Finns prima exempel av Fordar som INTE läcker olja och mindre fina exempel på Volvo som läcker MASSOR med olja.. Visst har fordarna ett fint rykte där men det är ändå olika från bil till bil..
Min Sierra är billigare i längden än en 740 trots ett härligt oljeläckage.. Tror nog sjutton den är roligare också, kvaliteten på inredning spelar inte in på en vinterbil för min del iaf..
jo det är sant... bil till bil. Håller med dig. Men skulle ja välja skulle jag ta Volvo.
jo det är sant... bil till bil. Håller med dig. Men skulle ja välja skulle jag ta Volvo.
Det va ett bättre svar
tillbaka till topic då. Smartast är det ju att provköra och se vad du fastnar för.. ALLA bilar har för- och nackdelar.. Valet för dig beror ju helt på vad du är ute efter..
gillar varken 740 eller sierra men jag har haft en scorpio o fy fan vilket skit visst den fungerade men ful o ford sjukan. Volvon va ju trimmad så köp den tycker jag 740 väger inte mkt i baken de heller
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Skulle valt volvon bättre kvalité ,men ni säger att gammal 740is är slöa ? det finns ju dom som har gått 35k hårda mil och sedan finns det dom som gått 35k lugna mil och det gör en stor skillnad på motorn fast om du talar om förgasarmotorn så välj sierran
Senast redigerat av Pierre-na (28 januari 2009)
Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
testa båda bilarna o välj en egen uppfatning. det finns både bra och dåliga exempel av båda modeller.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
akta toppen på sierran bara, min har gått i bitar har en komplett 4x4lina om du är intresserad jag skulle nog valt volvon, men som nån skrev. testa båda och bilda dig din egen uppfattning
VOLVON! Ja du säger själv att allt var bytt på Forden, motor och allt, på en Volvo byter man inte motor för 100 000mil! Läs vibilägare, han som kört 140 000mil i en volvo 740-90, toppen var uppnött, men inget annat bytt förutom service! Drar ca 0.5liter olja på 1500mil
Nej aldrig en Ford! Vår 2009´focus med 380mil, totalt slut! Skrammel och startar ej i -15! Dumma lösningar överallt, allt känns smäck! och drar olja!!! Såldes förra veckan. puhhh
du kan ju inte jämnföra en ford focus från 2009 med en sierra från typ 92....
akta toppen på sierran bara, min har gått i bitar har en komplett 4x4lina om du är intresserad jag skulle nog valt volvon, men som nån skrev. testa båda och bilda dig din egen uppfattning
är de från en kombi kanske ja kan få köpa bakaxeln billigt
Alla sa till mig när ja kom med min sierra till skolan att den kommer rasa men icke ja körde som ett arsle i 2år med den. och kompisens 740 rasa 2 ggr... under 2 år av att svina med bilen fick ja byta bakdäck 2ggr och servopumpen inget annat. och han är fortfarande lika pigg nu som den var då...
kolla _glenne_ 's gamla cossie replika bra mycket snyggare än en gammal 740
VOLVON! Ja du säger själv att allt var bytt på Forden, motor och allt, på en Volvo byter man inte motor för 100 000mil! Läs vibilägare, han som kört 140 000mil i en volvo 740-90, toppen var uppnött, men inget annat bytt förutom service! Drar ca 0.5liter olja på 1500mil
Nej aldrig en Ford! Vår 2009´focus med 380mil, totalt slut! Skrammel och startar ej i -15! Dumma lösningar överallt, allt känns smäck! och drar olja!!! Såldes förra veckan. puhhh
du kan ju inte jämnföra en ford focus från 2009 med en sierra från typ 92....
Skit som skit typ.. Det finns en anledning till att det finns 219 fordor som är nyare än 94 år modell på blocket till salu fär under 10000:- och *bara* 44 Volvos trots att det garanterat sålts procentuellt fler volvos än Ford under den tiden...
Och tar man miltal t.o.m 20000 mil så finns det 17 Volvo och 77 Ford..
Kvalitet kostar, Ford är ingen kvalite, Så enkelt är det ju..
Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren,
Men ist för både Forden och Volvon hade jag köpt en Omega att sladda med
Har aldrig haft en sierra, så jag ska hålla käften om dom
DÄREMOT så har jag haft en Volvo...Den höll i 3 dagar, Good shit! Under dom 3 dagarna så hann det väl bli ca 45 raseriutbrott på skiten Om den startade så skulle man nog skynda sig ner till ica och köpa en triss lott, för då hade man fan en tur dag. Ruskigt slö, ful och obekväm att åka i. Kort sagt den i särklass sämsta bil affär jag någonsin gjort. Jag cycklar hellre än att köpa en till, kan inte tänka mig att det finns en vidrigare och sämre bil än Volvon. Så jag skulle valt forden. Nu är jag klar, så nu kan alla volvo "lovers" gå in och rösta ettor på min bil!
Mvh
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren Byggde dom sierror 98? Det visste jag inte.. eler är det bara du som har missuppfattat det hela?
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren Byggde dom sierror 98? Det visste jag inte.. eler är det bara du som har missuppfattat det hela?
Det är just att det är en Ford jag menar, 1 Tecken på vad det är för kvalite.... Hur många andra bilar av årsmodell 98 blir nobbade som inbytesobjekt? Tror möjligtvis lada kanske..
Lär ju hala upp Teknikens Världs "KÖP EJ"-tips från nr 16 1998
Humor
Lite mer on topic så tror jag nog att båda bilarna verkar vara ett vettigt köp spontant. Fint med ny koppling på Forden och fräsch kaross på sevenfortyn.
Svåra val, vad är det för färger på bilarna? (jäkligt viktigt )
haha, jag gillade texten om Sierra Det är ju sant de han skriver, rostiga tankar, dåliga skivor, dåliga synkringar och taskig kam på pinton. Men det är oxå dom vill jag påstå, efter de är Sierra i förhållande till 740 en riktigt trevlig bil som är pigg och tål svineri. En kompis hade först en 740 och nu en 945 tic, och visst båda bilarna känns rätt gedigna och goa att köra långt och stillsamt, men såfort de börjar svänga lr man ska gasa så är de ju skrämmande. Vad han fått problemet med koppingen ifrån vet jag inte? Glappa spindelleder och rostiga bromsrör, vilka bilar har inte de efter 20 år?
Ford är inte kända för kvalitet! De är kända för billiga bilar! Ser sällan en volvomotor som "dräller" olja, trots miltal, vår 2005 focus drog olja som gris! Sen hö man de flesta Sierror som låter tröskvärk, kamras mm mm
En kompis hade först en 740 och nu en 945 tic, och visst båda bilarna känns rätt gedigna och goa att köra långt och stillsamt, men såfort de börjar svänga lr man ska gasa så är de ju skrämmande
Lär ju bygga/fixa/dona/köpa om man ska svänga lite med känsla Original är ju inget att rekommendera.