2067
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Bike
6 april 2012
Trådstartare
ännu ett bevis wink

go biltema go wink

820 Inlägg
6 april 2012
jao kolla mina album, så har jag ett motorok där, skar när jag skulle sänka tillbaka motorn. snacka med biltema idag dom sa att 14 dagars öppet köp gäller inte längre, men eftersom den gav upp i gängorna så kliver en annan garanti in som gör att jag kan lämna tillbaka den, pengarna tiilbaka..hehe..så jag typ lånade ett verktyg av dem gratis igentligen..grymt.

* Voff voff *
10 694 Inlägg
6 april 2012
Bike skrev:
ok imponerande smile
fick du ny direkt på plats ?

Jepp! Hon gick bara och hämtade ett nytt skaft åt mig. Dock ej likadant som det jag hade för det hade utgått, men väl ett likvärdigt. Inget trassel alls.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
6 april 2012
Bike skrev:
känns rätt otroligt med biltema att dom lovar 10år

och inte allt för farliga priser
Är det någon som pajat ett verktyg från biltema och fått ut nytt på garantin ?
om det var lätt eller svårt

köpte deras 1/2" ledhandtag för 159kr. skiten gick av första gången den användes. åkte till biltema samma dag som jag köpte den och hämtade ut en ny. :-)

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 april 2012
Brådhis skrev:
Bike skrev:
känns rätt otroligt med biltema att dom lovar 10år

och inte allt för farliga priser
Är det någon som pajat ett verktyg från biltema och fått ut nytt på garantin ?
om det var lätt eller svårt

Mitt ena spärrskaft gav upp efter 2-3 år. Åkte till Biltema (utan kvittot!) och visade det trasiga och fick då ett nytt.

//Brådhis

Jag drog av ett dragskaft med hjälp av ett 4-meters rör, inga problem att få ett nytt men då nämnde jag iofs inte röret.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Snäll pöjk
703 Inlägg
6 april 2012
4-meters rör? fick du bort bulten sen då? :-P

Ack vet jag förgasarmotorer!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 april 2012
mangedif skrev:
4-meters rör? fick du bort bulten sen då? :-P

Nej skaftet gav ju upp, sabbade en mutterspräckare och gasolen räckte inte långt. Detta var innan jag köpte gassvetsen så det slutade med vinkelslip ner till gängtopparna, huggmejsel & rörtång.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

392 Inlägg
6 april 2012
ErikAxelsson skrev:
Köpte deras kallavfettning när jag var där senast. En 4-litersdunk. Fy FAN!! Det var nog det bästa jag varit med om, tummen upp big_smile

haha håller med den är grym, sjukt billig oxå big_smile

2 415 Inlägg
6 april 2012
Fillppa skrev:
ErikAxelsson skrev:
Köpte deras kallavfettning när jag var där senast. En 4-litersdunk. Fy FAN!! Det var nog det bästa jag varit med om, tummen upp big_smile

då har du inte provat många medel tongue hehe
hoppas biltema börjar sälja HD grön.. det ÄR grymt

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

392 Inlägg
6 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
Fillppa skrev:
ErikAxelsson skrev:

då har du inte provat många medel tongue hehe
hoppas biltema börjar sälja HD grön.. det ÄR grymt

njaa jag tyckte det funkade grymt bra till dom liter man fick för dom pengar man lade ut. tongue Jo HD grön är oxå bra, men rengör inte förgasare med den big_smile (egen erfarenhet, var tvungen å testa hehe) wink

Herr
1 722 Inlägg
6 april 2012

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

392 Inlägg
6 april 2012

Kompisen stoppade på sin A8 och en annan lade på sin saab 9-5 och det har då hållt hur bra som helst så vitt jag vet tongue

2 415 Inlägg
6 april 2012

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ.. inte den delbara. dom går sönder fort igen.. kör dom vanliga ist. du slipper dubbelt arbete..

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
6 april 2012
Mitt hat mot Biltema går inte att förklara! Enda som är bra med dom är att man gå därifrån.
Inte ens Trallskruven funkar! smäller ju för fan av!

Eller föresten, Deras kapskivor är faktiskt ganska bra! och lamell.
Men Resten....  hmm

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

BMW Fanatiker
191 Inlägg
6 april 2012
Har inte så mycket erfarenhet av biltema (rätt nya här i Växjö), vissa saker fungerar acceptabelt, skruvmejslar, hylsor och lampor.. andra saker fungerar mindre bra så som wipes (lämnar spår) och eltapen är stenhård och går av -.-

Skulle ALDRIG köpa bildelar där tongue

210 Inlägg
7 april 2012

Fungerar utmärkt om man gör rätt när man monterar den. Dra och slit i den lite så den blir lite mjukare och varmare. Se till att den är lagom anpassad för resp ände (den går att klippa i), häng den på drivaxeln och se till att fogen är ren och utan fett och limma ihop den. Låt limmet torka under ett visst tryck och ett antal minuter (håll med fingrarna ett tag bara). Låt den sen hänga där någon timme så är du säker på att limmet härdat och kräng den över var ände. Har limmet i fogen torkat kan du inte sära på den igen så det är bara till att dra och slita bäst du vill. Har aldrig felat för mig (mer än första gången men då slarvade jag genom att ösa på lim i en skitig fog) och jag har satt på några stycken på bilar.

Den stora, stora fördelen är att drivaxeln inte behöver demonteras!
Senast redigerat av Bosse-buss (7 april 2012)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
7 april 2012
Bosse-buss skrev:

Fungerar utmärkt om man gör rätt när man monterar den. Dra och slit i den lite så den blir lite mjukare och varmare. Se till att den är lagom anpassad för resp ände (den går att klippa i), häng den på drivaxeln och se till att fogen är ren och utan fett och limma ihop den. Låt limmet torka under ett visst tryck och ett antal minuter (håll med fingrarna ett tag bara). Låt den sen hänga där någon timme så är du säker på att limmet härdat och kräng den över var ände. Har limmet i fogen torkat kan du inte sära på den igen så det är bara till att dra och slita bäst du vill. Har aldrig felat för mig (mer än första gången men då slarvade jag genom att ösa på lim i en skitig fog) och jag har satt på några stycken på bilar.

då tycker jag det är smidigare med vanlig damask och en sådan här.
fast då krävs det några byten innan den betalar sig, men vad gör det när man vet att det kommer hålla? big_smile
Senast redigerat av Alex-s (7 april 2012)

plankan
7 april 2012
Trådstartare

Ja,och det gör jag aldrig om igen mad

Herr
1 722 Inlägg
7 april 2012
Bosse-buss skrev:

oKay, får prova den varianten på nästa bil, jag tog lös drivaxeln istället:) och krängde på en hel..

tack för svaret iaf.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
8 april 2012
Biltemas Lambdasonder till B230F? Hiss eller diss?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Sök