3598
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

496 Inlägg
5 mars 2012
på torsdag öppnar vi nya varuhuset i Helsingborg kl 7.
tänkte bara informera så att ni visste de.

mvh billy

2 415 Inlägg
5 mars 2012
Billy__bob skrev:

mvh billy

vi?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
5 mars 2012
När öppnar det nya i Lund då? smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

73 Inlägg
8 mars 2012
Någon som har testat biltemas nya koaxialhögtalare?

633 Inlägg
8 mars 2012
Kanelbullen skrev:
Biltemas fm-sändare funkar mycket bra smile inget brus , jätte bra ljud  .... kostar 229 spänn , har uttag för usb o sdkort också, nu är det bara att koppla in basen ibilen , big_smile

de kan jag hålla med dig om dok så hittade vi våran FM sändare i falkenberg på returbilen den låg i en bil såg sen när jag va på biltema att den vart köpt där men fungera riktigt bra med usb o så

496 Inlägg
8 mars 2012
Tryck_o_pys skrev:
Billy__bob skrev:

mvh billy

vi?

Jag vi som jobbar där så klart,..

2 415 Inlägg
8 mars 2012
Menar väl de tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 mars 2012
Biltemas vindrutetorkare suger RÖV. Köpte såna där aerodynamiska snygga torkare, vilket jävla SKRÄP.

Blev tipsad av en polare att köpa torkare från wipers.se, kostade lika mycket som biltematorkarna typ så jag var lite orolig men fan va bra dom är. Spöar skiten ur skit-temas torkare.

633 Inlägg
21 mars 2012
FL3JM skrev:
Biltemas vindrutetorkare suger RÖV. Köpte såna där aerodynamiska snygga torkare, vilket jävla SKRÄP.

Blev tipsad av en polare att köpa torkare från wipers.se, kostade lika mycket som biltematorkarna typ så jag var lite orolig men fan va bra dom är. Spöar skiten ur skit-temas torkare.

jag köper mina torkare på jula och dem ha fungerat skit bra nu i snart 5månader hade dem under vintern också

kostade väl 40kr st

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 mars 2012
Vw-Andreas skrev:
FL3JM skrev:

jag köper mina torkare på jula och dem ha fungerat skit bra nu i snart 5månader hade dem under vintern också

kostade väl 40kr st

Är inte det vanliga torkare med metall-armar som trycker?

Dom jag köpte på wipers är såna här:

http://wipers.se/images/static_page/WIP-STA-sidan-480x220.jpg

Min ruta är så välvd och jobbig att vanliga torkare har svårt att hänga med (t.ex biltemas skit).
240:- inkl frakt och allt tycker jag är överkomligt. Jag var helt beredd på att köpa dyra Bosch-torkare om dessa inte fungerade, och då får jag inte ens en halv torkare för samma pris tror jag. smile

Gött mos
1 096 Inlägg
21 mars 2012
FL3JM skrev:

GeKås i ullared säljer Boschs egna vindrutetorkare till Biltema pris. Något att ha i bakhuvudet tills nåsta gång wink

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

* Studerande *
563 Inlägg
21 mars 2012
Den nya vår&sommar katalogen 2012 > Rena besvikelsen! (Same shit, different edition) mad

326 Inlägg
21 mars 2012
FL3JM skrev:

Lustigt, jag har ett par Wipersblad i garaget. Vilket skräp.. Dom satt på bilen en månad, sen åkte Biltemabladen på igen. Vilken lättnad, plötsligt blev det tyst på torkarna och bättre sikt igen. Aldrig mera Wipers.

Så man ska aldrig säga aldrig. Det som funkar för en kanske inte funkar för en annan.

1 062 Inlägg
22 mars 2012
Köper man "Realcarstyle" torkare eller annat skit från Biltema så för man skylla sig själv.
Deras premiumblad tycker jag dock är väldigt bra jämfört med många andra, klart prisvärda.

M.V.H.

Majestas
1 319 Inlägg
22 mars 2012
Allt är ju absolut inte skit på biltema !
Är där rätt ofta själv och handlar diverse "bra att ha grejor" osv osv.

Dock finns det vissa saker som håller mycket sämre standard än det andra. T,ex så kan många utav avgasböjarna va lite ovala.

Tänkte fråga om någon provat den nya svarta laddtrycksmätarn dom har fått in nu?
Någon sa att det är en exakt kopia på autogauge som tillverkas i Taiwan, och faktiskt ska ha en ganska bra kvallitet.... ?

Team VeboTrim

Turbobonde
277 Inlägg
22 mars 2012
_MaCCe_ skrev:
Tänkte fråga om någon provat den nya svarta laddtrycksmätarn dom har fått in nu?
Någon sa att det är en exakt kopia på autogauge som tillverkas i Taiwan, och faktiskt ska ha en ganska bra kvallitet.... ?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … are-32240/

En sån?

Jag köpte en sån för ett tag sedan, vad ska man säga om den då..
Tänk dig att motorn är avstängd, då pekar visaren rakt på noll-strecket som det visas på bilden. Men efter 1-2 månaders användning så ligger pekaren ungefär mellan det svarta och det vita strecket under, vilket leder till att mätaren visar 0.05bar för lite typ. Inte mycket men det stör mig.
Sen så hoppar visaren som en fisk på land när man ligger på halvgas eller mindre, dock stabil vid full gas som är det intressantaste! wink Ska försöka få tag på ett regulerat t-kors och se om det blir någon skillnad då den man fick med var bara en helt öppen variant.

In rust we trust!

Snäll pöjk
703 Inlägg
22 mars 2012
Tycker biltemas torkare fungerar bra! Hade Julas innan det och höll under ett års tid (tog ändå om hand och rengjordes)..
Men torkarna kanske ska bytas ut efter ett år men vet folk som aldrig byter torkare under deras år som ägare av en och samma bil..

Funderar på att inhandla handbromswire, handbromsbackar och bromsrör på Biltema (till Saab 9-3, 98-02) någon som vet att det är bra grejer? Sparar ju en massa hundralappar mot mekonomen eller liknande.

Ack vet jag förgasarmotorer!

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
22 mars 2012
Handbromsbackarna fungerar inte alls på V70N iaf. Pappa köpte sina där, tog jättedåligt fast man spänt justeringen. Tog beg backar från skroten då fungerade det direkt!

Tja!

* Voff voff *
10 694 Inlägg
22 mars 2012
Dennis_999 skrev:
Handbromsbackarna fungerar inte alls på V70N iaf. Pappa köpte sina där, tog jättedåligt fast man spänt justeringen. Tog beg backar från skroten då fungerade det direkt!

Stämmer bra det! Samma sak har hänt mig, min pappa och två kompisar. Verkar vara lite lite fel krökning på Biltemas handbromsbackar så dom passar inte mot trummorna helt enkelt. Anliggningsytan bli alldeles för liten.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 419 Inlägg
22 mars 2012
Brådhis skrev:
Dennis_999 skrev:

Stämmer bra det! Samma sak har hänt mig, min pappa och två kompisar. Verkar vara lite lite fel krökning på Biltemas handbromsbackar så dom passar inte mot trummorna helt enkelt. Anliggningsytan bli alldeles för liten.

//Brådhis

Håller med på de! Har justerat ut backarna så det typ ligger på nu och det tar hyfsat men inte bra!

Sök