1719
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Totalt okunnig
413 Inlägg
26 april 2012
Lite småsur då jag hade tänkt att köpa sådana"rörhögtalare" men när jag väl kom till butiken så hade dom utgått. Men blir att leta vidare.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

820 Inlägg
26 april 2012
nu har jag inte hängt med i hela tråden..är ju rätt mycket så denna fråga lär finnas redan.

men är det nån som har kört med nån av deras 3 styckna polermaskiner?..börja snart dra ihop sig för att jag ska börja polera T5Raktorn här! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
26 april 2012
har slutat handla på Feltema! finns ingenting som håller! gör om gör rätt!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

820 Inlägg
26 april 2012
njaa..känns som förr i tiden hehe..mycket som duger nu tycker jag iaf..

733 Inlägg
26 april 2012
Jag har kört en del med deras Vax och polermaskin, den med dubbla kuddar alltså. Den fungerar väl helt OK enligt mig, skulle jag köpa en ny maskin skulle jag dock köpa en med enkel kudde, känns som att dom är mer lättarbetade och funkar bättre att polera med enligt mitt tycke. smile

820 Inlägg
26 april 2012
benz_89 skrev:
Jag har kört en del med deras Vax och polermaskin, den med dubbla kuddar alltså. Den fungerar väl helt OK enligt mig, skulle jag köpa en ny maskin skulle jag dock köpa en med enkel kudde, känns som att dom är mer lättarbetade och funkar bättre att polera med enligt mitt tycke. smile

aha oki..för var den jag fundera på..men sen köper man ett dyrare slipmedel osv på ett annat ställe. då..var mer om dom hade oki hastighet så det inte bränner lacken..enkel kudden då

2 600 Inlägg
26 april 2012
kör med deras poler maskin enkelhuvudet har bytt själva huvudet till ett mindre och maskinen blev trevligare att använda.  men skulle jag köpa ny poler maskin skulle jag köpa en 3m eller liknade.

gör som jag kör gubba racer=)

820 Inlägg
26 april 2012
klimpan skrev:
kör med deras poler maskin enkelhuvudet har bytt själva huvudet till ett mindre och maskinen blev trevligare att använda.  men skulle jag köpa ny poler maskin skulle jag köpa en 3m eller liknade.

ahaa oki coolt

Snäll pöjk
703 Inlägg
27 april 2012
Har både enkel kudde och dubbel! Den förstnämda har jag använt en gång, sjukt kass! Den med dubbla kuddar fungerar dock klockrent! Blir grymt resultat! Obs! Köpt på claesOhlssons men säkerliggen samma maskiner fast olika färg, liksom också Jula har. Så slösa inte pengarna på en maskin med enkel kudde om det inte är den modellen som ser ut som en vinkelslip :-P. Ska visst vara bra!

Ack vet jag förgasarmotorer!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
27 april 2012
Bestämmt mej nu, ska plocka reda på allt som har med biltema att göra i en låda! sen åka ner med skiten och lämna på deras kundservicve! Blev så jävla elak idag så det flög maskiner och verktyyg åt alla håll!
dom ska fan inte sälja saker om de inte fungerar! SKROT är vad de är!

2 419 Inlägg
27 april 2012
NoFantasy skrev:
Bestämmt mej nu, ska plocka reda på allt som har med biltema att göra i en låda! sen åka ner med skiten och lämna på deras kundservicve! Blev så jävla elak idag så det flög maskiner och verktyyg åt alla håll!

tror nog det beror på den som använder dem! antalet i den här tråden som är nöjd med större delen grejer de köpa är ju mer än de som inte är nöjda!

Köpt det mesta i verktygsväg där och allt funkar ju inte proffskvalite på allt men för den pengen är det ju inget att klaga på!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 april 2012
strandberg31 skrev:
NoFantasy skrev:

tror nog det beror på den som använder dem! antalet i den här tråden som är nöjd med större delen grejer de köpa är ju mer än de som inte är nöjda!

Köpt det mesta i verktygsväg där och allt funkar ju inte proffskvalite på allt men för den pengen är det ju inget att klaga på!

Ja klart de, för jag tillhör inte katergorin bond/vebomeckers!

Snäll pöjk
703 Inlägg
28 april 2012
Parkeringsmek?
Nä men jag köper alltid grejer på biltema och tycker det är riktigt bra! Visst inte "styling tillbehör" men reservdelar och det är bra skit! Likaså verktygen! Har ett set med diverse olika verktyg som man klarar sig långt på (999:-) och fungerar jättebra! Däremot måste jag dissa deras mc-avdelning, finns mkt bättre grejer för nästan samma pris!

Ack vet jag förgasarmotorer!

Majestas
1 319 Inlägg
28 april 2012
Var dum i huvudet och använde deras soppaslang, till E85 dessutom !
Har nu efteråt läst om folk som haft problem med dessa slangar redan till vanlig bensin.

Ska tydligen spricka och variera i storlek redan efter ETT år !

Så köp INTE deras soppaslang, om det inte är t,ex till en Folkracebil osv  smile

Team VeboTrim

152 Inlägg
28 april 2012
ja köpte en rulle soppa slang. ville byta eftersom den gamla hade börjat spricka lite här o var. men biltemas soppa slang höll i 3veckor och knappt några km, sen sprack den och de pissa bensin på hela golvet. klippte till en ny bit från rullen o satte dit. den höll knappt en vecka och sen sprack den me.

kanske fel på den rullen ja fick men ja skulle nog fundera en extra gång innan ja köper soppaslang hos biltema igen.
men allt annat ja köpt på biltema har de varit prima kvalité på!

_MaCCe_ skrev:
Har nu efteråt läst om folk som haft problem med dessa slangar redan till vanlig bensin.

Så köp INTE deras soppaslang, om det inte är t,ex till en Folkracebil osv  smile

2 415 Inlägg
28 april 2012
_budde_ skrev:
ja köpte en rulle soppa slang. ville byta eftersom den gamla hade börjat spricka lite här o var. men biltemas soppa slang höll i 3veckor och knappt några km, sen sprack den och de pissa bensin på hela golvet. klippte till en ny bit från rullen o satte dit. den höll knappt en vecka och sen sprack den me.

kanske fel på den rullen ja fick men ja skulle nog fundera en extra gång innan ja köper soppaslang hos biltema igen.

_MaCCe_ skrev:

jag köpte  bensinslang där. funka jättebra. men det var väl bara min vanliga tur då. när ni köpte era slangar där. var det den med väv i?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
28 april 2012
Jag köpte denna för 1 årsen. till båten
http://biltema.se/sv/Bat/Pump/Lanspump/Lanspump-259750/
funkade jätte bra i 2 minuter. sedan fastna det skräp i det alu filtret. lossa "hållaren" tog bort filtret, vips så funka den bättre. innan tog det ca 25 min och tömma båten. nu tog det ca 2 minuter.. jätte bra. och går den sönder så köp ny likadan... kostar ju bara 150 kr.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

152 Inlägg
28 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
_budde_ skrev:

_MaCCe_ skrev:

jag köpte  bensinslang där. funka jättebra. men det var väl bara min vanliga tur då. när ni köpte era slangar där. var det den med väv i?

denna va de nog, så väv är de i den.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ang-52400/

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 april 2012
_budde_ skrev:
Tryck_o_pys skrev:
_budde_ skrev:

denna va de nog, så väv är de i den.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ang-52400/

Jag vet inte hur de lyckas men jag har fått både bra & dålig slang på biltema. Jag har varit nöjd med deras armerade kylarslangar på lösmeter, haft problem med vissa soppaslangar & vakumslangen är katastrofal.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 517 Inlägg
28 april 2012
poppnitpistolen inget bra då den gick sönder med ca 200 nittar.   smile
Senast redigerat av Tubbex (28 april 2012)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Sök