare att prata med lasse om man ska pruta,han ä ju chef!

4 074 Inlägg
26 januari 2009
Swedenrockers skrev:
BJonsson skrev:
Swedenrockers skrev:

Bättre att prata med Lars, han installerar ju.

ja jo det är ju sant! men han kanske ska bestämma sig för basar innan han ska installera! big_smile
och det är väl lättare att prata med lasse om man ska pruta,han ä ju chef!

Snacka med Lars om vad som låter bra per krona o.s.v, sedan förhandla med Lasse om priset.
Inget som säger att det är lättare att pruta med chefen heller.big_smile

haha nej det har du ju fan rätt i! big_smile majj misstäjk

81 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Okej,tack tack! men nu va det ju så att jag ville ha tips på basar och inte på om jag ska pruta med chefen eller installatören! tongue kom igen nu ge mig några tips på billiga högtspelande basar!

81 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
ingen som spelat skapliga db med några billiga bra basar?

4 074 Inlägg
27 januari 2009
det verkar bara vara killar som har det dyraste här! mitt tips kör på 2st Carpower sonic 15"
dom är billigast på ullared.

Lycka till med bygget! kom förbi får jag lyssna är ju bara 6mil... smile

Mvh

199 Inlägg
27 januari 2009
cerwin vega v-max 15" basar spelar högt och kostar inte för mycket, RE audio sr 15" desamma

tokfrans
982 Inlägg
27 januari 2009
billigaste "spela högt basen" är nog faktiskt RE SR serien..

2st 12or har presterat 155.4dB i en jävligt bra preppad panda.. med 2st sinus live steg.. mkt bra byggare där.

vi spelade 156.8dB i en transit buss med 6st SR 15 med vanlig musik och den var helt sjuk.

finns säkert andra basar med men detta är dom JAG rekomenderar av egen erfarenhet och tyckte..

733 Inlägg
28 januari 2009
k1mm0 skrev:

2st 12or har presterat 155.4dB i en jävligt bra preppad panda.. med 2st sinus live steg.. mkt bra byggare där.

vi spelade 156.8dB i en transit buss med 6st SR 15 med vanlig musik och den var helt sjuk.

finns säkert andra basar med men detta är dom JAG rekomenderar av egen erfarenhet och tyckte..

dessa basar är till att rekommendera om man vil spela högt för billiga pengar kan jag säga, k1mm0 och deras transit var inte att skojja med när man hoppa in och lyssna smile

M.v.h. Emil

497 Inlägg
28 januari 2009
thulle1 skrev:
k1mm0 skrev:

dessa basar är till att rekommendera om man vil spela högt för billiga pengar kan jag säga, k1mm0 och deras transit var inte att skojja med när man hoppa in och lyssna smile

jo när du tycker det hörs högt så är det verkligen högt big_smile

31 Inlägg
28 januari 2009
Är ingen expert men Köpte själv 1 Kenwood 12a från ljudstudion.se för 999 och måste säga den är prisvärd iaf, driver ut den med ett mutantsteg och ett antal gas 12er är ju inga problem att spela ifrån=)

(Kan dock erkänna att jag är en idiot som använder lagomt med basboost och loud:P)

21 761 Inlägg
28 januari 2009
Lowgrein skrev:
(Kan dock erkänna att jag är en idiot som använder lagomt med basboost och loud:P)

Nja, idiot är ett starkt ord. smile

Man bör iaf veta vad som egentligen händer med slutsteget (tex strömförbrukning, kvalitet på utsignal osv) när dessa kontroller används, vilka fördelar och nackdelar det finns. Vill man ändå använda bassboost och/eller loudness så måste man ju få göra det, men man bör som sagt veta vad det innebär i praktiken för anläggningen. smile

31 Inlägg
28 januari 2009
Ja så längde de inte distar så ska de ju inte vara nå fara
Och man behöver ju inte överdriva basboosten

Sök