Som rubriken lyder är detta tråden för dig som samlar på bil broschyrer och kanske har någon rolig gammal Instruktionsbok. (Även om du bara har några få så får du självklart lägga ut de med )
Allt från gamla Ferrari Instruktionsböcker till nyaste Volvon broschyren.
Jag har hur mycket bilbroshyrer som helst, Ett par knökfulla banankartonger med broshyrer finns ståendes i förrådet. Har ett par riktigt gamla, en bilkatalog från slutet av 1954 bla. Och även två Studebaker instruktionsböcker, från 1956 och 1957. Gamla broshyrer har jag hur mycket som helst av som sagt. Har en broshyr om Ford Cosworth och många många mer. Listan är nästan oändlig.
EDIT : Har en gammal Peugeot instruktionsbok liggandes någonstanns.
EDIT :EDIT : Två st Porsche Selection kataloger har jag
Har en original reklamtidning av Chevrolet från 1965. Kanske ska scanna in den om jag får scannern att funka. Sen har jag instruktionsböcker till Opel Rekord/Commodore ca 1969-70. En till Volvo 140 nånstans med.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Här kommer lite av mina böcker Allt är volvo Detta är dom äldre böckerna/broschyrerna som jag har i min samling mest pv, amazon och duett även lastbilsbroschyrer
Alla instruktionsböcker är sorterade efter årsmodell.
GT bilagorna är original NOS Boken som det står INSTRUKTIONSBOK FÖR VOLVO PERSONVAGN PV444 ÄR NOS och oläst till de första pv 444
Här kommer lite nyare instruktions böcker och service böcker 100-serien,200-serien,700-serien och 940. Nästan alla böcker är NOS i denna högen.
Här kommer mina dubbletter de flesta är även NOS här med.
Här kommer lite bilder på dom jag har i min ägo. Man har samlat på sig genom åren. Har MINST 10 banankartonger fullproppade med biltidningar, broshyrer, bilböcker, instruktionsböcker mm.
En av kartongerna med tidningar mm. En full tv kartong, och detta är inte allt. Ett par banankartonger till finns. Det är ju sjukt vad mycket man samlar på sig....
BILBÖCKER :
Några av mina bilböcker i en hög.
"Images Of Power" En bok utgiven av Volvo Lastvagnar. Med bilder på volvo fh16 roadtrain i australien.
"1991 Le Mans 24 Hours". Bok om Le Mans 1991.
"Harley Davidsson - The Complete History". En riktig tungviktare.
"Legendariska Bilar"
"Världens Främsta Klassiska Bilar" av Quentin Wilson.
"Boken Om Saab" utgiven av saab själva. Mycket intressant.
"Classic Brittish Cars" skriven av Geaham Robson & Michael Ware.
"Trucks In 1000 Photos"
"Bilen - En Designhistoria 1900-2001" av Penny Sparke.
"Muscle - A Celebration Of Powerfull Automobiles"
"Ultimate Autos" av Tom Stewart. (Förord av Jeremy Clarksson) :P
INSTRUKTIONSBÖCKER :
Studebaker data bok från 1957.
Instrukrions bok för Studebaker från 1957.
BROSHYRER :
Saab 9-4X BioPower Concept Broshyr. Inte alla som har en sådan här tror jag. :P
Buicks Modellprogram för år 2000. Park Avenue, Regal, Le Sabre och Century var modellerna som fanns för det året.