3654
Sök

Vag-Com + Varningslampa för bromskloss slitage Audi A4 -2000

Elektronik Ingenjör
8 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Hej,

Har fått en varningslampa att lysa om att bromsklossarna fram är dåliga, kan man via vag-com se vilken sida som den varnar på?

Då jag vet att dom inte är slitna försökte jag stänga av varnings funktionen via Ross-Tech's sida men det verkar inte fungera på min från -2000.
Softcode som jag har på grupp 17 Instrument är 00144, försökte ändra till 04144 vilket borde vara bara spolarvätske varningen aktiverad fast den tar inte min omkodning.

MVH
Johan

Audi A4 1.8 TS quattro Avant -2000

~Four Rings To Roule Them All~

SSS -12
3 217 Inlägg
26 januari 2009
Det kan ju vara så jävligt att kontakten har glidit ut ju... Har du kollat det än? Behöver inte nödvändigtvis vara svårare än så! Men du verkar besitta mer kompetens än jag ser det ut som, för när det kommer till datorerna i bilen så är jag nollställd! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Elektronik Ingenjör
8 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Ja visst kan det vara så, tänkte bara vara lite lat ifall det gick att läsa ut vilken sida som den varnar på nu när man har vag-com smile Kan ju mäta upp det med då det ska vara sluten lop om den inte ska varna.

Går det inte läsa ut får man ta och kolla man har ju 50 % chans att man ska ta rätt på en gång smile

Tack för ditt svar.

/Johan

~Four Rings To Roule Them All~

SSS -12
3 217 Inlägg
27 januari 2009
Har du möjligen en susning vad som kan göra att bilen varnar för ont om spolarvätska när kärlet är fullt? smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök