2337
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 415 Inlägg
8 april 2012
Dixieman skrev:
Biltemas Lambdasonder till B230F? Hiss eller diss?

hiss

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Mr Turbo
509 Inlägg
9 april 2012
Köpte en gummikoppling till min 740, höll två dar. Satte dit en begagnad(som såg lite annorlunda ut). Har nu hållt en hel vecka!

Turbo..Mr Turbo

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
9 april 2012
turbiz skrev:
Köpte en gummikoppling till min 740, höll två dar. Satte dit en begagnad(som såg lite annorlunda ut). Har nu hållt en hel vecka!

ah biltema kan dom slå igen och asfaltera en stor plan man kan leka på! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
Har en uppsättning "slagnycklar" från Biltema, som dock vekar ha utgått nu. Har haft dessa några år nu och misshandlat dom det grövsta, men dom ser fan ut som nya än, knappt åverkade i greppytan en gång.. Man kan tro att dom är helt nya.
Sen kan jag rekommendera Julas "Brytspakar 7 delar i Nylon"  Superba verktyg för att montera isär inredningar utan att få brytmärken.

Jag anar ugglor som får kläder.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
9 april 2012
Dj_Albert skrev:
Har en uppsättning "slagnycklar" från Biltema, som dock vekar ha utgått nu. Har haft dessa några år nu och misshandlat dom det grövsta, men dom ser fan ut som nya än, knappt åverkade i greppytan en gång.. Man kan tro att dom är helt nya.
Sen kan jag rekommendera Julas "Brytspakar 7 delar i Nylon"  Superba verktyg för att montera isär inredningar utan att få brytmärken.

ah och deras fasta nycklar håller också ganska bra, men använder man rätt verktyg till rätt endamål så fungar det!
men deras spärrnycklar och skaft. rasslar bara till, sen står man där elak som fan med sönderslagna fingrar ( slinter )

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
Har block, ring och lednycklar av annat märke ( 1st Baco o 1 st kamasa ) så använder just dessa väldigt sällan ur min biltemalåda, så jag har inte stresstestat dom, men kan gissa på att dom också håller mot rätt bra omild behandling.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
9 april 2012
Dj_Albert skrev:
Har block, ring och lednycklar av annat märke ( 1st Baco o 1 st kamasa ) så använder just dessa väldigt sällan ur min biltemalåda, så jag har inte stresstestat dom, men kan gissa på att dom också håller mot rätt bra omild behandling.

handlar man av märket kamasa och bahco så har man verktyg resten av sitt liv!

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
Jo du, det är sant. Tur att man har en far som är allergiskt mot orden "bilverkstad" , "lämna bort jobb" , "mekaniker" och "lågbudget"  så man slipper handla dyra verktyg själv tongue Bra att kunna åka dit o låna verktyg o mekplats utan att bli ruinerad tongue dock farmin som köpte biltemalådan till mig en gång i tiden som "första verktygen i meklivet"

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
9 april 2012
Dj_Albert skrev:
Jo du, det är sant. Tur att man har en far som är allergiskt mot orden "bilverkstad" , "lämna bort jobb" , "mekaniker" och "lågbudget"  så man slipper handla dyra verktyg själv tongue Bra att kunna åka dit o låna verktyg o mekplats utan att bli ruinerad tongue dock farmin som köpte biltemalådan till mig en gång i tiden som "första verktygen i meklivet"

enda rätta det! sitter i samma sits som dej. Farsan och jag har en verkstad ihop. håller bara på med skojj! Hobbylek bara. så har väl tillgång till det som dom flesta drömmer om! sett en massa stackare som står ute under nått halvtaskigt partytält och meckar! eller har nån gammal lada med jordstampat golv och taket läcker som ett jäkla såll.. Ska inte klaga alltså!

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
haha nää.. Har ett uppvärmt maskingarage på jobbet som ja brukar va o meka i , och ett mindre halvuppvärmt garage hos farsan, och ett stort garage via en polare med värme o tvåpelarlyft i , så ja klagar inte ja heller tongue Polarn har nog mer än hälften av alla prylar från biltema, typ kompressor, slangvindor, verktyg, belysning, mutterknackare x3.. ja hur mycket som helst o skillnaden är solklar mot jobbets o farsans kvalitetsgrejer.  T.ex slangvindan till tryckluften har fast slang o icke justerbart slangstopp, medans Cejn-vindorna på jobbet har justerbara fjädrar o slangstopp, utbytbar anslutningsslang och löstagbart väggfäste i metall, biltemas har integrerat fäste i plast.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
9 april 2012
Dj_Albert skrev:
haha nää.. Har ett uppvärmt maskingarage på jobbet som ja brukar va o meka i , och ett mindre halvuppvärmt garage hos farsan, och ett stort garage via en polare med värme o tvåpelarlyft i , så ja klagar inte ja heller tongue Polarn har nog mer än hälften av alla prylar från biltema, typ kompressor, slangvindor, verktyg, belysning, mutterknackare x3.. ja hur mycket som helst o skillnaden är solklar mot jobbets o farsans kvalitetsgrejer.  T.ex slangvindan till tryckluften har fast slang o icke justerbart slangstopp, medans Cejn-vindorna på jobbet har justerbara fjädrar o slangstopp, utbytbar anslutningsslang och löstagbart väggfäste i metall, biltemas har integrerat fäste i plast.

Man ska ju också då förstå att kvalitén beror ju på priset, man får saker som allt som oftast gör sitt jobb till en mindre kostnad, och förlust av finesser tongue

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
Jo precis, prisskillnaden på dom två slangvindorna är typ 1.100:- om ja inte minns fel, Cejn vindan kostar 1.900 listnetto :p

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
9 april 2012
Dj_Albert skrev:
Jo precis, prisskillnaden på dom två slangvindorna är typ 1.100:- om ja inte minns fel, Cejn vindan kostar 1.900 listnetto :p

ah men en slangvinda tycker jag man ska kosta på sig en ordentlig från början, Så man slipper strul!

Stölle
199 Inlägg
9 april 2012
Exakt, dels brukar rullmekanismen hålla längre/bättre och dels brukar slangen va av bättre kvalité på de dyrare.
Samma sak med kabelvindor.. har en billigare modell i firmabilen, o den är värdelös rent ut sagt. Hemma har jag en i plast som kostade 199:- på OBS en gång i tiden, och en uråldrig sak i plåt, skulle aldrig byta bort dom två, inte ens mot en sån där gul "Proffskabelvinda" .. Den uråldriga i plåt har t.o.m kullager från SKF tongue tror inte ens att det är lager i nyare diton

1 365 Inlägg
10 april 2012
Fast jag har bara lyckats vrida av minstingen i spärrskaftserien. det har å andra sidan hänt 3 ggr. Sen köpte jag Ampro och den verkar hålla för vad fan som hellst

NoFantasy skrev:
Dj_Albert skrev:

ah och deras fasta nycklar håller också ganska bra, men använder man rätt verktyg till rätt endamål så fungar det!
men deras spärrnycklar och skaft. rasslar bara till, sen står man där elak som fan med sönderslagna fingrar ( slinter )

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
10 april 2012
Biltemas Vattenpumpar (b230) då... Bra eller dåligt?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 april 2012
Dixieman skrev:

har aldrig haft nå problem med dom. och då har jag säkert handlat 15 stycken där.
så köp på du smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

820 Inlägg
10 april 2012
Dixieman skrev:

vet inget om deras b23 pump..MEN kan intyga att till bmw m50 motorn etc..så säljer biltema den förstärkta pumpen, är samma pump som kan anses som lite tuffare av andra ställen..så jag blev lite chockad när min icke förstärkta pajjade och var till biltema, öppnade lådan inne i butiken och: ahaaaaaaa:D..

så den till rödblockarn lär nog duga oxå hehe..lång förklaring till nåt så kort! smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 april 2012
Dixieman skrev:

Har varit bra, men Biltema byter ju leverantörer ofta så det kan ju ha ändrats.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

633 Inlägg
10 april 2012
RD_87 skrev:
Dixieman skrev:

Har varit bra, men Biltema byter ju leverantörer ofta så det kan ju ha ändrats.

hur vet du att dem gör det?

Sök