Som jag gjorde på min och kompisens 740
Hehe vissa kommer hata mig för detta nu men jag delar bara med mig av min kunskap!
Demoneta mätarhuset så du har räkneverket fritt så att säga, sen tar du en skruvmejsel av mindre modell och typ trycker på kuggen till dom olika siffrorna, tryck ganska hårt så kuggar den över fast åt fel håll om du förstår hur jag menar, detta funka kanon på dom 3 bilar jag gjort detta på! Dock har jag bara gjort detta då jag köpt nytt mätarhus och ställde det nya som den gamla stod!
Om du ska ha bilen i mer än 3 år eller iaf 3 besiktningar så kan du ställa miltalet på vad du vill, bilprovningen skiter i att bilen ena året har gått 50 000 och andra året 6 000 mil det har inte dom med att göra! (Dock har försäkringsbolaget det men det är en annan femma) Efter 3 besiktningar så faller dom gamla besiktningsprotokollena ur deras system och går inte att få tag på!
Inte som privatperson iaf! Så om du ställer mätarhuset från 50 000 mil till 6 000 mil och besiktar bilen tre gånger så kan man inte få tag på dom protokollen där det står att den gått 50 000 mil, lättare förklarat blir det inte!
Och nu på senare tid har dom börjat skriva ut miltalen på webben också när man söker uppgifter om ett annat fordon! Dock ändras denna siffra varje gång man besiktar bilen! Detta är inget att oroa sig för om man vill fuska med miltalen!
Tyvärr så var det väll mera "Flashback" stuk på detta inlägg då jag verkligen verkligen inte tycker om att folk fuskar med miltalen! Men man kan juh alltid hoppas att det är en fuskande person själv som köper bilen och får smaka på sin egen medicin eller hur?
//Fredrik