3350
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#1321
Grejor till Sturesons STCC bmw:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946451_rin2mc.jpg
Lite reparationsbehov..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/946452_yx9jkj.jpg
Lite hela delar lånade från Ebbessons bil också för avgjutning av formar.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946453_1qe8q2.jpg
Sturesons tröskel var lackad med nån färg som inte tålde värmen eller ångorna från gelcoaten så den reste sig. Så det vara bara att skrapa rent, slipa och sen grunda samt lacka med ritkig billack innan vi kunde gjuta av form på den.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946454_5ainpp.jpg
Front och form på bakdel.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946456_23lfeu.jpg
Formar på trösklar.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946457_so157w.jpg
Form på front


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946458_u4c4wb.jpg
Ny bakstötfångare som vi gjutit delvis med textreme väv från svenska oxeon


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946459_ayi4v6.jpg
Gelcoatad i rätt kulör så de slipper lacka.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946460_tcugai.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/946461_965v4u.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#1322
Draperade ju förresten ett par mitsu evo 9 speglar för ett tag sen som jag glömt lägga upp bild på, tycker själv att de vart rätt vettiga.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/948098_dpaj2u.jpg

Lackade alla kanterna svarta efter drapering:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/948099_k7bmin.jpg

Kommer nog en bild snart på hur de ser ut när de sitter på bilen också, bad kunden fota och skicka smile


821 Inlägg
12 juni 2010
#1323
blev ett par riktigt snygga speglar


Team Carkings
2 300 Inlägg
12 juni 2010
#1324
Sjukt proffsigt arbete du gör Krille! Har aldrig tvekat på din kompetens.


SVK Customs
1 639 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#1325
CarbonLoader skrev:
Sjukt proffsigt arbete du gör Krille! Har aldrig tvekat på din kompetens.

Ja oftast blir det väldigt bra. Men det största problemet är våra fruktansvärda leveranstider sad
Men det är dem vi jobbar hårdast på att sänka drastiskt.
I dagsläget är vi tre som jobbar med gjutningen hela dagarna och mycket övertid, jag själv snittar mellan 60-80 timmar i veckan och mina gubbar ligger på ca 50 timmar i veckan.
Så vi har jobbat ifatt jävligt bra på sistone, men vi ligger tyvärr fortfarande efter med en del beställningar, bl.a en huv till Michels seat som ju inte vart bra i limningen, men till den har vi plockat fram formarna så de är klara att gjuta i så fort vi hinner. Samt vi ska även göra om stolparna och ögonlocken där det hade blivit lite skumt under klarlacken.

I nästa vecka kommer vi göra klart de sista delarna till PBZ Skylinen.
Bilen i sig med de delar som vi levererat hittills är på klarlack nu i helgen, så det kommer säkert upp lite bilder på den på PBZ-s hemsida i bloggen när den torkat, så håll utkik där! http://www.pbz.se/blog.php
Det som är kvar att göra till den är:
Stötfångare fram och bak, bak är gjuten men ska fixas till inför klarlack.
En framskärm.
Huvhalvorna ska limmas ihop och den ska göras klar för klarlack.
Trösklarna skickade vi upp ihop med deras gamla skärmar innan helgen.
Tanklocket är också gjutet och klart för klarlack, men vi ska limma fast gångjärnet och pinnen till låset också i det.
Sen ska vi även gjuta en kolfiber gtr grill till den smile
Senast redigerat av krille_hlm (12 juni 2010)


5 089 Inlägg
12 juni 2010
#1326
I mina ögon när du uppdaterar å så här så tycker jag du gör alla jobb väldigt snabbt.  Jag själv hade inte förväntat mig att en sådandära omvandling du har har gjort på både skylinen och vetten att det skulle gå på en vecka precis. Ska det bli bra tar det alltid lång tid så. Det vet ju alla;P

Bara att fortsätta jobba. Du gör ett skitsnyggt jobb tycker jag iaf!

\Lindgren

8 886 Inlägg
13 juni 2010
#1327
Tråden raderad på OT.
Inlägg som görs i projekttrådar ska handla om projektet och inget annat!
Övriga inlägg eller meningsskiljaktigheter tas via PM eller liknande.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
#1328
Arash har uppdaterat med ett par bilder i PBZ bloggen http://www.pbz.se/blog.php sedan lackeringen i helgen:

http://www.pbz.se/blog/wp-content/uploads/2010/06/lackad-1.jpg

http://www.pbz.se/blog/wp-content/uploads/2010/06/lackad-2.jpg


140 Inlägg
19 juni 2010
#1329
Hur går de med mitt lik? hänt nått mer än?tongue


SVK Customs
1 639 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#1330
Modj skrev:
Hur går de med mitt lik? hänt nått mer än?tongue

Nej tyvärr inte, vi har jobbat för fullt med pbz grejorna. Men nu är det klart och levererat, deras lackerare håller på med dem nu. Så på gatebil om två veckor blir premiären för kolfiber Skylinen.

Så nu när vi är klara med deras grejor kan vi äntligen fortsätta med bl.a din bil smile
Senast redigerat av krille_hlm (20 juni 2010)


10 Inlägg
21 juni 2010
#1331
Tjena Krille!. Bygger du burar med eller du bara bockar till rören till burarna så får man fixa resten själv?
vad tar du för bara att bocka till en bur?

Mvh andreas


SVK Customs
1 639 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#1332
andreaz_740 skrev:
Tjena Krille!. Bygger du burar med eller du bara bockar till rören till burarna så får man fixa resten själv?
vad tar du för bara att bocka till en bur?

Mvh andreas

Hej Andreas!

En bursats med exempelvis 25m rör (20m 40x2 och 5m 45x2,5) landar på 4500:- inkl moms.
Det inkluderar då bockning av rören.
Rören kostar 175:-/m för 45x2,5 och 150:-/m för 40x2

Vi bygger självklart burar. Pris från 10000:- för en bur som uppfyller minimikraven enligt SBF drifting reglementet:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/954899_nl6ryb.jpg

För en 6-punkts bur som uppfyller minimikraven enligt SBF racing reglementet så får du betala från 15000:-
En 8-punkts kostar 3000:- till:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/954900_7zn9hs.jpg

Sen om du vill ha kryss överallt, extra stag, förstärkningar till krängningshämmare m.m så bygger det på ännu mer. En TIG svetsad CrMo bur med massa extra stag kan landa på uppemot 40000:-

Såhär kan det se ut när vi bygger en tig svetsad CrMo bur:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/611385_zvcuic.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/609838_q1b178.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/611386_7jom81.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/609828_si03yh.jpg

Vi bygger även bågar som kan kompletteras till helburar, specialpris 6000:- för en båge till mazda miata inklusive pulverlack och montering! Här en båge som vi byggde till en TVR:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675852_wjq3ky.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675848_uzdurb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675839_fg5uk1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/662432_gzzhoo.jpg


10 Inlägg
28 juni 2010
#1333
Tackar för ett utförligt svar krille:)

Tanken är att buren ska andvändas i en volvo 945:a . Min tanke har inte varit att den skall andvändas till drifting. men man blev ju lite sugen på det nu när du nämnde det.  vad är det som gäller för dom burarna? ska dom vara tigsvettsade och certifierade?  eller man kan svettsa en sådan bur själv med mig/mag?   Ni brukar ju ha lite drifting i hlm, vad har ni för regler där angånde bur och sånt? 

Du skrev ju pris på bockning av en bur, hur många rör inkluderas i det priset? är det en bur som den som heter Nummer 1. eller där ingår kryss där bak med? 

Sen har jag en fråga till, tanken är att dörrarna ska lättas, så jag tänkte sätta i plastrutor i sidodörrarna. Är det något du har med?  Sen ska jag inte ha kvar dörrsidorna, har funderat lite på vad för material man kan andvända lättast till det, på johans stcc bil har vi andvänd kolfiber på den ena, men på bmw sitter det aluminium. Något sånt Hade ju varit smidigt att haft, är det något du har eller kan ordna?  eller det går att göra lätt i vanlig plast/glasfiber?   Det ska ju bara va helt plana skivor som kommer skruvas eller nitas dit.

Mvh andreas


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 juni 2010
#1334
andreaz_740 skrev:
Tackar för ett utförligt svar krille:)

Tanken är att buren ska andvändas i en volvo 945:a . Min tanke har inte varit att den skall andvändas till drifting. men man blev ju lite sugen på det nu när du nämnde det.  vad är det som gäller för dom burarna? ska dom vara tigsvettsade och certifierade?  eller man kan svettsa en sådan bur själv med mig/mag?   Ni brukar ju ha lite drifting i hlm, vad har ni för regler där angånde bur och sånt? 

Du skrev ju pris på bockning av en bur, hur många rör inkluderas i det priset? är det en bur som den som heter Nummer 1. eller där ingår kryss där bak med? 

Sen har jag en fråga till, tanken är att dörrarna ska lättas, så jag tänkte sätta i plastrutor i sidodörrarna. Är det något du har med?  Sen ska jag inte ha kvar dörrsidorna, har funderat lite på vad för material man kan andvända lättast till det, på johans stcc bil har vi andvänd kolfiber på den ena, men på bmw sitter det aluminium. Något sånt Hade ju varit smidigt att haft, är det något du har eller kan ordna?  eller det går att göra lätt i vanlig plast/glasfiber?   Det ska ju bara va helt plana skivor som kommer skruvas eller nitas dit.

Mvh andreas

Vad som gäller för godkännande och vad du får göra i olika klasser finner du på http://www.sbf.se/
Alltid bäst att läsa reglementet själv innan man gör något. smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
#1335
andreaz_740 skrev:
Tackar för ett utförligt svar krille:)

Tanken är att buren ska andvändas i en volvo 945:a . Min tanke har inte varit att den skall andvändas till drifting. men man blev ju lite sugen på det nu när du nämnde det.  vad är det som gäller för dom burarna? ska dom vara tigsvettsade och certifierade?  eller man kan svettsa en sådan bur själv med mig/mag?   Ni brukar ju ha lite drifting i hlm, vad har ni för regler där angånde bur och sånt? 

Du skrev ju pris på bockning av en bur, hur många rör inkluderas i det priset? är det en bur som den som heter Nummer 1. eller där ingår kryss där bak med? 

Sen har jag en fråga till, tanken är att dörrarna ska lättas, så jag tänkte sätta i plastrutor i sidodörrarna. Är det något du har med?  Sen ska jag inte ha kvar dörrsidorna, har funderat lite på vad för material man kan andvända lättast till det, på johans stcc bil har vi andvänd kolfiber på den ena, men på bmw sitter det aluminium. Något sånt Hade ju varit smidigt att haft, är det något du har eller kan ordna?  eller det går att göra lätt i vanlig plast/glasfiber?   Det ska ju bara va helt plana skivor som kommer skruvas eller nitas dit.

Mvh andreas

Hej.

Burar som man bygger enligt SBF bestämmelser går bra att MIG/MAG svetsa.
Rören man brukar använda är kalldragna sömlösa stålrör enligt EN 2391 normen.

När vi har drifting i hässleholm så kör vi modified så där är ej krav på bur i den klassen.
Dock om bilen ändå har bur så måste buren uppfylla minimikraven för driftingburar:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/954899_nl6ryb.jpg

I det angivna grundpriset för en bursats (4500:-) så får du 25m rör (20m 40x2 och 5m 45x2,5)
Rören kostar 175:-/m för 45x2,5 och 150:-/m för 40x2
Om man inte skulle behöva så mycket rör till huvudbågen (45x2,5) så kan man självklart få mer 40x2 istället smile
Så förutom de rören som bockas (huvudbåge, främre strävor och ev. toyota + hjälmkrossarstag) så får du ju med en del raka rör som du såklart själv bestämmer var i buren de ska användas.

Plast till rutor kan jag fixa, polycarbonate både vanlig och safirbelagd brukar vi använda.
Den safirbelagda är reptåligare dock rätt mycket dyrare.
T.ex kostar 3mm obehandlad ofärgad pc 1000:-/m2 medans 3mm safirbelagd pc kostar 2275:-/m2, kostnaden för sågning ingår.

Släta kolfiberskivor med 2 lager 2x2 twillväv tar jag 1600:-/m2 för, om du bara ska täcka för ett hål med lättast möjliga material, t.ex en dörrsida, så räcker det med en 2-lagers skiva.
Om du däremot kanske vill fästa något i den så ska den vara tjockare. Där kan vi dock förstärka den på utvalda ställen samt självklart även gjuta den med fler lager över hela skivan.
Varje extra lager kostar 800:-/m2
Om du köper en hel skiva på 2x1m blir priset 3000:- och 1500:- per extra lager.
Aluskivor och glasfiberskivor har ungefär samma vikt, så där är nog alu billigare.
Jag kan självklart ordna en massa olika sorters plastskivor i alla möjliga tjocklekar.

Alla priserna är angivna inklusive moms.


SVK Customs
1 639 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
#1336
Fick förresten ett litet mms från Arash häromdan:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/956073_3a5tks.jpg


Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
29 juni 2010
#1337
Fasen, får du nån fritid så som du ligger i? big_smile

Om man endå hade kunskapen och möjligheten till något sånthär, herregud! Ser så fruktansvärt bra ut alltihop!  Många tummar upp Krille! smile

No dice !

SVK Customs
1 639 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#1339
ChrilleBille skrev:
Fasen, får du nån fritid så som du ligger i? big_smile

Om man endå hade kunskapen och möjligheten till något sånthär, herregud! Ser så fruktansvärt bra ut alltihop!  Många tummar upp Krille! smile

Ja förra veckan så var jag faktiskt i soliga, varma London måndag till torsdag smile
Det var min älskade sambo Alexandra som tog mig dit som 30-års present på en underbar konsert med Norah Jones och så blev det några dagar extra också smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/956753_phhbco.jpg

Ursäkta lite off topic bild..


SVK Customs
1 639 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#1340
TwinsBilOchPlat skrev:
fyfan va fina fälgar !

Ja, de ser riktigt fläskiga ut smile
Ni får titta närmare på dem på gatebil i helgen.
Jag kommer att vara på plats där på lördagen, blir förmodligen mest hos PBZ.



Sök