Då var det dax för en liten uppdatering igen då det var länge sedan nu. Har lyckats få ner motorn på plats men dock inte lådan men de kommer
I och med att motorn skulle i så plockade jag bort framskärmarna och sidokjolarna igen för att undvika missöden med de. Såg då att de hade varit redigt kaxigt o kört utan sidkjolarna med tanke på bakhjulen, eller vad tycker ni?
Sidan utan kjolen
Såhär såg den ut under transporten, hjärtat i projektet
Motorn på pall
Hann inte ta nån bild på isättningen men såhär blev det när den var i iaf
Motorn tillbaka på sin plats
Och så en till
Motorrummet numera
Ska uppdatera lite mera nu när det börjar hända lite saker i garaget igen. Men har ju även min fars RX7a o fixa me innan sommaren så han också kan ut o leka på vägarna Thats all for now. Over and out!................................
Har dock inte hänt så mycket som jag skulle vilja men det är som det är Det som har hänt då, byggt avgassystem, passat in nya intercoolern, provmoterat takvingen, byggt en ny hållare till tändspolarna och satt dit nät & positionsljusen i fronten
Men går tydligen inte ladda upp bilder just nu så får avvakta innan de kommer upp
Tackar Tycker det me Hehe näe inte på ett bra tag men får jag hem tändkablarna så kan jag nog starta upp den nästa vecka hoppas jag på Ska till garaget strax o fästa upp nya tändspols-hållaren och batteriet ska försökas bli klart me så det är bara tanka o starta nästa vecka
Hehe hade inte monterat de på de bilderna, tyckte det var lättare o få i motorn utan de Men nu sitter pumparna där igen. Har däremot tagit bort ac rör o behållare men behåler pumpen pga remen. O servo vill ja inte ta bort hehe är nog segt o styra 265orna då
Eh de få kilona bryr jag mig inte om men tack endå.
VA!? Första racingbilen där kilona INTE är viktiga Men ska den inte användas så skulle jag monterat bort den. Dels så blir motorrummet renare men framför allt blir det mer plats = lättare att skruva.