3296
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

695 Inlägg
14 januari 2012
sammi77 skrev:
Varför är det så populärt? Missa inte:http://snipr.com/21p6dao

SPAMKRÄKSJUKAN..... Vidrigt...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

2 405 Inlägg
14 januari 2012
nesum skrev:
sammi77 skrev:

Hahaha det var ett fyndigt uttruck för denna jävla spammare som har förpestat garaget.org allt för länge

695 Inlägg
14 januari 2012
Nybergrobin skrev:
nesum skrev:
sammi77 skrev:

Hahaha det var ett fyndigt uttruck för denna jävla spammare som har förpestat garaget.org allt för länge

Någon borde juh kunna utrota hans IP från garaget.. Ingen som har en flaska cyklon B så röker vi ut denne?..

®™ Nuclear Performance

2 266 Inlägg
14 januari 2012
nesum skrev:
Nybergrobin skrev:
nesum skrev:

Någon borde juh kunna utrota hans IP från garaget.. Ingen som har en flaska cyklon B så röker vi ut denne?..

Har då anmält användaren nyss

svetsdiff !!!

2 405 Inlägg
14 januari 2012
PMPerformance skrev:
nesum skrev:
Nybergrobin skrev:

tyvärr så så får personen i fråga bara raderat konto. Det är ip-bann som gäller på detta troll

2 266 Inlägg
14 januari 2012
Nybergrobin skrev:
PMPerformance skrev:
nesum skrev:

tyvärr så så får personen i fråga bara raderat konto. Det är ip-bann som gäller på detta troll

Kan admin ip bannan dom?

svetsdiff !!!

Smålänning
7 887 Inlägg
14 januari 2012
PMPerformance skrev:
Nybergrobin skrev:
PMPerformance skrev:

Kan admin ip bannan dom?

Tyvärr räcker det kanske inte, särskilt om han inte har fast IP-address

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 405 Inlägg
14 januari 2012
PMPerformance skrev:
Nybergrobin skrev:
PMPerformance skrev:

Kan admin ip bannan dom?

Jag har ingen aning men man kan alltid hoppas smile  Just nu så förpestar detta troll vårat forum

Evildan
14 januari 2012
Trådstartare
PMPerformance skrev:
nesum skrev:
Nybergrobin skrev:

du var 5minuter före mig, nåväl, bort ska f*nskapet.

2 405 Inlägg
14 januari 2012
twin_cam skrev:
PMPerformance skrev:
Nybergrobin skrev:

Kan admin ip bannan dom?

Ber om ursäkt till trollet ifall jag är lite giftig men jag tror inte har har intelligensen som krävs för detta ifall han måste spamma ett forum för att göra reklam för sina produkter.

Evildan
14 januari 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
twin_cam skrev:
PMPerformance skrev:

Kan admin ip bannan dom?

Ber om ursäkt till trollet ifall jag är lite giftig men jag tror inte har har intelligensen som krävs för detta ifall han måste spamma ett forum för att göra reklam för sina produkter.

Äh, varför ska du be i mitt tycke en parasit om ursäkt?
Även om man blir nyfiken och tittar på skräpet han länkar till skulle jag hellre köpa produkten av något seriöst företag som inte beter sig på detta förkastliga vis.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 januari 2012
FINNBORN skrev:
Ska bara flika in lite om bromsoljan på biltemas bromsoksfärg. Sätt en slang på luftnippeln å sen genom ett hål borrat i kapsylen på en pet flaska. Löser allt drittel och kostar kanske 5 spänn att fixa om man tar med panten;). å sen e de bara papper när slangen tas bort som gäller.

Jag har såklart en sådan, annars är man väl bra dum? Du har aldrig varit med om att det sipprat ut bromsvätska kring nippelns gängor?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
14 januari 2012
Vet inte om detta varit uppe förut. Men jag funderar på att byta upp mig vad det gäller svets. Kraven är en billig enfassvets som ska klara både flusstråd och att användas med gas.

Har kikat runt lite och hittat ett alternativ som borde klara av det jag behöver den till och dessutom har ett fördelaktigt pris..

Länk till svetsen http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svetsn … 160-17175/

http://www.biltema.se/ProductImages/17/large/17-175_l.jpg

Någon som har erfarenhet av denna?

MVH Jonas

695 Inlägg
14 januari 2012
Farmer_power skrev:
Vet inte om detta varit uppe förut. Men jag funderar på att byta upp mig vad det gäller svets. Kraven är en billig enfassvets som ska klara både flusstråd och att användas med gas.

Har kikat runt lite och hittat ett alternativ som borde klara av det jag behöver den till och dessutom har ett fördelaktigt pris..

Länk till svetsen http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svetsn … 160-17175/

http://www.biltema.se/ProductImages/17/ … -175_l.jpg

Någon som har erfarenhet av denna?

MVH Jonas

Den funkar bra tycker jag, sålänge man kör med gas, funkar säkert bra med flusstråd också enligt vissa, men jag gillar de inte, jag kör med gas......
Senast redigerat av nesum (14 januari 2012)

®™ Nuclear Performance

Ubåtsingenjör
7 341 Inlägg
14 januari 2012
fantomen skrev:
Någon som testat deras blästerskåp?

kanske är ett sent svar .... men det är totalt värdelöst , sämsta skiten jag användt

485 Inlägg
14 januari 2012
köpte en mig svets idag men hade lite bråttom så glömde svetshjälm, så en fråga. är dom godkända hjälmarna, finns nån för 700 kr och finns för 99 kr. vill inte förstöra mina ögon pga billig svetshjälm/skärm.

Stölle
199 Inlägg
14 januari 2012
Nog ingen skillnad på dom på det viset, skillnaden är nog att den dyra är elektronisk, d.v.s Speedglas teknik.
Har en sån billig från bilema , var samma märkning på det glaset som glaset i ESABen vi har på jobbet. Sen har jag ju en ESAB speedglas hemma också iof ... men biltemas funkar minst lika bra anser jag.

Jag anar ugglor som får kläder.

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
14 januari 2012
Sam1r skrev:
köpte en mig svets idag men hade lite bråttom så glömde svetshjälm, så en fråga. är dom godkända hjälmarna, finns nån för 700 kr och finns för 99 kr. vill inte förstöra mina ögon pga billig svetshjälm/skärm.

Jag har en med speedglas teknik som jag köpte på Svedol för c:a 800 spänn. Är kanske ett år sen jag köpte den och har använt den en hel de på jordbruket där jag jobbar och den gör sitt jobb riktigt bra. Vad gäller  övriga skärmar så funkar dom oavsett prisklass bara att de som släker ner automatiskt är ruskigt smidiga. Är man en ovan svetsare så rekomenderar jag en med speedglasteknink då man ser vad man håller på med ända tills man tänder svetsen

485 Inlägg
15 januari 2012
Farmer_power skrev:
Sam1r skrev:

Jag har en med speedglas teknik som jag köpte på Svedol för c:a 800 spänn. Är kanske ett år sen jag köpte den och har använt den en hel de på jordbruket där jag jobbar och den gör sitt jobb riktigt bra. Vad gäller  övriga skärmar så funkar dom oavsett prisklass bara att de som släker ner automatiskt är ruskigt smidiga. Är man en ovan svetsare så rekomenderar jag en med speedglasteknink då man ser vad man håller på med ända tills man tänder svetsen

okej tack för svaret !  : )

* Studerande *
563 Inlägg
21 januari 2012
Någon som vet ett bra verktyg till beskärning/kapning utav (hård) plast? Behöver modifiera ett par ögonblock wink

Sök