2823
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Avstängd
10 388 Inlägg
11 maj 2012
Har inte heller haft några problem med limmet, och då har jag över en femårsperiod använd ett gäng burkar.

Handhavandefel? (Inget illa menat med det dock)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Pim_Pim
11 maj 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Har inte heller haft några problem med limmet, och då har jag över en femårsperiod använd ett gäng burkar.

Handhavandefel? (Inget illa menat med det dock)

Kan ligga något i det.

210 Inlägg
12 maj 2012
Jag har noterat att tamejfan alla överallt har en kompis vars motor rasade pga biltema, om detta var sant så skulle det väl inte finnas några bilar kvar i Sverige? Dessutom är det alltid en kompis, halvsyrrans morbror eller grannens pokerpolares moster....

Dagens bästa! smile

Smålänning
7 887 Inlägg
12 maj 2012
Det är med biltema som med allt annat.

Monterar du grejerna riktigt och som man ska så håller det oftast minst lika bra som originalgrejer, men sen är Biltema "gör-det-självarnas" paradis, och när folk som egentligen inte kan ska göra själva, ja då kan de gå som det går.

Jag har aldrig haft bekymmer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

945 Inlägg
12 maj 2012
Någon som vet något om denna produkt?  http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … r-8-24797/

Är den värd sitt pris? bra ljud i den? tongue

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Avstängd
10 388 Inlägg
12 maj 2012
Sickan_ skrev:
Någon som vet något om denna produkt?  http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … r-8-24797/

Om ingen svarar innan så kan jag snart besvara dig, då det ska in just den i en bil i familjen.

Kan dock säga att den KÄNNS (rent fysiskt) galet "ordentlig". Men hur den låter vågar jag inte säga något om än

945 Inlägg
12 maj 2012
it_mutt skrev:
Sickan_ skrev:

Om ingen svarar innan så kan jag snart besvara dig, då det ska in just den i en bil i familjen.

Kan dock säga att den KÄNNS (rent fysiskt) galet "ordentlig". Men hur den låter vågar jag inte säga något om än

Okej ja den e rätt ordentlig.. Har nyss kopplat in den i min bil och ljudet blev juh bättre. Man kan jämföra den med det stora ljudpaketet som sitter i saab 9-5. Så det duger gott och väl i en bruksbil tycker jag iaf smile

det enda du behöver köpa till är lågnivåkablar! Han i butiken sa att man måste köpa ett helt kabelset så jag gjorde det med sen när ja kom hem såg jag att alla kablar är med utom lågnivå.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
12 maj 2012
deras torkarblad är fruktansvärt bra!

i ungefär 1 månad..

Avstängd
10 388 Inlägg
12 maj 2012
Sickan_ skrev:
it_mutt skrev:
Sickan_ skrev:

Okej ja den e rätt ordentlig.. Har nyss kopplat in den i min bil och ljudet blev juh bättre. Man kan jämföra den med det stora ljudpaketet som sitter i saab 9-5. Så det duger gott och väl i en bruksbil tycker jag iaf smile

det enda du behöver köpa till är lågnivåkablar! Han i butiken sa att man måste köpa ett helt kabelset så jag gjorde det med sen när ja kom hem såg jag att alla kablar är med utom lågnivå.

Mjo, kollade manualen på nätet om vad som behövdes osv. Där den ska kopplas in kommer 2st användas. Förväntar väl inte mig direkt att det ska spela äschlet av någon, utan det ska mer sättas för att få lite mer tyngd i ljudet. Och även i detta fall ska den kopplas in i en bruksbil som körs av en 50+ -gubbe (min far tongue )

Trevligt att få höra att en inte är helt kiss-kass-värdelös iaf smile (även om det varken är jag själv som ska lyssna på den eller har betalt den tongue )

484 Inlägg
12 maj 2012
Alex-s skrev:
deras torkarblad är fruktansvärt bra!

i ungefär 1 månad..

Håller med... mina är ett par månader gamla och på ena torkarbladet har gummit släppt på 2 ställen! big_smile

Föddes till att älska Volvo.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
12 maj 2012
Tycker mer snarare att de för oljud. Känns som blandad kvalitet. Köpte ett par 'flatblade' när de var nya och billiga har säkert hållt i 4½ år nu. Vänder sig som de ska och ger inget oljud även vid väldiigt lite regn.

På en annan bil så köpte jag andra de gnisslade satan även vid lagom/mycket regn. Kan säkert ha lite att göra med vad det är för 'hinna' på rutan med.

2 415 Inlägg
12 maj 2012
Extrazz skrev:
Tycker mer snarare att de för oljud. Känns som blandad kvalitet. Köpte ett par 'flatblade' när de var nya och billiga har säkert hållt i 4½ år nu. Vänder sig som de ska och ger inget oljud även vid väldiigt lite regn.

På en annan bil så köpte jag andra de gnisslade satan även vid lagom/mycket regn. Kan säkert ha lite att göra med vad det är för 'hinna' på rutan med.

a det är klart. har du en ruta som är "torr som öken" så är det klart, då gnäller alla torkare. prova köra ett fint "vax" över rutan med maskin. polera flera gånger.. sen torkar du av flera gånger. sen kan du prova torkaren. lovar det kommer inte gnälla något. det gör jag på alla mina bilar och torkarna börjar ju gnälla pga av de går tort.. ett hjullager gnäller ju också om det går utan fett. motorn gnäller också om du kör utan olja! så vaxa rutorna så ökar ni även säkerheten...
Senast redigerat av Tryck_o_pys (12 maj 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 798 Inlägg
12 maj 2012
Bland de bästa ja köpt på biltema är iallafall deras verktyg för att lossa gamla styrleder är ett långt skaft med två tänder längst fram. Bytte styrleder o stag på min 528 idag o de verktyget var oumbärligt då
Senast redigerat av fredde85 (12 maj 2012)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
12 maj 2012
Tycker det är synd att de har plockat bort deras remhjulsbortdragare de hade för ett par år sedan.

typ ett 4kantsrör med handtag och en liten klack i ena änden. en bit rem som man spände runt remhjulet och upp i 4kantsröret så man höll emot. sen var de bara att lossa bulten till hjulet.

486 Inlägg
12 maj 2012
Extrazz skrev:
Tycker det är synd att de har plockat bort deras remhjulsbortdragare de hade för ett par år sedan.

typ ett 4kantsrör med handtag och en liten klack i ena änden. en bit rem som man spände runt remhjulet och upp i 4kantsröret så man höll emot. sen var de bara att lossa bulten till hjulet.

Typ sånna dom säljer på mekonomen?wink

16 197 Inlägg
12 maj 2012
Extrazz skrev:
Jag har då inte fått det att funka! Skulle laga lite släpp i bilklädslen och klä en dåvarande baslåda.  Slutade med att man använde våtrumslim istället.

den FÖRSTA modellen av spraylim biltema hade va inte så bra men jag har kört med den i mina 4 sista ljudbyggen å den funkar kalas så länge man använder den rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

210 Inlägg
13 maj 2012
Extrazz skrev:

Tänk på att själva torkararmen måste ligga vinkelrätt mot vindrutan. Gör den inte det så vänder inte bladet när det går åt det ena hållet utan hackar på rutan. Många bilar har jag bockat till armarna på och sen fått tysta och smidiga torkarslag utan att ha behövt byta bladen. Hackande kan också uppstå om bladen är så gamla och torra så de helt enkelt inte vänder vid varje ändslag trots att armarna har rätt vinkel mot rutan.

När det hackar brukar det oftast vara från ändläget när bladen börjar gå på rutan för att inte hacka när de går tillbaka. När bladen ligger vid sitt ändläge är bladen vända uppåt, eller mot det hållet de ska gå när vindrutetorkarna slås på. Bladen ska alltså börja med att vända sig.
Senast redigerat av Bosse-buss (13 maj 2012)

JFfoto
14 maj 2012
Trådstartare
Orkar inte leta igenom alla sidor för att se om mitt svar kanske redan finns.

Men Biltemas stroblampa, funkar den bra? eller duger den mest till bonnemek och inte till seriös inställnng?

1 212 Inlägg
14 maj 2012
Paused skrev:

Men Biltemas stroblampa, funkar den bra? eller duger den mest till bonnemek och inte till seriös inställnng?

funkar fin fint, det är bara att handla...

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

537 Inlägg
14 maj 2012
Paused skrev:

vadå, orkar du inte kolla igenom 138 sidor tongue

Sök