3273
Sök

Länkarms byte volvo 850

241 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Är det svårt att byta länkarm på en volvo 850-94?

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
28 januari 2009
nej det är inga problem !

342 Inlägg
29 januari 2009
Jag fick nerslag på spindelleden på besiktningen och i å med att den sitter fast i länkarmen så bytte jag allt.

Åkte ner till biltema köpte en direkt hem å bytte och var nere 50min senare, hehe han såg häpen ut.

Men svar på din fråga, inte alls svårt, lossa spindelleden och dem 2 bultarna som håller länkarmen å bara tag bort den, montera sedan den nya. Klart.
Senast redigerat av vanten06 (29 januari 2009)

5 089 Inlägg
29 januari 2009
rekomenderar att göra hjulinställning efteråt, inte en kotte som vet om den nya länkarmen är lika lång som den nya.

\Lindgren

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 januari 2009
vad e det du skall byta? spindelled? för vissa modeller av -94 har lös spindelled... å vissa har fast...

har du d fasta så kostar länkarmarna 1500:- styck... om du inte köper 2st beg på skroten med lösa (dom e i aluminium) å sedan kollar du skicket på dess spindelleder så kanske dom är bra så e det ju bara montera å köra, annars köper du 2 st nya spindelleder å monterar, blir billigare i slutändan än att byta till de som har fast igen,

de ända nackdelarna är att du måste göra 4hjulsinställning och att du måste lära dig att inte ge fullt rattutslag (styrstoppet ser anurlunda ut)

Sök