2416
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:
evilaudio skrev:

synd bara att optima e överprisat som faaaan.. 

finns batterier som är minst lika bra men som kostar mindre. smile

dock kör ja själv med optima men de skulle ja inte gjort om ja hade betalt "butikspris" för dom.

finns ju en anledning till varför dom kostar en del också! jag har laddat mitt biltema batterie nu i 2 dagar, samma med optima batteriet.
(optimabatteriet är 2 år gammalt!) biltema batteriet vet jag inte!

och jag prova både 2 i bilen. och jag tyckte det var extremt stor skillnad på ström!

jag har själv inte testat biltemas batterier men de finns andra batterier med samma teknik som optima som är lika bra fast för mindre pengar big_smile

Vars hittar man dom då?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

16 197 Inlägg
5 december 2011
-BASmannen- skrev:
evilaudio skrev:
Tryck_o_pys skrev:

finns ju en anledning till varför dom kostar en del också! jag har laddat mitt biltema batterie nu i 2 dagar, samma med optima batteriet.
(optimabatteriet är 2 år gammalt!) biltema batteriet vet jag inte!

och jag prova både 2 i bilen. och jag tyckte det var extremt stor skillnad på ström!

jag har själv inte testat biltemas batterier men de finns andra batterier med samma teknik som optima som är lika bra fast för mindre pengar big_smile

Vars hittar man dom då?

http://www.blekingebilradio.se/brand.html/banner

har kört med dessa i ett flertal byggen å dom pallar hyffsat med stryk innan dom ger upp.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
evilaudio skrev:
-BASmannen- skrev:
evilaudio skrev:

Vars hittar man dom då?

har kört med dessa i ett flertal byggen å dom pallar hyffsat med stryk innan dom ger upp.

Aha, men då kostar dom ju dubbelt så mycke som Biltemas, och jag ska ju inte stå och dra ur batteriet hela tiden, bilen kommer ju köras med, så det lutar nog åt ett Biltemabatteri wink

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

16 197 Inlägg
5 december 2011
-BASmannen- skrev:
evilaudio skrev:
-BASmannen- skrev:

Vars hittar man dom då?

Aha, men då kostar dom ju dubbelt så mycke som Biltemas, och jag ska ju inte stå och dra ur batteriet hela tiden, bilen kommer ju köras med, så det lutar nog åt ett Biltemabatteri wink

fast nu va de ju Optimas pris ja jämförde mot.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
evilaudio skrev:
-BASmannen- skrev:
evilaudio skrev:

fast nu va de ju Optimas pris ja jämförde mot.

Aa jo, de e ju billigare än Optima, men för mig duger ett Biltemabatteri big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

496 Inlägg
5 december 2011
Tänk på att biltemas batterier ska kompeterings laddas innan de används, De är endast trasnportladdade när de kommer till butik alltså typ 80%.

Ford fantast
1 607 Inlägg
5 december 2011
Billy__bob skrev:
Tänk på att biltemas batterier ska kompeterings laddas innan de används, De är endast trasnportladdade när de kommer till butik alltså typ 80%.

inget farligt funkar super. min bil brukar stå ett par dagar i sträck innan jag använder den. tips är att köra den någon dag mitt i veckan så behöver du inte vara orolig att det är slut. men om det står en vecka och det är kallt försvinner strömmen.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Team Breehäng
1 623 Inlägg
5 december 2011
Fiesta_Racing skrev:
Billy__bob skrev:

inget farligt funkar super. min bil brukar stå ett par dagar i sträck innan jag använder den. tips är att köra den någon dag mitt i veckan så behöver du inte vara orolig att det är slut. men om det står en vecka och det är kallt försvinner strömmen.

Okey, hur många Ah är ditt batteri på då, och hur gammalt är det?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Gött mos
1 096 Inlägg
5 december 2011
Inget fel på biltemas batterier.
Sen hör men vissa kalla det för skräp för att de blir ståendes för batteriet har tappat kraft, och dem kan ju aldrig tänka sig att det beror på att de har en generator som inte fått sig en översyn på 20år / 20 000 mil eller att de enbart kör en halv mil mellan varje kallstart i 10- smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

2 415 Inlägg
5 december 2011
Fiesta_Racing skrev:
Billy__bob skrev:

det jag menar är att det kan vara tomt från första början!! då varje gång jag kommer till biltema så står det alltid någon på utsidan som skall byta batteri, sen efter 5 minuter kommer dom in igen och det inte är någon ström på batteriet. och då måste dom ta tillbaka det och ladda upp det och även mäta strömmen, och det gör dom inte direkt utan det tar 1 dag. sen får du återkomma!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

21 761 Inlägg
5 december 2011
När man handlar ett bilbatteri hos tex Biltema så kan man i så fall "kräva" (eller åtminstone fråga om de kan göra) ett kontrolltest av batteriet, de säljer ju batteritestare med utskrift och då borde de kunna använda sig av en sån. smile

2 656 Inlägg
5 december 2011
Drönirettab skrev:
När man handlar ett bilbatteri hos tex Biltema så kan man i så fall "kräva" (eller åtminstone fråga om de kan göra) ett kontrolltest av batteriet, de säljer ju batteritestare med utskrift och då borde de kunna använda sig av en sån. smile

biltemas batteri är bra grejer det är/var tudor som gjorde dom iaf

21 761 Inlägg
5 december 2011
Jag tvivlar inte på att Biltemas batterier fungerar bra, men oavsett vilket märke man väljer så finns ju risken att batteriet har stått länge i lager och blivit urladdat. Därför skadar det inte att få "ett bevis" på att batteriet är fräscht när man köper det. smile

När en före detta jobbarpolare och jag hade ett blilljudsprojekt så köpte han bla lastbilsbatteri på en Mekonomenbutik. Jag hade sagt till honom innan att han kunde fråga i butiken om de kunde göra ett test så att vi visste säkert att det var ett bra batteri, det var inga problem och vi fick även en utskrift från testaren om jag inte minns fel.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 december 2011
Jag har kört biltemas batterier jämt, jag har iofs aldrig köpt ett nytt batteri men jag har bara goda erfarenheter av dem.
Jag är så jävla snål att jag alltid flyttar med bra batterier vid försäljning. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

496 Inlägg
5 december 2011
-BASmannen- skrev:
Fiesta_Racing skrev:
Billy__bob skrev:

Okey, hur många Ah är ditt batteri på då, och hur gammalt är det?

Har faktiskt inte biltema batteri men jobbar där. Kan även säga att det inte finns någon anledning till att testa det innan man köper ett batteri, det är ju därför man har garanti på sakerna. Och ja batterierna kan vara tomma om de nu stått i 1 mån utan att bli sålda.
Just därför sitter det lappar om att man ska kompleteringsladda dem som vissa andra också sagt.
Kan ju säga att riktigt många köper batterierna och att vi inte har spec mycket reklamationer. Så funkar bra gör dom och har själv kört med biltemas batterier utan några som helst problem.

Mvh Billy

21 761 Inlägg
6 december 2011
Billy__bob skrev:
Kan även säga att det inte finns någon anledning till att testa det innan man köper ett batteri, det är ju därför man har garanti på sakerna.

Men om batteriet är dåligt så börjar det ju inte helt plötsligt att fungera bara för att det finns en garanti.

Det jag menar är att om man köper batteriet och ska sätta i en annan bil, då har man kört hem bara för att konstatera att batteriet inte fungerar och måste köra tillbaka till butiken för att reklamera batteriet. Ganska onödigt om jag får säga det själv, speciellt ifall man har möjlighet att kunna göra ett test direkt i butiken. smile

1 319 Inlägg
6 december 2011
Drönirettab skrev:
Billy__bob skrev:
Kan även säga att det inte finns någon anledning till att testa det innan man köper ett batteri, det är ju därför man har garanti på sakerna.

Men om batteriet är dåligt så börjar det ju inte helt plötsligt att fungera bara för att det finns en garanti.

Det jag menar är att om man köper batteriet och ska sätta i en annan bil, då har man kört hem bara för att konstatera att batteriet inte fungerar och måste köra tillbaka till butiken för att reklamera batteriet. Ganska onödigt om jag får säga det själv, speciellt ifall man har möjlighet att kunna göra ett test direkt i butiken. smile

Vad menar du med *inte fungerar?*  Ok att alla batterier inte är fulladdade, men det ska man inte förvänta sig heller när man köper ett nytt batteri. Att däremot att ha fått ett _Trasigt_ batteri har aldrig hänt mig, och jag tror inte det är en vanlig företeelse?

Prövar du all elektronik i butiken innan du köper? Såsom dammsugare/borrmaskin?

Du får förklara din version av *inte fungerar*.

_----------'

Team Breehäng
1 623 Inlägg
6 december 2011
sleepyoh skrev:
Drönirettab skrev:
Billy__bob skrev:

Vad menar du med *inte fungerar?*  Ok att alla batterier inte är fulladdade, men det ska man inte förvänta sig heller när man köper ett nytt batteri. Att däremot att ha fått ett _Trasigt_ batteri har aldrig hänt mig, och jag tror inte det är en vanlig företeelse?

Men herregud! Det han menar är bara att det kan vara bra att testa batteriet i affären innan man köper det!! Det kan vara väldigt bra om man bor ca 15mil bort från affären, för det är ju lite onödigt att först åka 15 för att sedan montera batteriet och upptäcka att det är något fel på de, och behöva åka 15mil igen bara för att byta de!

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

1 319 Inlägg
6 december 2011
-BASmannen- skrev:
sleepyoh skrev:
Drönirettab skrev:

Men herregud! Det han menar är bara att det kan vara bra att testa batteriet i affären innan man köper det!! Det kan vara väldigt bra om man bor ca 15mil bort från affären, för det är ju lite onödigt att först åka 15 för att sedan montera batteriet och upptäcka att det är något fel på de, och behöva åka 15mil igen bara för att byta de!

Vad är det som brukar vara fel på batterier då? Som sagt man ska inte förvänta sig att batterierna är fullladdade. Jag prövar inte mina te:x dammsugare i affären, för att det kan vara något fel på den. Jag förväntar mig att den vara jag köper ska fungera. Vill ni stå och mäta på batterier, så för all del gör det. Inget jag skulle palla göra dock. smile

_----------'

Team Breehäng
1 623 Inlägg
6 december 2011
sleepyoh skrev:
-BASmannen- skrev:
sleepyoh skrev:

Vad är det som brukar vara fel på batterier då? Som sagt man ska inte förvänta sig att batterierna är fullladdade. Jag prövar inte mina te:x dammsugare i affären, för att det kan vara något fel på den. Jag förväntar mig att den vara jag köper ska fungera. Vill ni stå och mäta på batterier, så för all del gör det. Inget jag skulle palla göra dock. smile

Haha jo de har du ju kanske rätt i, men som jag skrev så bor man långt bort så kan de ju kännas drygt om man skulle få tag på ett "måndags ex! tongue

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Sök