2776
Sök

Varför 3" avgassystem på slöa bilar!?

114 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Varför sätter folk på 3 tums avgas på gammla slöa orginal bilar? Är det för att dom tycker det låter fränt eller tror dom att dom får ut mer effekt? Förstår dom inte inte att dom skämmer ut sej? Och om dom vill ha effekt, förstår dom inte att den blir strypt i skarven mellan grenrör och systemet? Finns inget som låter värre än t.ex. en gammal 740 gl med rakt 3 tum. Och på tal om rakt, jag har sett flera stycken här som skriver typ" raka rör till sissta burken" tror dom att raka rör är när det inte är några svängar på rören eller?

Var bara tvungen att skriva av mej lite. Inget illa menat, hoppas ingen tar illa upp..
Senast redigerat av chrizz (30 januari 2009)

Svensk Stridsvagn!
96 Inlägg
30 januari 2009
Dom tror att bilarna ska gå bättre hmm och det e skit coolt enl dom att det låter lite jobbigare ^^

THa EvOlUtion <<<<3 EMMA
http://www.SkaneSR.se Fetaste Street Race Sidan!
http://www.skanesr.se/viewtopic.php?f=4&t=5 Min Projekt Tråd

2 182 Inlägg
30 januari 2009
Dem tror bilen går fortare å tycker det låter fränare. Vilket är konstigt å jag håller med om att snikig sjufyranolla med 3 tums rör låter förjävligt.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

631 Inlägg
30 januari 2009
Umm... Va?

Jag satte 3" För att jag endå behövde byta ut hela avgassystemet.  och 3" låter bra mycket bättre än 2½" , klart man tänkte på det, men det är ju bara ett plus.

2 182 Inlägg
30 januari 2009
Arradin skrev:
Umm... Va?

Jag satte 3" För att jag endå behövde byta ut hela avgassystemet.  och 3" låter bra mycket bättre än 2½" , klart man tänkte på det, men det är ju bara ett plus.

Du har väl ingen slö orginalbil??

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

KTM 660
537 Inlägg
30 januari 2009
Arradin skrev:
Umm... Va?

Tror Ts stör sig på slöa bilar där ett 3" gör mer skada än nytta. Det ända du vinner på det på en sån bil är ljudet, fast vet i fan om man står ut med ljudet av en slö bil som bara låter.
Du menar väll din 850 hoppas ja?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 237 Inlägg
30 januari 2009
attentionwh*res smile  det är väl därför.. tongue

btw har själv 3'' men har ju turbobil.. smile
Senast redigerat av liquisole (30 januari 2009)

1 833 Inlägg
30 januari 2009
Jag har 3" system för att jag tycker det låter förjevla gött big_smile Sen så blir det lite varmt med 2.25 smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

\m/(><)\m/
742 Inlägg
30 januari 2009
TWR skrev:
Finns inget som låter värre än t.ex. en gammal 740 gl med rakt 3 tum.

Jo en 740gl med 4".. tror jag.. Men är det inte så att desto större avgasrör och färre dämpare desto mer effekt? tongue

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 januari 2009
det är väl upp till va å en va dom gör med sina bilar .
att ni orkar lägga ner energi på klaga så mycket
känner ni er hotade av folk som åker gammla volvos eller?  finns nog fjortisar så det räcker till er med

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

356 Inlägg
30 januari 2009
Men har ni inte lärt er ? Stort avgassystem på en slö bil = 500 hk. Sätter man sen i ett sportluftfilter från Biltema och neonrör under bilen så piskar man nog ur 200 hk till, speciellt om de är en volvo 740!

5 089 Inlägg
30 januari 2009
Det har väll med mottryck å grejjer att göra.. man brukar ju säga att 2,5" på en sugis, och 3" på en turbomotor.

\Lindgren

979 Inlägg
30 januari 2009
Förstår vad som menas. Men när det gäller just 3" så e folket nog medvetna att det inte ger ngn effekt utan dom är nog mest ute efter ljudets skull som många andra har sagt skulle jag tro. Jag anser mest att ska man byta avgassystem så ska man ha max 2,5" på en sugbil, särskillt 240/740 å dessa "slöa" bilarna som syftet är. Men som sagt, allt är upp till var & en. Ja har ingen super duper bil, men jag byggde ett 2,5" hela vägen med 3" burk i slutet för att få en härligt & dovt ljud då det är jätte svårt att få bra ljud ur min motor. De gav mer kräm i maskin än org, å låter bra oxå. Vill du/ni klaga på min bil oxå så gör att:)

Hpc

Avstängd
962 Inlägg
30 januari 2009
Svaret är att dom vill ragga på högstadietjejer för dom är misslyckade volvoraggare som måste kompensera med 3".

1 142 Inlägg
30 januari 2009
orka bry sig om vad folk har för avgassystem....

356 Inlägg
30 januari 2009
snoddas skrev:
orka bry sig om vad folk har för avgassystem....

orka ha ett brölande traktorljud i en bil utan effekt

1 255 Inlägg
30 januari 2009
prodrive skrev:
Svaret är att dom vill ragga på högstadietjejer för dom är misslyckade volvoraggare som måste kompensera med 3".

HAHAHAHAHA Låter så tragiskt men fan va sant de är ^^

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 januari 2009
Personer som fullständigt saknar motoröra, annars hade de hört hur illa det låter...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 255 Inlägg
30 januari 2009
Rquired skrev:
Personer som fullständigt saknar motoröra, annars hade de hört hur illa det låter...

Börjar gilla den här tråden massa sköna inlägg big_smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

terazzi
30 januari 2009
hahaha att ni orkar tjafsa om detta ^^
polaren i USA kör 4' på sin supra men så har den ju vart hos BL med wink
Går ganska skapligt smile

hahha men håller med, en orginalbil ska inte ha det..
Men tycker nästan det är värre med japsdämpare på en bil som inte e japansk..

Sök